Audi se obává, že aerodynamické změny roku 2018 jsou pro ně nevýhodou

Audi přišlo o část svého potenciálu
Audi přišlo o část svého potenciálu, foto: Audi
-haj , iMotorSport.cz 1. dubna 2018 20:32
Sdílej:

Aerodynamické změny představené pro sezonu 2018 jsou pro Audi nevýhodou, obává se Dieter Gass, šéf Audi pro DTM. Ingolstadtská značka obhajuje letos všechny tituly a vloni na konci roku byla dominantní.

Jakmile došlo k odstraněný pravidla o závažích přidávaných za úspěchy v předešlém závodu, bylo Audi dominantní. I proto došlo k přepracování technických pravidel. Mercedes má za to, že by jim tato změna měla pomoci, Audi se obává opaku: "Nová pravidla pro Audi nejsou vůbec výhodná. 

Můžeme říci, že jsou spíše nevýhodná. Ztrácíme náš potenciál, budeme se jej snažit kompenzovat jinde," řekl Dieter Gass. Tato nová pravidla mají za úkol snížit přítlak o třetinu. Dle nových pravidel ubude na autě několik aerodynamických křidélek. 

Podle některých expertů tohle pomůže BMW a Mercedesu, Audi to naopak uškodí. Co na to říká Gass? "Myslím, že je to pravda. Vloni, zvláště na konci sezony, jsme dokázali, že naše auto je aerodynamicky nejlepší. Teď se dá na autě v této oblasti pracovat jenom velmi omezeně. Chceme vyhrávat a stále si myslím, že můžeme."

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?