Wickens v neděli na Nürburgringu oslavil letošní první vítězství

Wickens, Robert
Wickens, Robert, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
-haj , iMotorSport.cz 13. září 2017 20:23
Sdílej:

Robert Wickens porazil ve velmi poutavém druhém závodu DTM na Nürburgringu svého značkového kolegu, Paula di Restu, a vyhrál letos poprvé závod DTM. Oba jezdci Mercedesu bojovali většinu závodu na čele s BMW v rukou Marco Wittmanna. Mercedes ale bojuje o titul s Lucasem Auerem, ten se roztočil hned zkraje závodu.

Z pole position sice startoval Marco Wittmann, ale hned v prvních metrech závodu jej o vedení připravil Paul di Resta. Skot v úvodních kolech vedl s náskokem zhruba dvou vteřin na modré BMW. Na třetí pozici jezdil ze začátku Lucas Auer, jenže v 6. kole najel až příliš tvrdě na obrubník ve 4. zatáčce, roztočil se a propadl se až na chvost pole.

Wittmann začal brzy stahovat náskok di Resty na čele a v 15. kole došlo na souboj obou šampionů DTM, úspěšnější byl ten dvojnásobný. Marco předvedl velice povedený manévr v zatáčce číslo 1. O dvě kola později oba zajeli do boxů. Zde byli rychlejší mechanici BMW, jenže na studených gumách byl Wittmann bezmocný v souboji s Robertem Wickensem, který převzal třetí pozici po Auerovi. Kanaďan zastavil v boxech o 3 kola dřív než vedoucí dvojice.

Jakmile ale Wittmann zahřál pneumatiky, tak se rozhodl manévrem na poslední chvíli v zatáčce číslo 1 opět zaútočit na Wickense. Oba do sebe narazili, ale vnitřní stopu do druhé zatáčky udržel Wickens. Jezdec Mercedesu se tak udržel na čele a začal lehce ujíždět. Wittmannovi jakoby začala docházet rychlost, toho 6 kol před koncem využil Di Resta v šikaně za paddockem a postoupil na druhé místo.

Po předjetí sice ztrácel na Wickense 4 vteřiny, ale poslední kolo už jeli těsně za sebou. Nakonec ale Robert udržel své vedení. Bruno Spengler zastavil hodně pozdě, proto se v závěrečné fázi závodu rychle dotáhl za záda Wittmanna. Jenže Wittmann bojuje o titul, a tak Spengler na svého značkového kolegu neútočil a naopak mu kryl záda.

Dobrý výkon předvedl Maro Engel, který dojel pátý. Za jeho zády byl klasifikován Mattias Ekström, který díky tomu zvýšil svoje vedení v šampionátu. Audi během tohoto víkendu hodně bojovalo s dodatečným závažím (za předchozí výsledky). Švéd se kvalifikoval jako 13., ale on i Jamie Green během prvního stintu předváděli slušnou rychlost. 

Obě Audi zastavila dost pozdě, Ekström po zastávce kolidoval s Augusto Farfusem. Toho využil Green a převzal místo Ekströma, ale v předposledním kole pustil kolegu opět před sebe. Mattias tudíž vede o 9 bodů v tabulce jezdců před Auerem. Poslední bodované příčky obsadili jezdci na BMW - Timo Glock, Augusto Farfus a Tom Blomqvist. 

Poslední uchazeč o titul, René Rast, startoval z chvostu startovního roštu díky penalizaci. Němec zajel hned v prvním kole do boxů, ale na více než 12. místo se prokousat nedokázal.

Výsledky nedělního závodu najdete zde.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.