Robert Wickens porazil ve velmi poutavém druhém závodu DTM na Nürburgringu svého značkového kolegu, Paula di Restu, a vyhrál letos poprvé závod DTM. Oba jezdci Mercedesu bojovali většinu závodu na čele s BMW v rukou Marco Wittmanna. Mercedes ale bojuje o titul s Lucasem Auerem, ten se roztočil hned zkraje závodu.
Z pole position sice startoval Marco Wittmann, ale hned v prvních metrech závodu jej o vedení připravil Paul di Resta. Skot v úvodních kolech vedl s náskokem zhruba dvou vteřin na modré BMW. Na třetí pozici jezdil ze začátku Lucas Auer, jenže v 6. kole najel až příliš tvrdě na obrubník ve 4. zatáčce, roztočil se a propadl se až na chvost pole.
Wittmann začal brzy stahovat náskok di Resty na čele a v 15. kole došlo na souboj obou šampionů DTM, úspěšnější byl ten dvojnásobný. Marco předvedl velice povedený manévr v zatáčce číslo 1. O dvě kola později oba zajeli do boxů. Zde byli rychlejší mechanici BMW, jenže na studených gumách byl Wittmann bezmocný v souboji s Robertem Wickensem, který převzal třetí pozici po Auerovi. Kanaďan zastavil v boxech o 3 kola dřív než vedoucí dvojice.
Jakmile ale Wittmann zahřál pneumatiky, tak se rozhodl manévrem na poslední chvíli v zatáčce číslo 1 opět zaútočit na Wickense. Oba do sebe narazili, ale vnitřní stopu do druhé zatáčky udržel Wickens. Jezdec Mercedesu se tak udržel na čele a začal lehce ujíždět. Wittmannovi jakoby začala docházet rychlost, toho 6 kol před koncem využil Di Resta v šikaně za paddockem a postoupil na druhé místo.
Po předjetí sice ztrácel na Wickense 4 vteřiny, ale poslední kolo už jeli těsně za sebou. Nakonec ale Robert udržel své vedení. Bruno Spengler zastavil hodně pozdě, proto se v závěrečné fázi závodu rychle dotáhl za záda Wittmanna. Jenže Wittmann bojuje o titul, a tak Spengler na svého značkového kolegu neútočil a naopak mu kryl záda.
Dobrý výkon předvedl Maro Engel, který dojel pátý. Za jeho zády byl klasifikován Mattias Ekström, který díky tomu zvýšil svoje vedení v šampionátu. Audi během tohoto víkendu hodně bojovalo s dodatečným závažím (za předchozí výsledky). Švéd se kvalifikoval jako 13., ale on i Jamie Green během prvního stintu předváděli slušnou rychlost.
Obě Audi zastavila dost pozdě, Ekström po zastávce kolidoval s Augusto Farfusem. Toho využil Green a převzal místo Ekströma, ale v předposledním kole pustil kolegu opět před sebe. Mattias tudíž vede o 9 bodů v tabulce jezdců před Auerem. Poslední bodované příčky obsadili jezdci na BMW - Timo Glock, Augusto Farfus a Tom Blomqvist.
Poslední uchazeč o titul, René Rast, startoval z chvostu startovního roštu díky penalizaci. Němec zajel hned v prvním kole do boxů, ale na více než 12. místo se prokousat nedokázal.
Výsledky nedělního závodu najdete zde.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.