Robert Wickens porazil ve velmi poutavém druhém závodu DTM na Nürburgringu svého značkového kolegu, Paula di Restu, a vyhrál letos poprvé závod DTM. Oba jezdci Mercedesu bojovali většinu závodu na čele s BMW v rukou Marco Wittmanna. Mercedes ale bojuje o titul s Lucasem Auerem, ten se roztočil hned zkraje závodu.
Z pole position sice startoval Marco Wittmann, ale hned v prvních metrech závodu jej o vedení připravil Paul di Resta. Skot v úvodních kolech vedl s náskokem zhruba dvou vteřin na modré BMW. Na třetí pozici jezdil ze začátku Lucas Auer, jenže v 6. kole najel až příliš tvrdě na obrubník ve 4. zatáčce, roztočil se a propadl se až na chvost pole.
Wittmann začal brzy stahovat náskok di Resty na čele a v 15. kole došlo na souboj obou šampionů DTM, úspěšnější byl ten dvojnásobný. Marco předvedl velice povedený manévr v zatáčce číslo 1. O dvě kola později oba zajeli do boxů. Zde byli rychlejší mechanici BMW, jenže na studených gumách byl Wittmann bezmocný v souboji s Robertem Wickensem, který převzal třetí pozici po Auerovi. Kanaďan zastavil v boxech o 3 kola dřív než vedoucí dvojice.
Jakmile ale Wittmann zahřál pneumatiky, tak se rozhodl manévrem na poslední chvíli v zatáčce číslo 1 opět zaútočit na Wickense. Oba do sebe narazili, ale vnitřní stopu do druhé zatáčky udržel Wickens. Jezdec Mercedesu se tak udržel na čele a začal lehce ujíždět. Wittmannovi jakoby začala docházet rychlost, toho 6 kol před koncem využil Di Resta v šikaně za paddockem a postoupil na druhé místo.
Po předjetí sice ztrácel na Wickense 4 vteřiny, ale poslední kolo už jeli těsně za sebou. Nakonec ale Robert udržel své vedení. Bruno Spengler zastavil hodně pozdě, proto se v závěrečné fázi závodu rychle dotáhl za záda Wittmanna. Jenže Wittmann bojuje o titul, a tak Spengler na svého značkového kolegu neútočil a naopak mu kryl záda.
Dobrý výkon předvedl Maro Engel, který dojel pátý. Za jeho zády byl klasifikován Mattias Ekström, který díky tomu zvýšil svoje vedení v šampionátu. Audi během tohoto víkendu hodně bojovalo s dodatečným závažím (za předchozí výsledky). Švéd se kvalifikoval jako 13., ale on i Jamie Green během prvního stintu předváděli slušnou rychlost.
Obě Audi zastavila dost pozdě, Ekström po zastávce kolidoval s Augusto Farfusem. Toho využil Green a převzal místo Ekströma, ale v předposledním kole pustil kolegu opět před sebe. Mattias tudíž vede o 9 bodů v tabulce jezdců před Auerem. Poslední bodované příčky obsadili jezdci na BMW - Timo Glock, Augusto Farfus a Tom Blomqvist.
Poslední uchazeč o titul, René Rast, startoval z chvostu startovního roštu díky penalizaci. Němec zajel hned v prvním kole do boxů, ale na více než 12. místo se prokousat nedokázal.
Výsledky nedělního závodu najdete zde.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?