Robert Wickens porazil ve velmi poutavém druhém závodu DTM na Nürburgringu svého značkového kolegu, Paula di Restu, a vyhrál letos poprvé závod DTM. Oba jezdci Mercedesu bojovali většinu závodu na čele s BMW v rukou Marco Wittmanna. Mercedes ale bojuje o titul s Lucasem Auerem, ten se roztočil hned zkraje závodu.
Z pole position sice startoval Marco Wittmann, ale hned v prvních metrech závodu jej o vedení připravil Paul di Resta. Skot v úvodních kolech vedl s náskokem zhruba dvou vteřin na modré BMW. Na třetí pozici jezdil ze začátku Lucas Auer, jenže v 6. kole najel až příliš tvrdě na obrubník ve 4. zatáčce, roztočil se a propadl se až na chvost pole.
Wittmann začal brzy stahovat náskok di Resty na čele a v 15. kole došlo na souboj obou šampionů DTM, úspěšnější byl ten dvojnásobný. Marco předvedl velice povedený manévr v zatáčce číslo 1. O dvě kola později oba zajeli do boxů. Zde byli rychlejší mechanici BMW, jenže na studených gumách byl Wittmann bezmocný v souboji s Robertem Wickensem, který převzal třetí pozici po Auerovi. Kanaďan zastavil v boxech o 3 kola dřív než vedoucí dvojice.
Jakmile ale Wittmann zahřál pneumatiky, tak se rozhodl manévrem na poslední chvíli v zatáčce číslo 1 opět zaútočit na Wickense. Oba do sebe narazili, ale vnitřní stopu do druhé zatáčky udržel Wickens. Jezdec Mercedesu se tak udržel na čele a začal lehce ujíždět. Wittmannovi jakoby začala docházet rychlost, toho 6 kol před koncem využil Di Resta v šikaně za paddockem a postoupil na druhé místo.
Po předjetí sice ztrácel na Wickense 4 vteřiny, ale poslední kolo už jeli těsně za sebou. Nakonec ale Robert udržel své vedení. Bruno Spengler zastavil hodně pozdě, proto se v závěrečné fázi závodu rychle dotáhl za záda Wittmanna. Jenže Wittmann bojuje o titul, a tak Spengler na svého značkového kolegu neútočil a naopak mu kryl záda.
Dobrý výkon předvedl Maro Engel, který dojel pátý. Za jeho zády byl klasifikován Mattias Ekström, který díky tomu zvýšil svoje vedení v šampionátu. Audi během tohoto víkendu hodně bojovalo s dodatečným závažím (za předchozí výsledky). Švéd se kvalifikoval jako 13., ale on i Jamie Green během prvního stintu předváděli slušnou rychlost.
Obě Audi zastavila dost pozdě, Ekström po zastávce kolidoval s Augusto Farfusem. Toho využil Green a převzal místo Ekströma, ale v předposledním kole pustil kolegu opět před sebe. Mattias tudíž vede o 9 bodů v tabulce jezdců před Auerem. Poslední bodované příčky obsadili jezdci na BMW - Timo Glock, Augusto Farfus a Tom Blomqvist.
Poslední uchazeč o titul, René Rast, startoval z chvostu startovního roštu díky penalizaci. Němec zajel hned v prvním kole do boxů, ale na více než 12. místo se prokousat nedokázal.
Výsledky nedělního závodu najdete zde.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?