Robert Wickens porazil ve velmi poutavém druhém závodu DTM na Nürburgringu svého značkového kolegu, Paula di Restu, a vyhrál letos poprvé závod DTM. Oba jezdci Mercedesu bojovali většinu závodu na čele s BMW v rukou Marco Wittmanna. Mercedes ale bojuje o titul s Lucasem Auerem, ten se roztočil hned zkraje závodu.
Z pole position sice startoval Marco Wittmann, ale hned v prvních metrech závodu jej o vedení připravil Paul di Resta. Skot v úvodních kolech vedl s náskokem zhruba dvou vteřin na modré BMW. Na třetí pozici jezdil ze začátku Lucas Auer, jenže v 6. kole najel až příliš tvrdě na obrubník ve 4. zatáčce, roztočil se a propadl se až na chvost pole.
Wittmann začal brzy stahovat náskok di Resty na čele a v 15. kole došlo na souboj obou šampionů DTM, úspěšnější byl ten dvojnásobný. Marco předvedl velice povedený manévr v zatáčce číslo 1. O dvě kola později oba zajeli do boxů. Zde byli rychlejší mechanici BMW, jenže na studených gumách byl Wittmann bezmocný v souboji s Robertem Wickensem, který převzal třetí pozici po Auerovi. Kanaďan zastavil v boxech o 3 kola dřív než vedoucí dvojice.
Jakmile ale Wittmann zahřál pneumatiky, tak se rozhodl manévrem na poslední chvíli v zatáčce číslo 1 opět zaútočit na Wickense. Oba do sebe narazili, ale vnitřní stopu do druhé zatáčky udržel Wickens. Jezdec Mercedesu se tak udržel na čele a začal lehce ujíždět. Wittmannovi jakoby začala docházet rychlost, toho 6 kol před koncem využil Di Resta v šikaně za paddockem a postoupil na druhé místo.
Po předjetí sice ztrácel na Wickense 4 vteřiny, ale poslední kolo už jeli těsně za sebou. Nakonec ale Robert udržel své vedení. Bruno Spengler zastavil hodně pozdě, proto se v závěrečné fázi závodu rychle dotáhl za záda Wittmanna. Jenže Wittmann bojuje o titul, a tak Spengler na svého značkového kolegu neútočil a naopak mu kryl záda.
Dobrý výkon předvedl Maro Engel, který dojel pátý. Za jeho zády byl klasifikován Mattias Ekström, který díky tomu zvýšil svoje vedení v šampionátu. Audi během tohoto víkendu hodně bojovalo s dodatečným závažím (za předchozí výsledky). Švéd se kvalifikoval jako 13., ale on i Jamie Green během prvního stintu předváděli slušnou rychlost.
Obě Audi zastavila dost pozdě, Ekström po zastávce kolidoval s Augusto Farfusem. Toho využil Green a převzal místo Ekströma, ale v předposledním kole pustil kolegu opět před sebe. Mattias tudíž vede o 9 bodů v tabulce jezdců před Auerem. Poslední bodované příčky obsadili jezdci na BMW - Timo Glock, Augusto Farfus a Tom Blomqvist.
Poslední uchazeč o titul, René Rast, startoval z chvostu startovního roštu díky penalizaci. Němec zajel hned v prvním kole do boxů, ale na více než 12. místo se prokousat nedokázal.
Výsledky nedělního závodu najdete zde.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?