V sobotu jsme na Nürburgringu mohli sledovat fascinující závod, v jehož konci svoje první místo přepustil Paul di Resta svoje první vítězství svému týmovému kolegovi, Lucasi Auerovi.
Někdejší šampion DTM a expilot F1, Paul Di Resta, vedl ještě kolo před cílem závodu, když pak zpomalil před nájezdem do poslední šikany a nechal volno cestu Auerovi. Rakušan byl totiž jediným jezdcem Mercedesu, který byl v TOP8 hodnocení šampionátu, avšak toto vítězství jej katapultovalo přímo do boje čelo. Po sobotním vítězství mu patří společně s René Rastem z Audi druhá příčka, jen čtyři body za Mattiasem Ekströmem.
Závod jako takový začal na osychající trati, když před startem silně zapršelo. Na startu hodně vydělal Augusto Farfus s BMW M4 DTM, který se vyhoupl až na druhé místo. Ještě před první zatáčkou ale překonal také vítěze kvalifikace, Lucase Auera. Brazilec si vybudoval vedení více než 7 vteřin, v době, kdy zajel do boxů, měl náskok asi 6,2 vteřiny. Několik jezdců, včetně uchazečů o titul, Marco Wittmanna a Mike Rockenfellera, zariskovalo a šlo při brzkých zastávkách hned na slicky. Trať tou dobou rychle osychala.
V době, kdy do boxů zajel Augusto Farfus, tak zrovna Nico Müller tou dobou už jedoucí na slickách zajel nejrychlejší kolo, což značilo, že tzv. crossover point, tedy bod, ve kterém je už lepší mít přezuto, uplynul. Zrovna v době, kdy byl Farfus v boxech, tak začalo pršet znovu a Brazilec nebyl schopen držet tempo s ostatními kolegy na slickách, ti měli totiž výhodu, že jejich Hankook pneumatiky byly rozehřáté. V podobné pozici byl také Mattias Ekström, který zajel do boxů ve stejném kole jako Farfus a do té doby si dokázal polepšit o šest míst.
Na čele se tak ocitl Lucas Auer před svými značkovými kolegy, Paulem di Restou a Robertem Wickensem. Když Auer s Wickensem společně zajeli do boxů, tak vzali mokré gumy. Di Resta zůstal na trati o několik kol déle a do boxů zajel až pak, což ho dostalo do čela mezi piloty se zastávkou v boxech . Auer pak chyboval, když byl v zatáčce číslo 2 až moc široký, což ho stálo dost času a také musel znovu předjet Mercedes Edoardo Mortary, který do té doby ještě nebyl v boxech.
Na čele závodu dlouho figurovali Maro Engel a Jamie Green, kteří zajeli k mechanikům později. Po jejich zastávkách se do čela dostal Paul di Resta, za ním byl Lucas Auer a Robert Wickens. Čtvrtý byl Engel, za nímž byl Rast. Ten se hodně trápil během prvního stintu, ale díky pozdní zastávce dost vydělal. Rast tak byl nejlepší jezdcem v cíli s jiným vozem než Mercedes AMG C 63 DTM na pátém místě.
Šestý byl Jamie Green a sedmý Edoardo Mortara. Farfus, který se tak dobře performoval do první zastávky v boxech byl až osmý, když musel znova do boxů pro mokré gumy. Poslední body bral Marco Wittmann (musel také zastavovat dvakrát) a Gary Paffett, jehož Mercedes se na slickách dost klouzal, ale před ostatními, kteří také nepřešli na mokré gumy, měl ohromný náskok.
Výsledky sobotního závodu naleznete zde.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.