V sobotu jsme na Nürburgringu mohli sledovat fascinující závod, v jehož konci svoje první místo přepustil Paul di Resta svoje první vítězství svému týmovému kolegovi, Lucasi Auerovi.
Někdejší šampion DTM a expilot F1, Paul Di Resta, vedl ještě kolo před cílem závodu, když pak zpomalil před nájezdem do poslední šikany a nechal volno cestu Auerovi. Rakušan byl totiž jediným jezdcem Mercedesu, který byl v TOP8 hodnocení šampionátu, avšak toto vítězství jej katapultovalo přímo do boje čelo. Po sobotním vítězství mu patří společně s René Rastem z Audi druhá příčka, jen čtyři body za Mattiasem Ekströmem.
Závod jako takový začal na osychající trati, když před startem silně zapršelo. Na startu hodně vydělal Augusto Farfus s BMW M4 DTM, který se vyhoupl až na druhé místo. Ještě před první zatáčkou ale překonal také vítěze kvalifikace, Lucase Auera. Brazilec si vybudoval vedení více než 7 vteřin, v době, kdy zajel do boxů, měl náskok asi 6,2 vteřiny. Několik jezdců, včetně uchazečů o titul, Marco Wittmanna a Mike Rockenfellera, zariskovalo a šlo při brzkých zastávkách hned na slicky. Trať tou dobou rychle osychala.
V době, kdy do boxů zajel Augusto Farfus, tak zrovna Nico Müller tou dobou už jedoucí na slickách zajel nejrychlejší kolo, což značilo, že tzv. crossover point, tedy bod, ve kterém je už lepší mít přezuto, uplynul. Zrovna v době, kdy byl Farfus v boxech, tak začalo pršet znovu a Brazilec nebyl schopen držet tempo s ostatními kolegy na slickách, ti měli totiž výhodu, že jejich Hankook pneumatiky byly rozehřáté. V podobné pozici byl také Mattias Ekström, který zajel do boxů ve stejném kole jako Farfus a do té doby si dokázal polepšit o šest míst.
Na čele se tak ocitl Lucas Auer před svými značkovými kolegy, Paulem di Restou a Robertem Wickensem. Když Auer s Wickensem společně zajeli do boxů, tak vzali mokré gumy. Di Resta zůstal na trati o několik kol déle a do boxů zajel až pak, což ho dostalo do čela mezi piloty se zastávkou v boxech . Auer pak chyboval, když byl v zatáčce číslo 2 až moc široký, což ho stálo dost času a také musel znovu předjet Mercedes Edoardo Mortary, který do té doby ještě nebyl v boxech.
Na čele závodu dlouho figurovali Maro Engel a Jamie Green, kteří zajeli k mechanikům později. Po jejich zastávkách se do čela dostal Paul di Resta, za ním byl Lucas Auer a Robert Wickens. Čtvrtý byl Engel, za nímž byl Rast. Ten se hodně trápil během prvního stintu, ale díky pozdní zastávce dost vydělal. Rast tak byl nejlepší jezdcem v cíli s jiným vozem než Mercedes AMG C 63 DTM na pátém místě.
Šestý byl Jamie Green a sedmý Edoardo Mortara. Farfus, který se tak dobře performoval do první zastávky v boxech byl až osmý, když musel znova do boxů pro mokré gumy. Poslední body bral Marco Wittmann (musel také zastavovat dvakrát) a Gary Paffett, jehož Mercedes se na slickách dost klouzal, ale před ostatními, kteří také nepřešli na mokré gumy, měl ohromný náskok.
Výsledky sobotního závodu naleznete zde.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?