V sobotu jsme na Nürburgringu mohli sledovat fascinující závod, v jehož konci svoje první místo přepustil Paul di Resta svoje první vítězství svému týmovému kolegovi, Lucasi Auerovi.
Někdejší šampion DTM a expilot F1, Paul Di Resta, vedl ještě kolo před cílem závodu, když pak zpomalil před nájezdem do poslední šikany a nechal volno cestu Auerovi. Rakušan byl totiž jediným jezdcem Mercedesu, který byl v TOP8 hodnocení šampionátu, avšak toto vítězství jej katapultovalo přímo do boje čelo. Po sobotním vítězství mu patří společně s René Rastem z Audi druhá příčka, jen čtyři body za Mattiasem Ekströmem.
Závod jako takový začal na osychající trati, když před startem silně zapršelo. Na startu hodně vydělal Augusto Farfus s BMW M4 DTM, který se vyhoupl až na druhé místo. Ještě před první zatáčkou ale překonal také vítěze kvalifikace, Lucase Auera. Brazilec si vybudoval vedení více než 7 vteřin, v době, kdy zajel do boxů, měl náskok asi 6,2 vteřiny. Několik jezdců, včetně uchazečů o titul, Marco Wittmanna a Mike Rockenfellera, zariskovalo a šlo při brzkých zastávkách hned na slicky. Trať tou dobou rychle osychala.
V době, kdy do boxů zajel Augusto Farfus, tak zrovna Nico Müller tou dobou už jedoucí na slickách zajel nejrychlejší kolo, což značilo, že tzv. crossover point, tedy bod, ve kterém je už lepší mít přezuto, uplynul. Zrovna v době, kdy byl Farfus v boxech, tak začalo pršet znovu a Brazilec nebyl schopen držet tempo s ostatními kolegy na slickách, ti měli totiž výhodu, že jejich Hankook pneumatiky byly rozehřáté. V podobné pozici byl také Mattias Ekström, který zajel do boxů ve stejném kole jako Farfus a do té doby si dokázal polepšit o šest míst.
Na čele se tak ocitl Lucas Auer před svými značkovými kolegy, Paulem di Restou a Robertem Wickensem. Když Auer s Wickensem společně zajeli do boxů, tak vzali mokré gumy. Di Resta zůstal na trati o několik kol déle a do boxů zajel až pak, což ho dostalo do čela mezi piloty se zastávkou v boxech . Auer pak chyboval, když byl v zatáčce číslo 2 až moc široký, což ho stálo dost času a také musel znovu předjet Mercedes Edoardo Mortary, který do té doby ještě nebyl v boxech.
Na čele závodu dlouho figurovali Maro Engel a Jamie Green, kteří zajeli k mechanikům později. Po jejich zastávkách se do čela dostal Paul di Resta, za ním byl Lucas Auer a Robert Wickens. Čtvrtý byl Engel, za nímž byl Rast. Ten se hodně trápil během prvního stintu, ale díky pozdní zastávce dost vydělal. Rast tak byl nejlepší jezdcem v cíli s jiným vozem než Mercedes AMG C 63 DTM na pátém místě.
Šestý byl Jamie Green a sedmý Edoardo Mortara. Farfus, který se tak dobře performoval do první zastávky v boxech byl až osmý, když musel znova do boxů pro mokré gumy. Poslední body bral Marco Wittmann (musel také zastavovat dvakrát) a Gary Paffett, jehož Mercedes se na slickách dost klouzal, ale před ostatními, kteří také nepřešli na mokré gumy, měl ohromný náskok.
Výsledky sobotního závodu naleznete zde.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?