Gerhard Berger: DTM může přežít i bez Mercedesu

Gerhard Berger, šéf DTM
Gerhard Berger, šéf DTM, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
-haj , iMotorSport.cz 12. srpna 2017 23:40
Sdílej:

Šéf DTM, Gerhard Berger, věří, že populární německá série může pokračovat se dvěma výrobci. Reagoval tak na nedávné překvapující oznámení Mercedesu, že po sezoně 2018 DTM opustí a bude se věnovat Formuli E.

Berger, který vedení série převzal na začátku roku 2017, řekl, že v DTM již existuje precedent a série tak může přežít i za těchto okolností po odchodu Mercedesu po sezoně 2018. Podle Bergera navíc mají čas na to, aby se pokusili přilákat nové výrobce pro rok 2019. 

"Pro každého to bylo [oznámení Mercedesu] velkým překvapením. Teď má každý pocit, že to vezme tři až čtyři týdny, abychom si uvědomili, jak to na nás dopadne, uklidnili se a vyjasnili si, jaké jsou ty správné kroky, které máme udělat - a samozřejmě je teď ten zatracený čas dovolených," řekl Gerhard Berger pro Autosport. 

"Máme také jeden a půl roku na to, aby se nám snad podařilo získat dalšího výrobce. Ale po mnoho let [2006 - 2011] DTM fungovalo se dvěma výrobci - Mercedesem a Audi - a já nevidím jediný důvod, proč by tomu tak nemělo být znova," pokračuje Gerhard. Klíčové v otázce možného získání dalšího výrobce by mohlo být přijetí pravidel o nových dvoulitrových turbo motorech od roku 2019. Ty se už používají v japonském šampionátu Super GT a ulehčily by tak možný vstup tamních výrobců - Lexusu, Nissanu a Hondy - do DTM. 

"Jsme teď ve fázi finálních diskusí o konceptu správné pohonné jednotky a řekl bych, že čtyřválcové dvoulitry s turbem jsou na pole position. Ale díky této zprávě je teď vše zastaveno [veškeré diskuse] - myslím, že budeme vědět koncem srpna, kterým směrem se vydáme." Berger také vyloučil spekulace, že by DTM mohlo adoptovat verzi aktuálních regulí kategorie GT3 s tím, že by se možná uvolnily některé limity v oblasti výkonu. 

"Myslím, že to, co teď musíme udělat, je vypořádat se s touto situací. Měl jsem velmi jasnou představu o tom, co je správnou cestou až do doby před třemi týdny, kdy byl Mercedes ještě na palubě. Je zde hodně rozdílných názorů a musím říct, že koncept aktuálních DTM aut je brilantní, ale uvidíme, co musíme udělat," zakončil Berger.

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?