Šéf DTM, Gerhard Berger, věří, že populární německá série může pokračovat se dvěma výrobci. Reagoval tak na nedávné překvapující oznámení Mercedesu, že po sezoně 2018 DTM opustí a bude se věnovat Formuli E.
Berger, který vedení série převzal na začátku roku 2017, řekl, že v DTM již existuje precedent a série tak může přežít i za těchto okolností po odchodu Mercedesu po sezoně 2018. Podle Bergera navíc mají čas na to, aby se pokusili přilákat nové výrobce pro rok 2019.
"Pro každého to bylo [oznámení Mercedesu] velkým překvapením. Teď má každý pocit, že to vezme tři až čtyři týdny, abychom si uvědomili, jak to na nás dopadne, uklidnili se a vyjasnili si, jaké jsou ty správné kroky, které máme udělat - a samozřejmě je teď ten zatracený čas dovolených," řekl Gerhard Berger pro Autosport.
"Máme také jeden a půl roku na to, aby se nám snad podařilo získat dalšího výrobce. Ale po mnoho let [2006 - 2011] DTM fungovalo se dvěma výrobci - Mercedesem a Audi - a já nevidím jediný důvod, proč by tomu tak nemělo být znova," pokračuje Gerhard. Klíčové v otázce možného získání dalšího výrobce by mohlo být přijetí pravidel o nových dvoulitrových turbo motorech od roku 2019. Ty se už používají v japonském šampionátu Super GT a ulehčily by tak možný vstup tamních výrobců - Lexusu, Nissanu a Hondy - do DTM.
"Jsme teď ve fázi finálních diskusí o konceptu správné pohonné jednotky a řekl bych, že čtyřválcové dvoulitry s turbem jsou na pole position. Ale díky této zprávě je teď vše zastaveno [veškeré diskuse] - myslím, že budeme vědět koncem srpna, kterým směrem se vydáme." Berger také vyloučil spekulace, že by DTM mohlo adoptovat verzi aktuálních regulí kategorie GT3 s tím, že by se možná uvolnily některé limity v oblasti výkonu.
"Myslím, že to, co teď musíme udělat, je vypořádat se s touto situací. Měl jsem velmi jasnou představu o tom, co je správnou cestou až do doby před třemi týdny, kdy byl Mercedes ještě na palubě. Je zde hodně rozdílných názorů a musím říct, že koncept aktuálních DTM aut je brilantní, ale uvidíme, co musíme udělat," zakončil Berger.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?