Šéf DTM, Gerhard Berger, věří, že populární německá série může pokračovat se dvěma výrobci. Reagoval tak na nedávné překvapující oznámení Mercedesu, že po sezoně 2018 DTM opustí a bude se věnovat Formuli E.
Berger, který vedení série převzal na začátku roku 2017, řekl, že v DTM již existuje precedent a série tak může přežít i za těchto okolností po odchodu Mercedesu po sezoně 2018. Podle Bergera navíc mají čas na to, aby se pokusili přilákat nové výrobce pro rok 2019.
"Pro každého to bylo [oznámení Mercedesu] velkým překvapením. Teď má každý pocit, že to vezme tři až čtyři týdny, abychom si uvědomili, jak to na nás dopadne, uklidnili se a vyjasnili si, jaké jsou ty správné kroky, které máme udělat - a samozřejmě je teď ten zatracený čas dovolených," řekl Gerhard Berger pro Autosport.
"Máme také jeden a půl roku na to, aby se nám snad podařilo získat dalšího výrobce. Ale po mnoho let [2006 - 2011] DTM fungovalo se dvěma výrobci - Mercedesem a Audi - a já nevidím jediný důvod, proč by tomu tak nemělo být znova," pokračuje Gerhard. Klíčové v otázce možného získání dalšího výrobce by mohlo být přijetí pravidel o nových dvoulitrových turbo motorech od roku 2019. Ty se už používají v japonském šampionátu Super GT a ulehčily by tak možný vstup tamních výrobců - Lexusu, Nissanu a Hondy - do DTM.
"Jsme teď ve fázi finálních diskusí o konceptu správné pohonné jednotky a řekl bych, že čtyřválcové dvoulitry s turbem jsou na pole position. Ale díky této zprávě je teď vše zastaveno [veškeré diskuse] - myslím, že budeme vědět koncem srpna, kterým směrem se vydáme." Berger také vyloučil spekulace, že by DTM mohlo adoptovat verzi aktuálních regulí kategorie GT3 s tím, že by se možná uvolnily některé limity v oblasti výkonu.
"Myslím, že to, co teď musíme udělat, je vypořádat se s touto situací. Měl jsem velmi jasnou představu o tom, co je správnou cestou až do doby před třemi týdny, kdy byl Mercedes ještě na palubě. Je zde hodně rozdílných názorů a musím říct, že koncept aktuálních DTM aut je brilantní, ale uvidíme, co musíme udělat," zakončil Berger.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?