Günther, Ilott a Erisson vítězí ve Formuli 3 na Hungaroringu

Joel Eriksson
Joel Eriksson, foto: Roman Klemm
iMotorSport.cz 18. června 2017 22:32
Sdílej:

Při příležitosti čtvrtého podniku sezony na Hungaroringu se evropský šampionát Formule 3 poprvé prezentoval v rámci DTM. Pole startujících se v Maďarsku o jeden vůz zmenšilo na 18 (chyběl Carlinův pilot Dennis), jinak ovšem zůstalo beze změn.

Text a foto: Roman Klemm

V páteční kvalifikaci pro sobotní závod se prosadil Němec Maximilian Günther (Prema) a dosavadní „britskou dominaci“ dokázal druhým časem prolomit i úřadující mistr německé F4, Joey Mawson (Van Amersfoort). Druhou startovní řadu si na okruhu, na kterém se pro závody nedalo počítat s mnoha možnostmi předjíždění, zajistili Jake Hughes (Hitech) a další z nováčků, Ind Jehan Daruvala (Carlin). Až na pátém místě se musel zařadit favorizovaný Callum Ilott (Prema), vedle něhož slavil svůj doposud nejlepší kvalifikační výkon kariéry Pedro Piquet (Van Amersfoort). Druhý ze silných Britů, Lando Norris (Carlin) si zapsal vedle Číňana Zhoua sedmý čas, Harrison Newey uzavíral společně s Mickem Schomacherem nejlepší desítku. Rozhodující session vůbec nevyšla dalšímu z lídrů celkového hodnocení, Joelovi Erikssonovi: Švéd sice ovládl volný trénink, v kvalifikaci zajel ale jen předposlední čas. 

1. závod: Poleman Günther stylem start-cílPrůběh sobotního závodu potvrdil tušení pesimistů, že si diváci kolem přihlouplé trati u Mogyorodu příliš předjíždění neužijí: Poleman Maximilan Günther udržel do první zatáčky první místo a díky tomu, že nechyboval ani věhem následujících 21 kol, si dojel nejen pro neohrožené vítězství, ale zárověň i pro vedení v celkové tabulce.

Joey Mawson byl před startem penalizován a odsunut na 5. startovní pozici, pro zbývající dvě místa na stupínku vítězů si proto dojeli piloti, startující z míst dvě a tři: Hughes s Daruvalou. Jeden z mála předjížděcích manévrů závodu předvedl v 9. kole Mawson, když se ve druhé zatáčce prodral před Ilotta. Mick Schumacher dojel za Neweyem, Zhou a Norrisem devátý, Eriksson zachránil po startu z chvostu pole alespoň bodík za 10. místo.

Sen Pedra Piqueta o možném prvním špičkovém umístění ve Formuli 3 se rozplynul hned krátce po startu, když přes něj v páté zatáčce přeletěl Ralf Aron.

Výsledek 1. závodu F3 na Hungaroringu:1. Maximilian Günther, Prema2. Jake Hughes, Hitech3. Jehan Daruvala, Carlin4. Joey Mawson, Van Amersfoort5. Callum Ilott, Prema6. Harrison Newey, Van Amersfoort

2. závod: Poleman Ilott ve stylu GüntheraZákladní kámen pro úspěch ve druhém závodě položil Callum Ilott již v kvalifikaci: Postavil svou Prema-Dallaru na pole-position před Erikssona, Norrise, Zhoua a sobotního vítěze, Günthera. Mick Schumacher se dokázal kvalifikovat jen jako 11. a Pedro Piquet se jako 15. vrátil do bezvýznamnosti chvostu pole.

O výsledku bylo rozhodnuto de facto již při sprintu do první zatáčky. Ilott tam dorazil jako první a po 22 kolech vyhrál i závod. V „husím pochodu po Hungaroringu“ mu na stupínek vítězů následovali Eriksson a Zhou, zatímco Norris start zaspal a zůstal bez bodů. Svým nejlepším výsledkem kariéry překvapil především mladý Němec David Beckmann (Motopark), když dojel za Hughesem jako 5. Mick Schumacher si polepšil alespoň na 9. místo před Habsburgem. 

Výsledek 2. závodu F3 na Hungaroringu:1. Callum Ilott, Prema2. Joel Eriksson, Motopark3. Guanyu Zhou, Prema4. Jake Hughes, Hitech5. David Beckmann, Motopark6. Maximilian Gunther, Prema

3. závod: do třetice vavříny pro polemana, tentokrát se smál ErikssonNejlepší startovní místo závěrečného závodu maďarského podniku si v kvalifikaci vybojoval Švéd Eriksson před Ilottem, Zhouem a Norrisem.

Junior BMW na startu neztratil nervy a prvenství udržel i v první kombinaci zatáček. Za ním se zařadili Ilott, Zhou, Norris a Beckmann, který opětně potvrdil, že jeho přestup do týmu Motopark nese ovoce. Znovu se nepředjíždělo. Prvních pět mělo navzájem již po dvou kolech sekundové odstupy a v nezměněném pořadí dojeli do cíle.

Situace na špičce celkového hodnocení se po 12 závodech celkem vyjasnila: o titul letos jede výhradně kvarteto Eriksson-Günther-Ilott-Norris.

Výsledek 3. závodu F3 na Hungaroringu:1. Joel Eriksson, Motopark2. Callum Ilott, Prema3. Guanyu Zhou, Prema4. Lando Norris, Carlin5. David Beckmann, Motopark6. Maximilian Gunther, Prema

Celkový stav evropského šampionátu F3 po 4 podnicích:

1. Joel Eriksson                     183 b.2. Maximilian Günther         178 b.3. Callum Ilott                      162 b.4. Lando Norris                     155 b.5. Guanyu Zhou                      68 b.

 

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.