Velkolepý návrat značky BMW do Mistrovství světa vytrvalostních závodů se uskuteční již příští sezonu. Ještě předním si však model M8 odbude premiéru v USA, kde německá automobilka rozjede druhý závodní program.
Text: Aleš Sirný
BMW M8 GTE bude pátou automobilkou ve startovním poli WEC, nicméně podobně jako u Fordu bude mnichovská značka bojovat na dvou frontách. Absolvuje totiž i kompletní sezonu amerického seriálu IMSA SportsCar Championship.
Civilní BMW M8 bylo v maskovaných barvách představeno na víkendové čtyřiadvacetihodinovce na Nurburgringu, oficiální prezentace by se M8 měla dočkat za pár dní.
Technické specifikace v BMW zatím tají, nicméně motorizace by měla být buď V8 nebo V12 s turbem. Pokud půjde všechno podle plánu, první testovací kilometry absolvuje v prvním pololetí letošního roku.
O program v Mistrovství světa vytrvalostních závodů se bude starat z DTM známé uskupení MTEK, které nasadí dva modely. Ve stejném počtu budou o vavříny bojovat i v IMSA, a to pod hlavičkou dlouholetých partnerů Bobbyho Rahala a Davida Lettermana, kteří v současnosti nasazují model M6.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?