Velkolepý návrat značky BMW do Mistrovství světa vytrvalostních závodů se uskuteční již příští sezonu. Ještě předním si však model M8 odbude premiéru v USA, kde německá automobilka rozjede druhý závodní program.
Text: Aleš Sirný
BMW M8 GTE bude pátou automobilkou ve startovním poli WEC, nicméně podobně jako u Fordu bude mnichovská značka bojovat na dvou frontách. Absolvuje totiž i kompletní sezonu amerického seriálu IMSA SportsCar Championship.
Civilní BMW M8 bylo v maskovaných barvách představeno na víkendové čtyřiadvacetihodinovce na Nurburgringu, oficiální prezentace by se M8 měla dočkat za pár dní.
Technické specifikace v BMW zatím tají, nicméně motorizace by měla být buď V8 nebo V12 s turbem. Pokud půjde všechno podle plánu, první testovací kilometry absolvuje v prvním pololetí letošního roku.
O program v Mistrovství světa vytrvalostních závodů se bude starat z DTM známé uskupení MTEK, které nasadí dva modely. Ve stejném počtu budou o vavříny bojovat i v IMSA, a to pod hlavičkou dlouholetých partnerů Bobbyho Rahala a Davida Lettermana, kteří v současnosti nasazují model M6.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?