Francouzská firma Perrinn se sídlem ve Velké Británii oprášila projekt prototypu LMP1 z roku 2014 a oznámila, že příští rok bude mít své vozy ve startovním poli Mistrovství světa vytrvalostních závodů. Dva prototypy už zakoupil jeden evropský tým.
Autorem projektu je Francouz Nicolas Perrin, který přišel s myšlenkou prototypu LMP1 s pohonem na čtyři kola v roce 2014. Projekt byl ale pozastaven a na scéně se objevuje v revidované verzi nyní – v době, kdy je po soukromých LMP1 relativní poptávka.
Chřadnoucí pole soukromých LMP1 je letos na samém dně. Tuto skupinu hájí v současném startovním poli WEC pouze tým ByKolles, který nemá proti továrním strojům Toyota a Porsche s hybridními technologiemi šanci. Soukromé LMP1 se tak ocitly na dně, odtud ale vede jen jediná možná cesta, a sice směrem vzhůru. Jestli půjde vše podle plánu, kromě prototypu od Perrina uvidíme příští rok v poli i Ginetty a BR01 – výsledek kooperace Dallary a BR Engineering.
Konstruktérská společnost Perrinn má hotový design a absolvovala již předběžné crashtesty. První dva zkompletované prototypy zakoupil nejmenovaný evropský tým, jeden vůz za 1,2 milionu liber. Jen pro srovnání, připravovaná Ginetta LMP1 stojí 1,34 milionu liber a roční pronájem motoru vyjde na dalších více než půl milionu liber. Zakoupení techniky do třídy nehybridních LMP1 tak vyjde na méně než dva miliony. V součtu však chybí náklady na celosezónní provoz.
Perrin uvedl, že celý projekt řídí jako open source, což byl jeden z hlavní aspektů, proč se do LMP1 vůbec pustil.
„Používám open source jako způsob zaměřit pozornost na zdroje a talenty, které se kolem projektu pohybují. Chci, aby Perrinn dosáhl úspěchu v Le Mans tím, že se stane mnohem větší organizací, než kdybychom se limitovali zdmi naší firmy. Naše pracovní síly jsou decentralizované a globální,“ vysvětlil Perrin.
Nutno podotknout, že podobně decentralizovaně fungoval i Nissan LMP1. V Japonsku se pracovalo na motoru, v Evropě na dílech a v USA bylo ústředí týmu.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.