Francouzská firma Perrinn se sídlem ve Velké Británii oprášila projekt prototypu LMP1 z roku 2014 a oznámila, že příští rok bude mít své vozy ve startovním poli Mistrovství světa vytrvalostních závodů. Dva prototypy už zakoupil jeden evropský tým.
Autorem projektu je Francouz Nicolas Perrin, který přišel s myšlenkou prototypu LMP1 s pohonem na čtyři kola v roce 2014. Projekt byl ale pozastaven a na scéně se objevuje v revidované verzi nyní – v době, kdy je po soukromých LMP1 relativní poptávka.
Chřadnoucí pole soukromých LMP1 je letos na samém dně. Tuto skupinu hájí v současném startovním poli WEC pouze tým ByKolles, který nemá proti továrním strojům Toyota a Porsche s hybridními technologiemi šanci. Soukromé LMP1 se tak ocitly na dně, odtud ale vede jen jediná možná cesta, a sice směrem vzhůru. Jestli půjde vše podle plánu, kromě prototypu od Perrina uvidíme příští rok v poli i Ginetty a BR01 – výsledek kooperace Dallary a BR Engineering.
Konstruktérská společnost Perrinn má hotový design a absolvovala již předběžné crashtesty. První dva zkompletované prototypy zakoupil nejmenovaný evropský tým, jeden vůz za 1,2 milionu liber. Jen pro srovnání, připravovaná Ginetta LMP1 stojí 1,34 milionu liber a roční pronájem motoru vyjde na dalších více než půl milionu liber. Zakoupení techniky do třídy nehybridních LMP1 tak vyjde na méně než dva miliony. V součtu však chybí náklady na celosezónní provoz.
Perrin uvedl, že celý projekt řídí jako open source, což byl jeden z hlavní aspektů, proč se do LMP1 vůbec pustil.
„Používám open source jako způsob zaměřit pozornost na zdroje a talenty, které se kolem projektu pohybují. Chci, aby Perrinn dosáhl úspěchu v Le Mans tím, že se stane mnohem větší organizací, než kdybychom se limitovali zdmi naší firmy. Naše pracovní síly jsou decentralizované a globální,“ vysvětlil Perrin.
Nutno podotknout, že podobně decentralizovaně fungoval i Nissan LMP1. V Japonsku se pracovalo na motoru, v Evropě na dílech a v USA bylo ústředí týmu.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.