Francouzská firma Perrinn se sídlem ve Velké Británii oprášila projekt prototypu LMP1 z roku 2014 a oznámila, že příští rok bude mít své vozy ve startovním poli Mistrovství světa vytrvalostních závodů. Dva prototypy už zakoupil jeden evropský tým.
Autorem projektu je Francouz Nicolas Perrin, který přišel s myšlenkou prototypu LMP1 s pohonem na čtyři kola v roce 2014. Projekt byl ale pozastaven a na scéně se objevuje v revidované verzi nyní – v době, kdy je po soukromých LMP1 relativní poptávka.
Chřadnoucí pole soukromých LMP1 je letos na samém dně. Tuto skupinu hájí v současném startovním poli WEC pouze tým ByKolles, který nemá proti továrním strojům Toyota a Porsche s hybridními technologiemi šanci. Soukromé LMP1 se tak ocitly na dně, odtud ale vede jen jediná možná cesta, a sice směrem vzhůru. Jestli půjde vše podle plánu, kromě prototypu od Perrina uvidíme příští rok v poli i Ginetty a BR01 – výsledek kooperace Dallary a BR Engineering.
Konstruktérská společnost Perrinn má hotový design a absolvovala již předběžné crashtesty. První dva zkompletované prototypy zakoupil nejmenovaný evropský tým, jeden vůz za 1,2 milionu liber. Jen pro srovnání, připravovaná Ginetta LMP1 stojí 1,34 milionu liber a roční pronájem motoru vyjde na dalších více než půl milionu liber. Zakoupení techniky do třídy nehybridních LMP1 tak vyjde na méně než dva miliony. V součtu však chybí náklady na celosezónní provoz.
Perrin uvedl, že celý projekt řídí jako open source, což byl jeden z hlavní aspektů, proč se do LMP1 vůbec pustil.
„Používám open source jako způsob zaměřit pozornost na zdroje a talenty, které se kolem projektu pohybují. Chci, aby Perrinn dosáhl úspěchu v Le Mans tím, že se stane mnohem větší organizací, než kdybychom se limitovali zdmi naší firmy. Naše pracovní síly jsou decentralizované a globální,“ vysvětlil Perrin.
Nutno podotknout, že podobně decentralizovaně fungoval i Nissan LMP1. V Japonsku se pracovalo na motoru, v Evropě na dílech a v USA bylo ústředí týmu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.