Automobil Club de l´Ouest, jakožto promotér vytrvalostních okruhových závodů, neustále hledá nové možnosti, jak zatraktivnit závody a přitáhnout k nim nejen více diváků, ale i více výrobců a týmů.
Před několika týdny se objevila zpráva, že vzhledem k rozšíření startovního pole v kategorii LMGTE Pro zvažuje ACO možnost pořádání kvalifikačního závodu.
Nyní byl odhalen další nápad, kterým se ACO vážně zabývá, a to prodloužení posledního závodu sezóny. Vzniklo by tím jakési „velké finále“, které by ještě mohlo zamíchat kartami v konečném pořadí šampionátu. Alespoň to si od tohoto nápadu promotéři slibují.
„Vedeme neformální diskuse a máme na stole několik různých návrhů,“ řekl Gérard Neveu, šéf WEC. „Zamýšlíme se nad možností uspořádat delší poslední závod nebo naopak některý ze závodů sezóny zkrátit. Existuje mnoho různých návrhů a nápadů, ale neříkáme, že to zavedeme už v příští sezóně.“
Společně s délkou závodů se samozřejmě diskutuje i o změně v systému přidělování bodů. Od roku 2012, kdy došlo k reinkarnaci vytrvalostních závodů a vznikla současná podoba mistrovství, mají všechny závody pevně nastavenou délku na 6 hodin. Výjimkou je samozřejmě 24hodinovka v Le Mans a 12hodinovka v Sebringu, kterou sezóna začíná. S výjimkou dvojnásobného přídělu bodů v Le Mans se ve všech ostatních závodech přiděluje stejný počet bodů.
Sportovní pracovní skupina WEC samozřejmě diskutuje různé možnosti, jak zajistit atraktivní bitvu o mistrovské body ve všech třídách tak, aby konečná sumarizace zůstala otevřená až do posledního závodu sezóny. Mimo to se uvnitř skupiny diskutuje i o možnostech zvýšení nebo naopak snížení počtu závodů. „Letos pokračujeme v modelu s devíti závody,“ uvedl Neveu, „ale bavíme se o možnosti rozšíření na 10 nebo naopak snížení na 8. Existuje mnoho různých řešení,“ doplnil Neveu.
ACO již obnovila řadu smluv se stávajícími okruhy i pro další sezónu a to včetně britského úvodu v Silverstone nebo sezónního finále v Bahrainu. Neveu zdůraznil, že nás v příštím roce nečeká žádná revoluce: „Pracujeme na evoluci, to je to, co chceme. Musíme to připravit tak, abychom nabídli ty nejlepší regule a s nimi ten nejlepší kalendář. Musíme v prvé řadě dbát na to, abychom zachovali ducha vytrvalostního mistrovství.“
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.