Automobil Club de l´Ouest, jakožto promotér vytrvalostních okruhových závodů, neustále hledá nové možnosti, jak zatraktivnit závody a přitáhnout k nim nejen více diváků, ale i více výrobců a týmů.
Před několika týdny se objevila zpráva, že vzhledem k rozšíření startovního pole v kategorii LMGTE Pro zvažuje ACO možnost pořádání kvalifikačního závodu.
Nyní byl odhalen další nápad, kterým se ACO vážně zabývá, a to prodloužení posledního závodu sezóny. Vzniklo by tím jakési „velké finále“, které by ještě mohlo zamíchat kartami v konečném pořadí šampionátu. Alespoň to si od tohoto nápadu promotéři slibují.
„Vedeme neformální diskuse a máme na stole několik různých návrhů,“ řekl Gérard Neveu, šéf WEC. „Zamýšlíme se nad možností uspořádat delší poslední závod nebo naopak některý ze závodů sezóny zkrátit. Existuje mnoho různých návrhů a nápadů, ale neříkáme, že to zavedeme už v příští sezóně.“
Společně s délkou závodů se samozřejmě diskutuje i o změně v systému přidělování bodů. Od roku 2012, kdy došlo k reinkarnaci vytrvalostních závodů a vznikla současná podoba mistrovství, mají všechny závody pevně nastavenou délku na 6 hodin. Výjimkou je samozřejmě 24hodinovka v Le Mans a 12hodinovka v Sebringu, kterou sezóna začíná. S výjimkou dvojnásobného přídělu bodů v Le Mans se ve všech ostatních závodech přiděluje stejný počet bodů.
Sportovní pracovní skupina WEC samozřejmě diskutuje různé možnosti, jak zajistit atraktivní bitvu o mistrovské body ve všech třídách tak, aby konečná sumarizace zůstala otevřená až do posledního závodu sezóny. Mimo to se uvnitř skupiny diskutuje i o možnostech zvýšení nebo naopak snížení počtu závodů. „Letos pokračujeme v modelu s devíti závody,“ uvedl Neveu, „ale bavíme se o možnosti rozšíření na 10 nebo naopak snížení na 8. Existuje mnoho různých řešení,“ doplnil Neveu.
ACO již obnovila řadu smluv se stávajícími okruhy i pro další sezónu a to včetně britského úvodu v Silverstone nebo sezónního finále v Bahrainu. Neveu zdůraznil, že nás v příštím roce nečeká žádná revoluce: „Pracujeme na evoluci, to je to, co chceme. Musíme to připravit tak, abychom nabídli ty nejlepší regule a s nimi ten nejlepší kalendář. Musíme v prvé řadě dbát na to, abychom zachovali ducha vytrvalostního mistrovství.“
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.