Automobil Club de l´Ouest, jakožto promotér vytrvalostních okruhových závodů, neustále hledá nové možnosti, jak zatraktivnit závody a přitáhnout k nim nejen více diváků, ale i více výrobců a týmů.
Před několika týdny se objevila zpráva, že vzhledem k rozšíření startovního pole v kategorii LMGTE Pro zvažuje ACO možnost pořádání kvalifikačního závodu.
Nyní byl odhalen další nápad, kterým se ACO vážně zabývá, a to prodloužení posledního závodu sezóny. Vzniklo by tím jakési „velké finále“, které by ještě mohlo zamíchat kartami v konečném pořadí šampionátu. Alespoň to si od tohoto nápadu promotéři slibují.
„Vedeme neformální diskuse a máme na stole několik různých návrhů,“ řekl Gérard Neveu, šéf WEC. „Zamýšlíme se nad možností uspořádat delší poslední závod nebo naopak některý ze závodů sezóny zkrátit. Existuje mnoho různých návrhů a nápadů, ale neříkáme, že to zavedeme už v příští sezóně.“
Společně s délkou závodů se samozřejmě diskutuje i o změně v systému přidělování bodů. Od roku 2012, kdy došlo k reinkarnaci vytrvalostních závodů a vznikla současná podoba mistrovství, mají všechny závody pevně nastavenou délku na 6 hodin. Výjimkou je samozřejmě 24hodinovka v Le Mans a 12hodinovka v Sebringu, kterou sezóna začíná. S výjimkou dvojnásobného přídělu bodů v Le Mans se ve všech ostatních závodech přiděluje stejný počet bodů.
Sportovní pracovní skupina WEC samozřejmě diskutuje různé možnosti, jak zajistit atraktivní bitvu o mistrovské body ve všech třídách tak, aby konečná sumarizace zůstala otevřená až do posledního závodu sezóny. Mimo to se uvnitř skupiny diskutuje i o možnostech zvýšení nebo naopak snížení počtu závodů. „Letos pokračujeme v modelu s devíti závody,“ uvedl Neveu, „ale bavíme se o možnosti rozšíření na 10 nebo naopak snížení na 8. Existuje mnoho různých řešení,“ doplnil Neveu.
ACO již obnovila řadu smluv se stávajícími okruhy i pro další sezónu a to včetně britského úvodu v Silverstone nebo sezónního finále v Bahrainu. Neveu zdůraznil, že nás v příštím roce nečeká žádná revoluce: „Pracujeme na evoluci, to je to, co chceme. Musíme to připravit tak, abychom nabídli ty nejlepší regule a s nimi ten nejlepší kalendář. Musíme v prvé řadě dbát na to, abychom zachovali ducha vytrvalostního mistrovství.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?