Sprint F2 v Barceloně: Latifiho smůla, Macušitovo štěstí

Charles Leclerc
Charles Leclerc, foto: Roman Klemm
iMotorSport.cz 14. května 2017 22:36
Sdílej:

Postavení na startu nedělního sprintu Formule 2 odpovídá obrácenému výsledku prvních osmi ze soboty. Výhoda nejlepšího startovního místa proto připadla vítězi prvního závodu sezony v Bahrajnu, Artemovi Markelovovi (Russian Time). Za Rusem se připravili Gustav Malja (Racing Engineering), Nicolas Latifi (DAMS), Alexander Albon (ART), Nobuharu Macušita (ART), Oliver Rowland (DAMS), Luca Ghiotto (Russian Time) a velký sobotní vítěz Charles Leclarc (Prema).

Text a foto: Roman Klemm

Artem Markelov, který jinak dokáže z každé dané příležitosti vytěžit maximum, tentokrát darovanou výhodu zahodil: Při startu se sotva odlepil z místa, zatímco Latifi raketovou reakcí pohotově převzal špičku před Maljou, Macušitou a Ghiottem. Markelov se propadl až na osmé místo za Leclerca.

Franko-kanadský pilot stáje DAMS, který během své dlouhé kariéry v GP2 a F2 zatím nedokázal důrazněji zazářit, si na špičce šikovně vybudoval uspokojující náskok: Po třetině závodu měl Latifi na Malju náskok 1,5s. Další sekundu za Švédem následoval Macušita a teprve od 5. místa se vytvořila bojující skupina obsahující Rowlanda, Ghiotta, Albona, Leclerca a Markelova.

V 11. kole již neudržel Ghiotto Albona s Leclercem za sebou, viditelně se potýkal s handlingem svého vozu a v příštím kole ztratil další pozici vůči týmovému kolegovi Markelovovi.

Také o poločas držel lídr Latifi své pronásledovatale jistě za sebou, zatímco Macušita dotáhl druhého Malju a Leclerc vážně atakoval pátého Albona. Ve 14. kole se Macušita dokázal posunout na druhé místo a i Oliver Rowland využil skutečnosti, že si Malja při obranné akci zničil pneumatiky. Švéda stěžujícího si na vibrace, poté dotáhli i Albon s Leclercem. 6 kol před cílem se Leclerc posunul před Anglo-Thajce a o kolo později demonstroval svůj senzační talent předjetím Malji.  

Zdálo se, že je o pořadí prvních tří rozhodnuto. Latifi již měl 4sekundový náskok na Macušitu, když 4 kola před cílem znenadání vylétl v 10. zatáčce do štěrku! Japonec s radostí převzal první místo a překvapen si dojel pro vítězství (jeho třetí v GP2/F2). Také Rowland se dostal před zdrceného týmového kolegu. Za čtvrtým Leclercem předvedl výborný finiš Jordan King: Jezdec nizozemské stáje MP se dokázal probojovat až na páté místo před Malju, Ghiotta a Albona, jehož pneumatiky byly zcela v koncích. 

„Nebylo to tak lehké, jak to vypadalo. Nicolas držel své tempo a bez jeho chyby bych ho nedokázal dotáhnout,“ shrnul Macušita upřímně. „Něco mi ulétlo z vozu a to mne tak rozrušilo, že jsem propásl brzdný bod...,“ odůvodnil Latifi chybu, která ho stále jisté vítězství.

Šampionát Formule 2 pokračuje za dva týdny v Monaco – doma u lídra celkového hodnocení, Leclerca.    

Výsledek nedělního sprintu F2 v Barceloně:1. Nobuharu Macušita, ART2. Oliver Rowland, DAMS3. Nicolas Latifi, DAMS4. Charles Leclerc, Prema5. Jordan King, MP6. Gustav Malja, Racing Engineering7. Luca Ghiotto, Russian Time8. Alexander Albon, ART

Stav šampionátu F2 po čtyřech závodech:1. Charles Leclerc        70 b.2. Oliver Rowland       47 b.3. Luca Ghiotto           38 b.4. Artem Markelov      34 b.5. Nobuharu Macušita  31 b.

Stalo se
Český trh
Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.

Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.

Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.