Postavení na startu nedělního sprintu Formule 2 odpovídá obrácenému výsledku prvních osmi ze soboty. Výhoda nejlepšího startovního místa proto připadla vítězi prvního závodu sezony v Bahrajnu, Artemovi Markelovovi (Russian Time). Za Rusem se připravili Gustav Malja (Racing Engineering), Nicolas Latifi (DAMS), Alexander Albon (ART), Nobuharu Macušita (ART), Oliver Rowland (DAMS), Luca Ghiotto (Russian Time) a velký sobotní vítěz Charles Leclarc (Prema).
Text a foto: Roman Klemm
Artem Markelov, který jinak dokáže z každé dané příležitosti vytěžit maximum, tentokrát darovanou výhodu zahodil: Při startu se sotva odlepil z místa, zatímco Latifi raketovou reakcí pohotově převzal špičku před Maljou, Macušitou a Ghiottem. Markelov se propadl až na osmé místo za Leclerca.
Franko-kanadský pilot stáje DAMS, který během své dlouhé kariéry v GP2 a F2 zatím nedokázal důrazněji zazářit, si na špičce šikovně vybudoval uspokojující náskok: Po třetině závodu měl Latifi na Malju náskok 1,5s. Další sekundu za Švédem následoval Macušita a teprve od 5. místa se vytvořila bojující skupina obsahující Rowlanda, Ghiotta, Albona, Leclerca a Markelova.
V 11. kole již neudržel Ghiotto Albona s Leclercem za sebou, viditelně se potýkal s handlingem svého vozu a v příštím kole ztratil další pozici vůči týmovému kolegovi Markelovovi.
Také o poločas držel lídr Latifi své pronásledovatale jistě za sebou, zatímco Macušita dotáhl druhého Malju a Leclerc vážně atakoval pátého Albona. Ve 14. kole se Macušita dokázal posunout na druhé místo a i Oliver Rowland využil skutečnosti, že si Malja při obranné akci zničil pneumatiky. Švéda stěžujícího si na vibrace, poté dotáhli i Albon s Leclercem. 6 kol před cílem se Leclerc posunul před Anglo-Thajce a o kolo později demonstroval svůj senzační talent předjetím Malji.
Zdálo se, že je o pořadí prvních tří rozhodnuto. Latifi již měl 4sekundový náskok na Macušitu, když 4 kola před cílem znenadání vylétl v 10. zatáčce do štěrku! Japonec s radostí převzal první místo a překvapen si dojel pro vítězství (jeho třetí v GP2/F2). Také Rowland se dostal před zdrceného týmového kolegu. Za čtvrtým Leclercem předvedl výborný finiš Jordan King: Jezdec nizozemské stáje MP se dokázal probojovat až na páté místo před Malju, Ghiotta a Albona, jehož pneumatiky byly zcela v koncích.
„Nebylo to tak lehké, jak to vypadalo. Nicolas držel své tempo a bez jeho chyby bych ho nedokázal dotáhnout,“ shrnul Macušita upřímně. „Něco mi ulétlo z vozu a to mne tak rozrušilo, že jsem propásl brzdný bod...,“ odůvodnil Latifi chybu, která ho stále jisté vítězství.
Šampionát Formule 2 pokračuje za dva týdny v Monaco – doma u lídra celkového hodnocení, Leclerca.
Výsledek nedělního sprintu F2 v Barceloně:1. Nobuharu Macušita, ART2. Oliver Rowland, DAMS3. Nicolas Latifi, DAMS4. Charles Leclerc, Prema5. Jordan King, MP6. Gustav Malja, Racing Engineering7. Luca Ghiotto, Russian Time8. Alexander Albon, ART
Stav šampionátu F2 po čtyřech závodech:1. Charles Leclerc 70 b.2. Oliver Rowland 47 b.3. Luca Ghiotto 38 b.4. Artem Markelov 34 b.5. Nobuharu Macušita 31 b.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?