Postavení na startu nedělního sprintu Formule 2 odpovídá obrácenému výsledku prvních osmi ze soboty. Výhoda nejlepšího startovního místa proto připadla vítězi prvního závodu sezony v Bahrajnu, Artemovi Markelovovi (Russian Time). Za Rusem se připravili Gustav Malja (Racing Engineering), Nicolas Latifi (DAMS), Alexander Albon (ART), Nobuharu Macušita (ART), Oliver Rowland (DAMS), Luca Ghiotto (Russian Time) a velký sobotní vítěz Charles Leclarc (Prema).
Text a foto: Roman Klemm
Artem Markelov, který jinak dokáže z každé dané příležitosti vytěžit maximum, tentokrát darovanou výhodu zahodil: Při startu se sotva odlepil z místa, zatímco Latifi raketovou reakcí pohotově převzal špičku před Maljou, Macušitou a Ghiottem. Markelov se propadl až na osmé místo za Leclerca.
Franko-kanadský pilot stáje DAMS, který během své dlouhé kariéry v GP2 a F2 zatím nedokázal důrazněji zazářit, si na špičce šikovně vybudoval uspokojující náskok: Po třetině závodu měl Latifi na Malju náskok 1,5s. Další sekundu za Švédem následoval Macušita a teprve od 5. místa se vytvořila bojující skupina obsahující Rowlanda, Ghiotta, Albona, Leclerca a Markelova.
V 11. kole již neudržel Ghiotto Albona s Leclercem za sebou, viditelně se potýkal s handlingem svého vozu a v příštím kole ztratil další pozici vůči týmovému kolegovi Markelovovi.
Také o poločas držel lídr Latifi své pronásledovatale jistě za sebou, zatímco Macušita dotáhl druhého Malju a Leclerc vážně atakoval pátého Albona. Ve 14. kole se Macušita dokázal posunout na druhé místo a i Oliver Rowland využil skutečnosti, že si Malja při obranné akci zničil pneumatiky. Švéda stěžujícího si na vibrace, poté dotáhli i Albon s Leclercem. 6 kol před cílem se Leclerc posunul před Anglo-Thajce a o kolo později demonstroval svůj senzační talent předjetím Malji.
Zdálo se, že je o pořadí prvních tří rozhodnuto. Latifi již měl 4sekundový náskok na Macušitu, když 4 kola před cílem znenadání vylétl v 10. zatáčce do štěrku! Japonec s radostí převzal první místo a překvapen si dojel pro vítězství (jeho třetí v GP2/F2). Také Rowland se dostal před zdrceného týmového kolegu. Za čtvrtým Leclercem předvedl výborný finiš Jordan King: Jezdec nizozemské stáje MP se dokázal probojovat až na páté místo před Malju, Ghiotta a Albona, jehož pneumatiky byly zcela v koncích.
„Nebylo to tak lehké, jak to vypadalo. Nicolas držel své tempo a bez jeho chyby bych ho nedokázal dotáhnout,“ shrnul Macušita upřímně. „Něco mi ulétlo z vozu a to mne tak rozrušilo, že jsem propásl brzdný bod...,“ odůvodnil Latifi chybu, která ho stále jisté vítězství.
Šampionát Formule 2 pokračuje za dva týdny v Monaco – doma u lídra celkového hodnocení, Leclerca.
Výsledek nedělního sprintu F2 v Barceloně:1. Nobuharu Macušita, ART2. Oliver Rowland, DAMS3. Nicolas Latifi, DAMS4. Charles Leclerc, Prema5. Jordan King, MP6. Gustav Malja, Racing Engineering7. Luca Ghiotto, Russian Time8. Alexander Albon, ART
Stav šampionátu F2 po čtyřech závodech:1. Charles Leclerc 70 b.2. Oliver Rowland 47 b.3. Luca Ghiotto 38 b.4. Artem Markelov 34 b.5. Nobuharu Macušita 31 b.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?