Junior Akademie Ferrari, Charles Leclerc vyhrál po triumfu v nedělním sprintu v Bahrajnu i sobotní hlavní závod v Barceloně.
Text a foto: Roman Klemm
„Zda je zde má pole-position velkou výhodou? S vozy Formule 2 se startuje ještě mnohem obtížněji, než s vozy F1, takže vycházím z toho, že je mé první startovní místo velmi důležité,“ prozradil před startem třetího závodu sezony F2 v Barceloně Charles Leclerc.
Jezdec z Monaka nevyrazil v sobotu odpoledne zle, Luca Ghiotto ovšem předvedl ještě lepší start a nakrátko se dostal na první pozici. Leclerc Itala ovšem ještě v prvním kole odsunul znovu za sebe. Za nimi se tlačil Markelov na Nata a ze zadu na ně útočil Fouco tak odhodlaně, že si o Rusa ohnul přední křídlo a musel do boxů. Výborný úvod závodu předvedl i Alexander Albon, který se ve 4. kole dokázal posunout na druhé místo. Lídr Leclerc zajel ve třetím kole do té doby nejrychlejší kolo závodu a tři kola později zavítal do boxů pro druhou sadu obutí. Také Ghiotto, King, Macušita a Malja měnili již velmi brzy. Vývoj závodu pak v jejich prospěch ovlivnila nehoda mezi Boschungem a Canamasasem: Španěl zůstal v 10. kole stát na trati – pravděpodobně důsledkem zmíněné nehody. Následovala delší neutralizace, za které Leclerc, Ghiotto a spol dohnali svou časovou ztrátu.
Po polovině z 37 kol závodu se Albon mohl radovat z vedení před Rowlandem a Markelovem – svou povinnou výměnu pneumatik ovšem ještě měli před sebou. O vítězství tedy ve skutečosti jeli Leclerc s Ghiottem, kteří se spektakulérně prokousávali polem kupředu. Leclerc držel v této fázi závodu 6. místo s náskokem 2,5s na osmého Ghiotta.
O několik kol později se Oliver Rowland po lehkém střetu dostal před vedoucího Anglo-Thajce Albona a byl i na starém obutí schopen dosahovat nejlepších časů pole. Albon měnil na měkké pneumatiky 12 kol před cílem a propadl se na 13. pozici. Rowland následoval stejnou akcí 4 kola později a na trať se vrátil jen jako 7.
Posledních 10 kol se tedy pole seřadilo i viditelně „ve správném pořadí“ a otázou bylo, zda Leclerc uhájí svůj náskok 17s na Albona a Rowlanda, kteří teď měli výhodu čerstvých a měkkých pneumatik. Albon se rychle dostal za Leclerca, Ghiotta a Macušitu na čtvrtou pozici. Stejně tak dobře postupoval i Rowland za ním. Čtyři kola před cílem se jezdec DAMSu dostal před černý ART na 4. místo a vrhl se na třetího Macušitu, zatímco si Leclerc na špičce zase jednou nedovolil ani nejmeší zaváhání a s přehledem kontroloval svůj náskok na druhého Ghiotta.
Dvě kola před cílem si Rowland podal třetího Japonce a doplnil na stupni vítězů Leclerca s Ghiottem. Charles Leclerc tedy vyhrál po sprintu v Bahrajnu i svůj první „hlavní závod F2“ a dále budoval jak svůj náskok v celkové tabulce, tak i svou cestu do kokpitu Formule 1.
„Jaký to závod – asi nejlepší mé kariéry. Rozbilo se mi rádiové spojení s týmem, přesto naše taktika znovu vyšla. Věřte mi, že to nebylo jednoduché, držet tohle tempo a nezničit si pneumatiky“ zářil vítěz.
Na Albona zbylo 5. místo před dobrým Latifim a Maljou. O zbývající bodovaná místa se podělili Markelov, King a švýcarský nováček F2 Ralf Boschung ve voze domácího týmu Adriana Campose.
Bývalý pilot Formule 1 Roberto Merhi ve druhém Camposově voze prožil nanejvýše frustrující debut ve Formuli 2: Závod strávil mezi posledními a k tomu ho zbrzdila i nehoda s Fuoccem, po které musel nejdříve měnit prasklou pneumatiku a později vzdal.
Výsledek sobotního závodu Formule 2 v Barceloně:
1. Charles Leclerc, Prema2. Luca Ghiotto, Russian Time3. Oliver Rowland, DAMS4. Nobuharu Macušita, ART5. Alexander Albon, ART6. Nicolas Latifi, DAMS7. Gustav Malja, Racing Engineering8. Artem Markelov, Russian Time9. Jordan King, MP10. Ralf Boschung, Campos
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.