Na legendární anglické trati v Brands Hatch pokračoval šampionát Blancpain GT Series druhým podnikem Sprint Cupu.
Uplynulý závodní víkend Blancpain GT Series se vskutku povedl rakouskému týmu Grasser Racing. Pole position a vítězství jak v kvalifikačním, tak i hlavním závodě. Co víc si mohla skvadra Gottfrieda Grassera přát?
V podání Mirka Bortolottiho a Christiana Engelharta navíc vypadala anglická krasojízda zeleného Lamborghini jako vcelku jednoduchá práce. Tedy alespoň co se týče hlavního závodu.
V kvalifikačním závodě tomu tak zcela jistě nebylo, jelikož italsko-německá dvojice odolávala BMW posádky Krohn-Palttala, která vydělala především na velmi vydařeném startu.
Naopak první závodní jízda se vůbec nepovedla posádce Haase-Monti. Ti sice startovali do závodu z pěkné páté pozice, nicméně Christopher Haase se roztočil hned v zatáčce Paddock hill bend a jen tak tak se mu dokázali všichni jezdci vyhnout. Aby toho nebylo málo, jeho kolega Romain Monti zopakoval Haaseho chybu ve stejném úseku o několik minut později. Tentokrát to však byla zásluha Lamborghini týmu Lazarus. Díky tomu tak Monti s Haasem kvalifikační závod nedokončili.
To česká skvadra ISR Racing zažila vcelku pozitivní kvalifikační závod. Kevin Ceccon s Frankem Stipplerem postoupili pořadím o pět míst dopředu a brali desáté místo, stejně jako jejich kolegové Salaquarda se Schmidem, kteří skončili dvanáctí.
Z vítězství se však radovali Bortolotti s Engelhartem, za nimiž dokončili závod Krohn s Palttalou a jejich týmový kolegové Companc a Siedler.
Hlavní závod by se pak dal považovat za takovou malou exhibici Bortolottiho a Engelharta. Ti totiž beze zbytku využili další pole position a tentokrát nikomu nedali šanci ani pomýšlet na vítězství.
Vždyť druzí v pořadí Leonard s Frijnsem na ně ztratili téměř 19 sekund. Ti však mohli slavit, jelikož se propracovali na druhé místo ze sedmé startovní pozice.
Ještě větší skok vzhůru pořadím však zaznamenali Markus Winkelhock s Willem Stevensem, jenž po startu z dvanácté pozice slavili třetí místo v cíli.
V hlavním závodě se však nedařilo českému týmu ISR Racing. Ani jeden z vozů totiž nebyl klasifikován.
Šampionát Blancpain GT Series bude pokračovat už příští týden, a to opět v Anglii. Tentokrát nás však čeká vytrvalostní tříhodinovka na okruhu v Silverstone.
Výsledky kvalifikačního závoduVýsledky hlavního závodu
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.