Na legendární anglické trati v Brands Hatch pokračoval šampionát Blancpain GT Series druhým podnikem Sprint Cupu.
Uplynulý závodní víkend Blancpain GT Series se vskutku povedl rakouskému týmu Grasser Racing. Pole position a vítězství jak v kvalifikačním, tak i hlavním závodě. Co víc si mohla skvadra Gottfrieda Grassera přát?
V podání Mirka Bortolottiho a Christiana Engelharta navíc vypadala anglická krasojízda zeleného Lamborghini jako vcelku jednoduchá práce. Tedy alespoň co se týče hlavního závodu.
V kvalifikačním závodě tomu tak zcela jistě nebylo, jelikož italsko-německá dvojice odolávala BMW posádky Krohn-Palttala, která vydělala především na velmi vydařeném startu.
Naopak první závodní jízda se vůbec nepovedla posádce Haase-Monti. Ti sice startovali do závodu z pěkné páté pozice, nicméně Christopher Haase se roztočil hned v zatáčce Paddock hill bend a jen tak tak se mu dokázali všichni jezdci vyhnout. Aby toho nebylo málo, jeho kolega Romain Monti zopakoval Haaseho chybu ve stejném úseku o několik minut později. Tentokrát to však byla zásluha Lamborghini týmu Lazarus. Díky tomu tak Monti s Haasem kvalifikační závod nedokončili.
To česká skvadra ISR Racing zažila vcelku pozitivní kvalifikační závod. Kevin Ceccon s Frankem Stipplerem postoupili pořadím o pět míst dopředu a brali desáté místo, stejně jako jejich kolegové Salaquarda se Schmidem, kteří skončili dvanáctí.
Z vítězství se však radovali Bortolotti s Engelhartem, za nimiž dokončili závod Krohn s Palttalou a jejich týmový kolegové Companc a Siedler.
Hlavní závod by se pak dal považovat za takovou malou exhibici Bortolottiho a Engelharta. Ti totiž beze zbytku využili další pole position a tentokrát nikomu nedali šanci ani pomýšlet na vítězství.
Vždyť druzí v pořadí Leonard s Frijnsem na ně ztratili téměř 19 sekund. Ti však mohli slavit, jelikož se propracovali na druhé místo ze sedmé startovní pozice.
Ještě větší skok vzhůru pořadím však zaznamenali Markus Winkelhock s Willem Stevensem, jenž po startu z dvanácté pozice slavili třetí místo v cíli.
V hlavním závodě se však nedařilo českému týmu ISR Racing. Ani jeden z vozů totiž nebyl klasifikován.
Šampionát Blancpain GT Series bude pokračovat už příští týden, a to opět v Anglii. Tentokrát nás však čeká vytrvalostní tříhodinovka na okruhu v Silverstone.
Výsledky kvalifikačního závoduVýsledky hlavního závodu
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.