BGT: Sprinty v Brands Hatch si podmanilo Lamborghini

Mirko Bortolotti
Mirko Bortolotti, foto: Blancpain GT Series / Vision Sport Agency
iMotorSport.cz 8. května 2017 16:14
Sdílej:

Na legendární anglické trati v Brands Hatch pokračoval šampionát Blancpain GT Series druhým podnikem Sprint Cupu.

Uplynulý závodní víkend Blancpain GT Series se vskutku povedl rakouskému týmu Grasser Racing. Pole position a vítězství jak v kvalifikačním, tak i hlavním závodě. Co víc si mohla skvadra Gottfrieda Grassera přát?

V podání Mirka Bortolottiho a Christiana Engelharta navíc vypadala anglická krasojízda zeleného Lamborghini jako vcelku jednoduchá práce. Tedy alespoň co se týče hlavního závodu.

V kvalifikačním závodě tomu tak zcela jistě nebylo, jelikož italsko-německá dvojice odolávala BMW posádky Krohn-Palttala, která vydělala především na velmi vydařeném startu.

Naopak první závodní jízda se vůbec nepovedla posádce Haase-Monti. Ti sice startovali do závodu z pěkné páté pozice, nicméně Christopher Haase se roztočil hned v zatáčce Paddock hill bend a jen tak tak se mu dokázali všichni jezdci vyhnout. Aby toho nebylo málo, jeho kolega Romain Monti zopakoval Haaseho chybu ve stejném úseku o několik minut později. Tentokrát to však byla zásluha Lamborghini týmu Lazarus. Díky tomu tak Monti s Haasem kvalifikační závod nedokončili.

To česká skvadra ISR Racing zažila vcelku pozitivní kvalifikační závod. Kevin Ceccon s Frankem Stipplerem postoupili pořadím o pět míst dopředu a brali desáté místo, stejně jako jejich kolegové Salaquarda se Schmidem, kteří skončili dvanáctí.

Z vítězství se však radovali Bortolotti s Engelhartem, za nimiž dokončili závod Krohn s Palttalou a jejich týmový kolegové Companc a Siedler.

Hlavní závod by se pak dal považovat za takovou malou exhibici Bortolottiho a Engelharta. Ti totiž beze zbytku využili další pole position a tentokrát nikomu nedali šanci ani pomýšlet na vítězství.

Vždyť druzí v pořadí Leonard s Frijnsem na ně ztratili téměř 19 sekund. Ti však mohli slavit, jelikož se propracovali na druhé místo ze sedmé startovní pozice.

Ještě větší skok vzhůru pořadím však zaznamenali Markus Winkelhock s Willem Stevensem, jenž po startu z dvanácté pozice slavili třetí místo v cíli.

V hlavním závodě se však nedařilo českému týmu ISR Racing. Ani jeden z vozů totiž nebyl klasifikován.

Šampionát Blancpain GT Series bude pokračovat už příští týden, a to opět v Anglii. Tentokrát nás však čeká vytrvalostní tříhodinovka na okruhu v Silverstone.

Výsledky kvalifikačního závoduVýsledky hlavního závodu

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.