Na legendární anglické trati v Brands Hatch pokračoval šampionát Blancpain GT Series druhým podnikem Sprint Cupu.
Uplynulý závodní víkend Blancpain GT Series se vskutku povedl rakouskému týmu Grasser Racing. Pole position a vítězství jak v kvalifikačním, tak i hlavním závodě. Co víc si mohla skvadra Gottfrieda Grassera přát?
V podání Mirka Bortolottiho a Christiana Engelharta navíc vypadala anglická krasojízda zeleného Lamborghini jako vcelku jednoduchá práce. Tedy alespoň co se týče hlavního závodu.
V kvalifikačním závodě tomu tak zcela jistě nebylo, jelikož italsko-německá dvojice odolávala BMW posádky Krohn-Palttala, která vydělala především na velmi vydařeném startu.
Naopak první závodní jízda se vůbec nepovedla posádce Haase-Monti. Ti sice startovali do závodu z pěkné páté pozice, nicméně Christopher Haase se roztočil hned v zatáčce Paddock hill bend a jen tak tak se mu dokázali všichni jezdci vyhnout. Aby toho nebylo málo, jeho kolega Romain Monti zopakoval Haaseho chybu ve stejném úseku o několik minut později. Tentokrát to však byla zásluha Lamborghini týmu Lazarus. Díky tomu tak Monti s Haasem kvalifikační závod nedokončili.
To česká skvadra ISR Racing zažila vcelku pozitivní kvalifikační závod. Kevin Ceccon s Frankem Stipplerem postoupili pořadím o pět míst dopředu a brali desáté místo, stejně jako jejich kolegové Salaquarda se Schmidem, kteří skončili dvanáctí.
Z vítězství se však radovali Bortolotti s Engelhartem, za nimiž dokončili závod Krohn s Palttalou a jejich týmový kolegové Companc a Siedler.
Hlavní závod by se pak dal považovat za takovou malou exhibici Bortolottiho a Engelharta. Ti totiž beze zbytku využili další pole position a tentokrát nikomu nedali šanci ani pomýšlet na vítězství.
Vždyť druzí v pořadí Leonard s Frijnsem na ně ztratili téměř 19 sekund. Ti však mohli slavit, jelikož se propracovali na druhé místo ze sedmé startovní pozice.
Ještě větší skok vzhůru pořadím však zaznamenali Markus Winkelhock s Willem Stevensem, jenž po startu z dvanácté pozice slavili třetí místo v cíli.
V hlavním závodě se však nedařilo českému týmu ISR Racing. Ani jeden z vozů totiž nebyl klasifikován.
Šampionát Blancpain GT Series bude pokračovat už příští týden, a to opět v Anglii. Tentokrát nás však čeká vytrvalostní tříhodinovka na okruhu v Silverstone.
Výsledky kvalifikačního závoduVýsledky hlavního závodu
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?