Na legendární anglické trati v Brands Hatch pokračoval šampionát Blancpain GT Series druhým podnikem Sprint Cupu.
Uplynulý závodní víkend Blancpain GT Series se vskutku povedl rakouskému týmu Grasser Racing. Pole position a vítězství jak v kvalifikačním, tak i hlavním závodě. Co víc si mohla skvadra Gottfrieda Grassera přát?
V podání Mirka Bortolottiho a Christiana Engelharta navíc vypadala anglická krasojízda zeleného Lamborghini jako vcelku jednoduchá práce. Tedy alespoň co se týče hlavního závodu.
V kvalifikačním závodě tomu tak zcela jistě nebylo, jelikož italsko-německá dvojice odolávala BMW posádky Krohn-Palttala, která vydělala především na velmi vydařeném startu.
Naopak první závodní jízda se vůbec nepovedla posádce Haase-Monti. Ti sice startovali do závodu z pěkné páté pozice, nicméně Christopher Haase se roztočil hned v zatáčce Paddock hill bend a jen tak tak se mu dokázali všichni jezdci vyhnout. Aby toho nebylo málo, jeho kolega Romain Monti zopakoval Haaseho chybu ve stejném úseku o několik minut později. Tentokrát to však byla zásluha Lamborghini týmu Lazarus. Díky tomu tak Monti s Haasem kvalifikační závod nedokončili.
To česká skvadra ISR Racing zažila vcelku pozitivní kvalifikační závod. Kevin Ceccon s Frankem Stipplerem postoupili pořadím o pět míst dopředu a brali desáté místo, stejně jako jejich kolegové Salaquarda se Schmidem, kteří skončili dvanáctí.
Z vítězství se však radovali Bortolotti s Engelhartem, za nimiž dokončili závod Krohn s Palttalou a jejich týmový kolegové Companc a Siedler.
Hlavní závod by se pak dal považovat za takovou malou exhibici Bortolottiho a Engelharta. Ti totiž beze zbytku využili další pole position a tentokrát nikomu nedali šanci ani pomýšlet na vítězství.
Vždyť druzí v pořadí Leonard s Frijnsem na ně ztratili téměř 19 sekund. Ti však mohli slavit, jelikož se propracovali na druhé místo ze sedmé startovní pozice.
Ještě větší skok vzhůru pořadím však zaznamenali Markus Winkelhock s Willem Stevensem, jenž po startu z dvanácté pozice slavili třetí místo v cíli.
V hlavním závodě se však nedařilo českému týmu ISR Racing. Ani jeden z vozů totiž nebyl klasifikován.
Šampionát Blancpain GT Series bude pokračovat už příští týden, a to opět v Anglii. Tentokrát nás však čeká vytrvalostní tříhodinovka na okruhu v Silverstone.
Výsledky kvalifikačního závoduVýsledky hlavního závodu
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?