Prototypy Porsche 919 Hybrid se ve SPA-Francorchamps rozhodně neztratily. Nebýt žlutých vlajek, mohl si německý tým z Belgie přivézt slušnou porci bodů
Porsche přijelo do SPA-Francorschamps v roli týmu, který v Ardenách může jen získat. A bylo to znát už v kvalifikaci, kterou pro sebe překvapivě získala posádka Porsche #1. V závodě se André Lotterer držel prvních deset kol na špici závodu, než se kolem něj postupně prosmýkly obě rychlé Toyoty a německý pilot dále kroužil na 3. místě. Porsche ale srovnalo krok a udržovalo se svými japonskými soupeři stejné tempo. Německý tým zaujal osvědčenou taktiku, oba vozy vyčkávaly v závětří na chybu soupeřů. Brendon Hartley se v poslední třetině závodu sice probojuje na druhou pozici, ale po pár kolech koliduje na vjezdu do pit lane s pomalejším prototypem LMP2 a mechanici musí měnit přední kapotáž. Německé prototypy Porsche 919 Hybrid protínají po 6 hodinách cílovou čáru na třetím (#2) a čtvrtém (#1) místě. Malou cenou útěchy je pro německý tým kromě bodu za vyhranou kvalifikaci i dosažení nejrychlejšího kola v závodě. Brendon Hartley ve 122. kole závodu zastavil časomíru na hodnotě 1:57,638 min.
Fritz Enzinger, vicepresident Porsche pro program LMP: „Startovali jsme z pole position, zajeli nejrychlejší kolo závodu a jeden vůz dostali na pódium. Stále jsme přesvědčeni, že naše rozhodnutí nasadit do prvních závodů sezóny vůz s nízkým aerodynamickým přítlakem bylo správné. Nyní je před námi dlouhodobý 30 hodinový test a potom již jen krátká zastávka v továrně a vyrazíme v plné síle do Le Mans.“
Andreas Seidl, týmový šéf: „Gratuluji Toyotě k výhře a zároveň našim spolupracovníkům doma v továrně a celému našemu týmu zde ve Spa za bezchybný výkon. Oba naše vozy dojely do cíle bez sebemenšího technického problému a vezeme si odtud nějaké mistrovské body. Zdá se, že zdejší trať nám moc nesvědčí. Od roku 2014 jsme zde pokaždé vyhráli kvalifikaci, ale závod ještě ani jednou. Naše vozy v provedení pro nízký přítlak zde nemohly konkurovat Toyotám, protože bychom příliš brzy přišli o pneumatiky. Ale třetí Toyotu, tu s nízkým přítlakem, jsme měli spolehlivě pod kontrolou. Příští týden jedeme do Aragonu, kde máme na programu dlouhodobý test a pak už nás čeká Le Mans.“
Neel Jani (Porsche 919 Hybrid #1): „Tempo bylo víceméně takové, jaké jsme čekali. Mohli jsme se měřit s jednou z Toyot, ale na obě jsme neměli. Měli jsme trochu smůlu, když jsme ztratili trochu času během žlutých fází. Jedinou naší šancí, jak bychom se ještě mohli vrátit zpátky do závodu, byl déšť, ale ten nepřišel.“
André Lotterer (Porsche 919 Hybrid #1): „Měl jsem celkem dobrý start. Ta Toyota mne docela překvapila, ale hned jsem věděl, že v La Source nebude mít šanci to ubrzdit. První část stintu jsem jel v pohodě, ale potom jsem měl hodně opotřebované pneumatiky a nedokázal jsem držet uspokojivé tempo. Ke konci se to trochu zlepšilo, ale celkově to nebylo dobré. Proto jsme upravili naší strategii, a protože jsme na konci závodu čekali déšť, mysleli jsme si, že vyjdeme s pneumatikami. Můj poslední stint byl celkem dobrý, ale déšť se nespustil, jen mírné mrholení. Takže náš plán nevyšel. Toyoty jsou silné, musíme přidat.“
Nick Tandy (Porsche 919 Hybrid #1): „Jel jsem v našem voze druhou část a měl jsem celkem normální stint. S pneumatikami jsme změnili strategii a měnili je v trochu jiném rytmu, než ostatní, ale nakonec nám to nebylo nic platné. Ke konci závodu jsme čekali déšť, ale ten nepřišel.“
Earl Bamber (Porsche 919 Hybrid #2): „Můj stint vyšel celkem dobře, vyjel jsem za Toyotou a bojoval jsem nějakou dobu s #8, ale potom jsem chytil pomalý defekt. Pak jsem to znovu zkusil dohnat, ale 40 sekund už bylo příliš.“
Timo Bernhard (Porsche 919 Hybrid #2): „Převzal jsem auto od Earla po defektu a snažil se to dohnat. Celkem se mi to dařilo a pak jsem bojoval s Neelem a podařilo se mi dostat se před něj. Potom přišla žlutá fáze a dostali jsme se před jednu z Toyot, ale brzy nás zase předjeli. Brendon na to v posledním stintu hodně tlačil a odvedl skvělý výkon, ale na víc jsme dnes neměli.“
Brendon Hartley (Porsche 919 Hybrid #2): „Toyoty byly od začátku velmi rychlé a já jsem měl naplánovaný na začátku dvojnásobný stint. Bylo více teplo a vyvážení auta se trochu změnilo oproti předcházejícím dnům. Ale poslední fáze mého stintu byla dobrá a před zastávkou se mi podařilo předjet Andrého. Sesterské auto změnilo strategii a my jsme se dokázali držet Toyoty #8. Potom jsme ale měli smůlu, když Earla postihl defekt a to nás zbrzdilo a vynutilo si úpravu strategie. Já jsem byl potom v autě na poslední část, ale už jsme byli hodně daleko. Tým dnes odvedl skvělou práci, snažili se nám pomoci dopředu a naše auto bylo s blížícím se koncem silnější. Nakonec je z toho pódium, i když jsme doufali v lepší výsledek. Ale nevadí, je před námi Le Mans a tam to bude jiný závod.“
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.