Prototypy Porsche 919 Hybrid se ve SPA-Francorchamps rozhodně neztratily. Nebýt žlutých vlajek, mohl si německý tým z Belgie přivézt slušnou porci bodů
Porsche přijelo do SPA-Francorschamps v roli týmu, který v Ardenách může jen získat. A bylo to znát už v kvalifikaci, kterou pro sebe překvapivě získala posádka Porsche #1. V závodě se André Lotterer držel prvních deset kol na špici závodu, než se kolem něj postupně prosmýkly obě rychlé Toyoty a německý pilot dále kroužil na 3. místě. Porsche ale srovnalo krok a udržovalo se svými japonskými soupeři stejné tempo. Německý tým zaujal osvědčenou taktiku, oba vozy vyčkávaly v závětří na chybu soupeřů. Brendon Hartley se v poslední třetině závodu sice probojuje na druhou pozici, ale po pár kolech koliduje na vjezdu do pit lane s pomalejším prototypem LMP2 a mechanici musí měnit přední kapotáž. Německé prototypy Porsche 919 Hybrid protínají po 6 hodinách cílovou čáru na třetím (#2) a čtvrtém (#1) místě. Malou cenou útěchy je pro německý tým kromě bodu za vyhranou kvalifikaci i dosažení nejrychlejšího kola v závodě. Brendon Hartley ve 122. kole závodu zastavil časomíru na hodnotě 1:57,638 min.
Fritz Enzinger, vicepresident Porsche pro program LMP: „Startovali jsme z pole position, zajeli nejrychlejší kolo závodu a jeden vůz dostali na pódium. Stále jsme přesvědčeni, že naše rozhodnutí nasadit do prvních závodů sezóny vůz s nízkým aerodynamickým přítlakem bylo správné. Nyní je před námi dlouhodobý 30 hodinový test a potom již jen krátká zastávka v továrně a vyrazíme v plné síle do Le Mans.“
Andreas Seidl, týmový šéf: „Gratuluji Toyotě k výhře a zároveň našim spolupracovníkům doma v továrně a celému našemu týmu zde ve Spa za bezchybný výkon. Oba naše vozy dojely do cíle bez sebemenšího technického problému a vezeme si odtud nějaké mistrovské body. Zdá se, že zdejší trať nám moc nesvědčí. Od roku 2014 jsme zde pokaždé vyhráli kvalifikaci, ale závod ještě ani jednou. Naše vozy v provedení pro nízký přítlak zde nemohly konkurovat Toyotám, protože bychom příliš brzy přišli o pneumatiky. Ale třetí Toyotu, tu s nízkým přítlakem, jsme měli spolehlivě pod kontrolou. Příští týden jedeme do Aragonu, kde máme na programu dlouhodobý test a pak už nás čeká Le Mans.“
Neel Jani (Porsche 919 Hybrid #1): „Tempo bylo víceméně takové, jaké jsme čekali. Mohli jsme se měřit s jednou z Toyot, ale na obě jsme neměli. Měli jsme trochu smůlu, když jsme ztratili trochu času během žlutých fází. Jedinou naší šancí, jak bychom se ještě mohli vrátit zpátky do závodu, byl déšť, ale ten nepřišel.“
André Lotterer (Porsche 919 Hybrid #1): „Měl jsem celkem dobrý start. Ta Toyota mne docela překvapila, ale hned jsem věděl, že v La Source nebude mít šanci to ubrzdit. První část stintu jsem jel v pohodě, ale potom jsem měl hodně opotřebované pneumatiky a nedokázal jsem držet uspokojivé tempo. Ke konci se to trochu zlepšilo, ale celkově to nebylo dobré. Proto jsme upravili naší strategii, a protože jsme na konci závodu čekali déšť, mysleli jsme si, že vyjdeme s pneumatikami. Můj poslední stint byl celkem dobrý, ale déšť se nespustil, jen mírné mrholení. Takže náš plán nevyšel. Toyoty jsou silné, musíme přidat.“
Nick Tandy (Porsche 919 Hybrid #1): „Jel jsem v našem voze druhou část a měl jsem celkem normální stint. S pneumatikami jsme změnili strategii a měnili je v trochu jiném rytmu, než ostatní, ale nakonec nám to nebylo nic platné. Ke konci závodu jsme čekali déšť, ale ten nepřišel.“
Earl Bamber (Porsche 919 Hybrid #2): „Můj stint vyšel celkem dobře, vyjel jsem za Toyotou a bojoval jsem nějakou dobu s #8, ale potom jsem chytil pomalý defekt. Pak jsem to znovu zkusil dohnat, ale 40 sekund už bylo příliš.“
Timo Bernhard (Porsche 919 Hybrid #2): „Převzal jsem auto od Earla po defektu a snažil se to dohnat. Celkem se mi to dařilo a pak jsem bojoval s Neelem a podařilo se mi dostat se před něj. Potom přišla žlutá fáze a dostali jsme se před jednu z Toyot, ale brzy nás zase předjeli. Brendon na to v posledním stintu hodně tlačil a odvedl skvělý výkon, ale na víc jsme dnes neměli.“
Brendon Hartley (Porsche 919 Hybrid #2): „Toyoty byly od začátku velmi rychlé a já jsem měl naplánovaný na začátku dvojnásobný stint. Bylo více teplo a vyvážení auta se trochu změnilo oproti předcházejícím dnům. Ale poslední fáze mého stintu byla dobrá a před zastávkou se mi podařilo předjet Andrého. Sesterské auto změnilo strategii a my jsme se dokázali držet Toyoty #8. Potom jsme ale měli smůlu, když Earla postihl defekt a to nás zbrzdilo a vynutilo si úpravu strategie. Já jsem byl potom v autě na poslední část, ale už jsme byli hodně daleko. Tým dnes odvedl skvělou práci, snažili se nám pomoci dopředu a naše auto bylo s blížícím se koncem silnější. Nakonec je z toho pódium, i když jsme doufali v lepší výsledek. Ale nevadí, je před námi Le Mans a tam to bude jiný závod.“
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?