Prototypy Porsche 919 Hybrid se ve SPA-Francorchamps rozhodně neztratily. Nebýt žlutých vlajek, mohl si německý tým z Belgie přivézt slušnou porci bodů
Porsche přijelo do SPA-Francorschamps v roli týmu, který v Ardenách může jen získat. A bylo to znát už v kvalifikaci, kterou pro sebe překvapivě získala posádka Porsche #1. V závodě se André Lotterer držel prvních deset kol na špici závodu, než se kolem něj postupně prosmýkly obě rychlé Toyoty a německý pilot dále kroužil na 3. místě. Porsche ale srovnalo krok a udržovalo se svými japonskými soupeři stejné tempo. Německý tým zaujal osvědčenou taktiku, oba vozy vyčkávaly v závětří na chybu soupeřů. Brendon Hartley se v poslední třetině závodu sice probojuje na druhou pozici, ale po pár kolech koliduje na vjezdu do pit lane s pomalejším prototypem LMP2 a mechanici musí měnit přední kapotáž. Německé prototypy Porsche 919 Hybrid protínají po 6 hodinách cílovou čáru na třetím (#2) a čtvrtém (#1) místě. Malou cenou útěchy je pro německý tým kromě bodu za vyhranou kvalifikaci i dosažení nejrychlejšího kola v závodě. Brendon Hartley ve 122. kole závodu zastavil časomíru na hodnotě 1:57,638 min.
Fritz Enzinger, vicepresident Porsche pro program LMP: „Startovali jsme z pole position, zajeli nejrychlejší kolo závodu a jeden vůz dostali na pódium. Stále jsme přesvědčeni, že naše rozhodnutí nasadit do prvních závodů sezóny vůz s nízkým aerodynamickým přítlakem bylo správné. Nyní je před námi dlouhodobý 30 hodinový test a potom již jen krátká zastávka v továrně a vyrazíme v plné síle do Le Mans.“
Andreas Seidl, týmový šéf: „Gratuluji Toyotě k výhře a zároveň našim spolupracovníkům doma v továrně a celému našemu týmu zde ve Spa za bezchybný výkon. Oba naše vozy dojely do cíle bez sebemenšího technického problému a vezeme si odtud nějaké mistrovské body. Zdá se, že zdejší trať nám moc nesvědčí. Od roku 2014 jsme zde pokaždé vyhráli kvalifikaci, ale závod ještě ani jednou. Naše vozy v provedení pro nízký přítlak zde nemohly konkurovat Toyotám, protože bychom příliš brzy přišli o pneumatiky. Ale třetí Toyotu, tu s nízkým přítlakem, jsme měli spolehlivě pod kontrolou. Příští týden jedeme do Aragonu, kde máme na programu dlouhodobý test a pak už nás čeká Le Mans.“
Neel Jani (Porsche 919 Hybrid #1): „Tempo bylo víceméně takové, jaké jsme čekali. Mohli jsme se měřit s jednou z Toyot, ale na obě jsme neměli. Měli jsme trochu smůlu, když jsme ztratili trochu času během žlutých fází. Jedinou naší šancí, jak bychom se ještě mohli vrátit zpátky do závodu, byl déšť, ale ten nepřišel.“
André Lotterer (Porsche 919 Hybrid #1): „Měl jsem celkem dobrý start. Ta Toyota mne docela překvapila, ale hned jsem věděl, že v La Source nebude mít šanci to ubrzdit. První část stintu jsem jel v pohodě, ale potom jsem měl hodně opotřebované pneumatiky a nedokázal jsem držet uspokojivé tempo. Ke konci se to trochu zlepšilo, ale celkově to nebylo dobré. Proto jsme upravili naší strategii, a protože jsme na konci závodu čekali déšť, mysleli jsme si, že vyjdeme s pneumatikami. Můj poslední stint byl celkem dobrý, ale déšť se nespustil, jen mírné mrholení. Takže náš plán nevyšel. Toyoty jsou silné, musíme přidat.“
Nick Tandy (Porsche 919 Hybrid #1): „Jel jsem v našem voze druhou část a měl jsem celkem normální stint. S pneumatikami jsme změnili strategii a měnili je v trochu jiném rytmu, než ostatní, ale nakonec nám to nebylo nic platné. Ke konci závodu jsme čekali déšť, ale ten nepřišel.“
Earl Bamber (Porsche 919 Hybrid #2): „Můj stint vyšel celkem dobře, vyjel jsem za Toyotou a bojoval jsem nějakou dobu s #8, ale potom jsem chytil pomalý defekt. Pak jsem to znovu zkusil dohnat, ale 40 sekund už bylo příliš.“
Timo Bernhard (Porsche 919 Hybrid #2): „Převzal jsem auto od Earla po defektu a snažil se to dohnat. Celkem se mi to dařilo a pak jsem bojoval s Neelem a podařilo se mi dostat se před něj. Potom přišla žlutá fáze a dostali jsme se před jednu z Toyot, ale brzy nás zase předjeli. Brendon na to v posledním stintu hodně tlačil a odvedl skvělý výkon, ale na víc jsme dnes neměli.“
Brendon Hartley (Porsche 919 Hybrid #2): „Toyoty byly od začátku velmi rychlé a já jsem měl naplánovaný na začátku dvojnásobný stint. Bylo více teplo a vyvážení auta se trochu změnilo oproti předcházejícím dnům. Ale poslední fáze mého stintu byla dobrá a před zastávkou se mi podařilo předjet Andrého. Sesterské auto změnilo strategii a my jsme se dokázali držet Toyoty #8. Potom jsme ale měli smůlu, když Earla postihl defekt a to nás zbrzdilo a vynutilo si úpravu strategie. Já jsem byl potom v autě na poslední část, ale už jsme byli hodně daleko. Tým dnes odvedl skvělou práci, snažili se nám pomoci dopředu a naše auto bylo s blížícím se koncem silnější. Nakonec je z toho pódium, i když jsme doufali v lepší výsledek. Ale nevadí, je před námi Le Mans a tam to bude jiný závod.“
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.