Překvapení ve SPA Francorchamps se jmenuje Porsche. Německý tým vyhrál přetahovanou o nejrychlejší průměrný čas a raduje se z pole position.
LMP1
Po volných trénincích nenechala Toyota nikoho na pochybách o tom, kdo by měl ve SPA-Francorchamps tahat za kratší konec. Druhá a třetí sekce naznačily, že Toyota je jednoznačně rychlejší a že se v Belgii bude rozhodovat pouze o pořadí japonských prototypů. Otázkou bylo, zda se některému z německých prototypů podaří rozbít japonskou formaci.
Průběh kvalifikace byl dlouho vyrovnaný a časy jednotlivých jezdců byly víceméně shodné. Porsche ale Toyotu nakonec dokázalo zcela paralyzovat. André Lotterer položil základ pole position časem 1:54,438 min. Neel Jani z něj dokázal stáhnout ještě dalších 7 desetin a výsledkem je nejrychlejší průměr s hodnotou 1:54,097 min. pro posádku Porsche #1. André Lotterer se díky tomu stal pilotem, který dokázal získat pole position ve dvou týmech LMP1. Porsche #1 doplní v první řadě Toyota #7, Mike Conway a Kamui Kobayashi dosáhli kombinovaného výkonu 1:54,693 min. Třetí místo na startu obsadila „nováčkovská“ Toyota #9 s průměrným časem 1:54,701 min. Stéphane Sarrazin dokonce zajel absolutně nejrychlejší kolo kvalifikace, když mu časomíra ukázala hodnotu 1:53,658 min. Čtvrtou pozici zaujme s časem 1:54,907 min. zbývající Toyota #8. Posádce Porsche #2 se letos ve SPA-Francorchamps nedaří, o čemž svědčí kvalifikační čas 1:55,440 min. který za vítězem kvalifikace zaostal o 1,343 sec. Zbývá doplnit kvalifikační čas stříbrného prototypu týmu ByKolles Racing, čas 2:03,827 min znamená 11. startovní pozici.
LMP2
Druhý závod sezóny znamená druhou pole position pro tým G-Drive Racing. Alex Lynn a Pierre Thiriet dosáhly kvalifikačního výkonu s hodnotou 2:02,601 min. O 23 tisícin pomalejší byli na okruhu SPA-Francorchamps Gustavo Menezes a Matt Rao s vozem Signatech Alpine A470 #36. Jejich týmoví kolegové Nelson Panciatici a André Negrao se na třetím místě opozdili o pouhopouhých 5 tisícin!!! První čtveřici prototypů LMP2 dělí mezi sebou nicotných 0,031 sec, což znovu potvrzuje předsezónní očekávání o vysoce konkurenčním prostředí v této kategorii startovního pole letošního ročníku vytrvalostního mistrovství světa.
Ke kvalifikačním jízdám pomalejších prototypů se váže ještě „demoliční výkon“ Vitalije Petrova, který se již po 4 minutách kvalifikace postaral o její přerušení. Vůz CEFC Manor TRS Racing #25 díky tomu nezaznamenal žádný kvalifikační čas a do závodu odstartuje až z posledního místa startovního roštu, což znamená až zpoza vozů kategorie LMGTE Am. Ovšem pouze za předpokladu, že jej mechanici dokáží uvést do provozuschopného stavu.
LMGTE Pro
Kvalifikace továrních týmů v kategorii GéTéček ovládlo Ferrari #71. Davide Rigon se navíc stal králem belgické kvalifikace časem 2:14,938 min. Jeho kolega Sam Bird byl o 158 tisícin pomalejší a výsledkem je nejlepší kvalifikační čas s hodnotou 2:15,017 min. Druhé a třetí místo patří oběma továrním Fordům GT v pořadí #66 (2:15,418 min.) a #67 (2.15,565 min.)
LMGTE Am
Nejrychlejším jezdcem amatérských posádek byl Portugalec Pedro Lamy. Díky překročení limitu trati mu bylo anulováno jedno z jeho prvních odjetých kol, ale i tak jeho výkon na tétoi trati stačil na položení základu pro nejrychlejší čas letošní belgické kvalifikace. O zbytek se postaral Paul Dalla Lana a výsledkem je pole position pro Aston Martin #98 s hodnotou 2:18,659 min. Druhá pozice patří vozu Porsche 911RSR v barvách týmu Dempsey-Proton Racing #77, Matteo Cairoli s Christianem Riedem dosáhli na kombinovaný čas 2:19,065 min. Ze třetího místa odstartuje Ferrari #54 (2:19,658 min.).
Kompletní výsledky kvalifikace naleznete ZDE
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.