Již tento víkend se uskuteční čtvrtý závod série IMSA SportsCar Championship, který tentokrát hostí moderní okruh COTA v americkém Texasu. Jordan a Ricky Taylorové vyhráli úvodní tři podniky a vytvořili nový rekord série, nyní chtějí přidat čtvrtou výhru.
V Texasu se ukážou všechny čtyři kategorie, což dává dohromady čtyřicet závodních vozů. Lídrem hlavní kategorie prototypů jsou po třech výhrách bratři Taylorové z týmu svého otce Wayne Taylor Racing. Jejich černých Cadillac DPi-V.R drtí konkurenci ve vytrvalostech i krátkých závodech. Nejblíže jim je tým Action Express Racing s posádkou Joao Barbosa a Christian Fittipaldi – rovněž s cadillakem. Na třetím místě, aniž by jedinkrát skončili na stupních vítězů, se drží Mikhail Goikhberg a Stephen Simpson s Orecou 07 týmu JDC-Miller Motorsport.
Celkově bude v COTA deset prototypů, nicméně je jasné, že o prvenství budou bojovat s největší pravděpodobností jen ty vozy, které mají na kapotě logo Cadillac. Do této skupiny se kromě Taylorů řadí týmoví kolegové Fittipaldiho a Barbosy a obhájci titulu – Dane Cameron a Eric Curran.
Počet vozů se od předcházejícího závodu v Long Beach neměnil ani v kategorii GTLM. Nicméně došlo ke změně v jezdeckém složení u Porsche se startovním číslem 912. Laurense Vanthoorna doplní Wolf Henzler, protože jeho stávající kolega Kevin Estre nastoupí tento víkend do šestihodinovky ve Spa seriálu FIA WEC.
Po pauze v Long Beach se na závodní okruh vrací kategorie PC, která nabídne čtyřčlenné startovní pole tří týmů. Letošní derniéra PC se odráží ve slabé účasti a týmy nasazují stárnoucí prototypy Oreca FLM09 převážně jen díky platícím jezdcům.
Naopak o počet startujících nemá nouzi kategorie GTD pro vozy GT3. Na čtvrtý podnik sezony je jich přihlášeno rovných sedmnáct a novinkou je domácí tým Lone Star Racing s Mercedesem AMG GT3. Dvojice Dan Knox a Mike Skeen má v plánu absolvovat ještě další tři závody sezony. Průběžné hodnocení kategorie GTD zatím vede dvojice Jeroen Bleekemolen a Ben Keating s Mercedesem AMG GT3. Oběma se podařilo pokaždé dojet na stupních vítězů, přičemž v Sebringu skončili na tom nejvyšším stupínku.To jim zajišťuje solidní bodový náskok před obhájci titulu ve Ferrari – Alessandrem Balzanem a Christinou Nielsen.
První tréninky začínají již dnes. V pátek jsou na pořadu kvalifikace a závod na 2 hodiny a 40 minut se uskuteční v sobotu v 20:35 SELČ. Sledovat jej bude možné na stránkách http://imsatv.imsa.com/
Startovní listina
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.