Sledujte živě a na internetu další závod série IMSA SportsCar

Porsche
Porsche, foto: Porsche
iMotorSport.cz 4. května 2017 08:52
Sdílej:

Již tento víkend se uskuteční čtvrtý závod série IMSA SportsCar Championship, který tentokrát hostí moderní okruh COTA v americkém Texasu. Jordan a Ricky Taylorové vyhráli úvodní tři podniky a vytvořili nový rekord série, nyní chtějí přidat čtvrtou výhru.

V Texasu se ukážou všechny čtyři kategorie, což dává dohromady čtyřicet závodních vozů. Lídrem hlavní kategorie prototypů jsou po třech výhrách bratři Taylorové z týmu svého otce Wayne Taylor Racing. Jejich černých Cadillac DPi-V.R drtí konkurenci ve vytrvalostech i krátkých závodech. Nejblíže jim je tým Action Express Racing s posádkou Joao Barbosa a Christian Fittipaldi – rovněž s cadillakem. Na třetím místě, aniž by jedinkrát skončili na stupních vítězů, se drží Mikhail Goikhberg a Stephen Simpson s Orecou 07 týmu JDC-Miller Motorsport.

Celkově bude v COTA deset prototypů, nicméně je jasné, že o prvenství budou bojovat s největší pravděpodobností jen ty vozy, které mají na kapotě logo Cadillac. Do této skupiny se kromě Taylorů řadí týmoví kolegové Fittipaldiho a Barbosy a obhájci titulu – Dane Cameron a Eric Curran.

Počet vozů se od předcházejícího závodu v Long Beach neměnil ani v kategorii GTLM. Nicméně došlo ke změně v jezdeckém složení u Porsche se startovním číslem 912. Laurense Vanthoorna doplní Wolf Henzler, protože jeho stávající kolega Kevin Estre nastoupí tento víkend do šestihodinovky ve Spa seriálu FIA WEC.

Po pauze v Long Beach se na závodní okruh vrací kategorie PC, která nabídne čtyřčlenné startovní pole tří týmů. Letošní derniéra PC se odráží ve slabé účasti a týmy nasazují stárnoucí prototypy Oreca FLM09 převážně jen díky platícím jezdcům.

Naopak o počet startujících nemá nouzi kategorie GTD pro vozy GT3. Na čtvrtý podnik sezony je jich přihlášeno rovných sedmnáct a novinkou je domácí tým Lone Star Racing s Mercedesem AMG GT3. Dvojice Dan Knox a Mike Skeen má v plánu absolvovat ještě další tři závody sezony. Průběžné hodnocení kategorie GTD zatím vede dvojice Jeroen Bleekemolen a Ben Keating s Mercedesem AMG GT3. Oběma se podařilo pokaždé dojet na stupních vítězů, přičemž v Sebringu skončili na tom nejvyšším stupínku.To jim zajišťuje solidní bodový náskok před obhájci titulu ve Ferrari – Alessandrem Balzanem a Christinou Nielsen.

První tréninky začínají již dnes. V pátek jsou na pořadu kvalifikace a závod na 2 hodiny a 40 minut se uskuteční v sobotu v 20:35 SELČ. Sledovat jej bude možné na stránkách http://imsatv.imsa.com/

Startovní listina

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.