Již tento víkend se uskuteční čtvrtý závod série IMSA SportsCar Championship, který tentokrát hostí moderní okruh COTA v americkém Texasu. Jordan a Ricky Taylorové vyhráli úvodní tři podniky a vytvořili nový rekord série, nyní chtějí přidat čtvrtou výhru.
V Texasu se ukážou všechny čtyři kategorie, což dává dohromady čtyřicet závodních vozů. Lídrem hlavní kategorie prototypů jsou po třech výhrách bratři Taylorové z týmu svého otce Wayne Taylor Racing. Jejich černých Cadillac DPi-V.R drtí konkurenci ve vytrvalostech i krátkých závodech. Nejblíže jim je tým Action Express Racing s posádkou Joao Barbosa a Christian Fittipaldi – rovněž s cadillakem. Na třetím místě, aniž by jedinkrát skončili na stupních vítězů, se drží Mikhail Goikhberg a Stephen Simpson s Orecou 07 týmu JDC-Miller Motorsport.
Celkově bude v COTA deset prototypů, nicméně je jasné, že o prvenství budou bojovat s největší pravděpodobností jen ty vozy, které mají na kapotě logo Cadillac. Do této skupiny se kromě Taylorů řadí týmoví kolegové Fittipaldiho a Barbosy a obhájci titulu – Dane Cameron a Eric Curran.
Počet vozů se od předcházejícího závodu v Long Beach neměnil ani v kategorii GTLM. Nicméně došlo ke změně v jezdeckém složení u Porsche se startovním číslem 912. Laurense Vanthoorna doplní Wolf Henzler, protože jeho stávající kolega Kevin Estre nastoupí tento víkend do šestihodinovky ve Spa seriálu FIA WEC.
Po pauze v Long Beach se na závodní okruh vrací kategorie PC, která nabídne čtyřčlenné startovní pole tří týmů. Letošní derniéra PC se odráží ve slabé účasti a týmy nasazují stárnoucí prototypy Oreca FLM09 převážně jen díky platícím jezdcům.
Naopak o počet startujících nemá nouzi kategorie GTD pro vozy GT3. Na čtvrtý podnik sezony je jich přihlášeno rovných sedmnáct a novinkou je domácí tým Lone Star Racing s Mercedesem AMG GT3. Dvojice Dan Knox a Mike Skeen má v plánu absolvovat ještě další tři závody sezony. Průběžné hodnocení kategorie GTD zatím vede dvojice Jeroen Bleekemolen a Ben Keating s Mercedesem AMG GT3. Oběma se podařilo pokaždé dojet na stupních vítězů, přičemž v Sebringu skončili na tom nejvyšším stupínku.To jim zajišťuje solidní bodový náskok před obhájci titulu ve Ferrari – Alessandrem Balzanem a Christinou Nielsen.
První tréninky začínají již dnes. V pátek jsou na pořadu kvalifikace a závod na 2 hodiny a 40 minut se uskuteční v sobotu v 20:35 SELČ. Sledovat jej bude možné na stránkách http://imsatv.imsa.com/
Startovní listina
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.