Sledujte živě a na internetu další závod série IMSA SportsCar

Porsche
Porsche, foto: Porsche
iMotorSport.cz 4. května 2017 08:52
Sdílej:

Již tento víkend se uskuteční čtvrtý závod série IMSA SportsCar Championship, který tentokrát hostí moderní okruh COTA v americkém Texasu. Jordan a Ricky Taylorové vyhráli úvodní tři podniky a vytvořili nový rekord série, nyní chtějí přidat čtvrtou výhru.

V Texasu se ukážou všechny čtyři kategorie, což dává dohromady čtyřicet závodních vozů. Lídrem hlavní kategorie prototypů jsou po třech výhrách bratři Taylorové z týmu svého otce Wayne Taylor Racing. Jejich černých Cadillac DPi-V.R drtí konkurenci ve vytrvalostech i krátkých závodech. Nejblíže jim je tým Action Express Racing s posádkou Joao Barbosa a Christian Fittipaldi – rovněž s cadillakem. Na třetím místě, aniž by jedinkrát skončili na stupních vítězů, se drží Mikhail Goikhberg a Stephen Simpson s Orecou 07 týmu JDC-Miller Motorsport.

Celkově bude v COTA deset prototypů, nicméně je jasné, že o prvenství budou bojovat s největší pravděpodobností jen ty vozy, které mají na kapotě logo Cadillac. Do této skupiny se kromě Taylorů řadí týmoví kolegové Fittipaldiho a Barbosy a obhájci titulu – Dane Cameron a Eric Curran.

Počet vozů se od předcházejícího závodu v Long Beach neměnil ani v kategorii GTLM. Nicméně došlo ke změně v jezdeckém složení u Porsche se startovním číslem 912. Laurense Vanthoorna doplní Wolf Henzler, protože jeho stávající kolega Kevin Estre nastoupí tento víkend do šestihodinovky ve Spa seriálu FIA WEC.

Po pauze v Long Beach se na závodní okruh vrací kategorie PC, která nabídne čtyřčlenné startovní pole tří týmů. Letošní derniéra PC se odráží ve slabé účasti a týmy nasazují stárnoucí prototypy Oreca FLM09 převážně jen díky platícím jezdcům.

Naopak o počet startujících nemá nouzi kategorie GTD pro vozy GT3. Na čtvrtý podnik sezony je jich přihlášeno rovných sedmnáct a novinkou je domácí tým Lone Star Racing s Mercedesem AMG GT3. Dvojice Dan Knox a Mike Skeen má v plánu absolvovat ještě další tři závody sezony. Průběžné hodnocení kategorie GTD zatím vede dvojice Jeroen Bleekemolen a Ben Keating s Mercedesem AMG GT3. Oběma se podařilo pokaždé dojet na stupních vítězů, přičemž v Sebringu skončili na tom nejvyšším stupínku.To jim zajišťuje solidní bodový náskok před obhájci titulu ve Ferrari – Alessandrem Balzanem a Christinou Nielsen.

První tréninky začínají již dnes. V pátek jsou na pořadu kvalifikace a závod na 2 hodiny a 40 minut se uskuteční v sobotu v 20:35 SELČ. Sledovat jej bude možné na stránkách http://imsatv.imsa.com/

Startovní listina

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.