V Oscherslebenu vstoupilo výborně obsazené německé mistrovství ADAC-GT-Masters do své 11. sezony a nedělní závod měl být 150. v historii této série. Zájem o tento šampionát zaznamenal stoupající křivku a nedaleko Magdeburgu se sešlo 17 týmů, které nasadily 28 vozů značek Audi, BMW, Corvette, Lamborghini, Mercedes, Nissan a Porsche.
Text a foto: Roman Klemm
SobotaNejrychlejší kvalifikační kolo pro sobotní závod se na 3.696 m dlouhé tratí podařilo nováčkovi seriálu, 22letému Francouzovi Mathieovi Jaminetovi z týmu KUS-Porsche. První zuffenhausenskou startovní řadu doplnil druhý Porsche 911 týmu Schuetz s Rakušanem Klausem Bachlerem v kokpitu. Následovala Callaway-Corvetta Julese Gounona, Aust-Audiny Markuse Pommera a Kelvina van der Linde a úřadující mistr Connorde Phillippi na voze Land-Audi. Nejlepší Merecedes byl vůz týmu HTP Nizozemce Dontjeho a bývalého pilota GP2 Kirchhoefera na 6. místě. Filip Salaquarda kvalifikoval svůz Muecke-Audi R8, o který se letos bude dělit s bývalým pilotem F1 Marcusem Winkelhockem, jako 16.
Letmý start do sezony 2017 vyšel v poledne nejlépe Bachlerovi, jehož Porsche 911 GT3 se z prvního kola vrátil daleko před Pommerem a Jaminetem. Mladý Francouz se ovšem hned ve druhém kole dostal před Němce a zajistil tak značce Porsche dvojité vedení. Až do poloviny závodu, tedy do předepsaných výměn jezdců, kralovaly oba švábské vozy závodu. Také Salaquarda si vedl dobře a předal svůj Audi R8 Winkelhockovi na 11. místě.
Od Jamineta převzal KUS-Porsche Bavorák Michael Ammermueller a jejich výměna proběhla tak hladce, že když Bachler předal svůj exemplář stáje Schuetz Britovi Alexovi Macdowalovi, znamenalo to i změnu na špičce závodu. Debutant Jaminet si poté dojel pro neohrožené první vítězství v německém šampionátu GT. Třetí místo si ve druhé části podniku vybojovali mistři De Phillippi s Miesem na Audi, nejlepším Mercedesem v cíli byl vůz týmu Muecke se Sebastianem Aschem a Stefanem Mueckem za volantem. Winkelhock v Mueckeho Audi nedokázal ve druhé polovině závodu svou pozici zlepšit a společně se Salaquardou tak dojeli těsně mimo body.
NeděleV neděli bylo slunečno a dráha proto již dopoledne znatelně zrychlila. Ve druhé kvalifikaci roku se stěmito podmínkami nejlépe vypořádal jezdec Schnitzer-BMW, Philipp Eng. Rakušan se tedy směl do druhého závodu postavit na pole-position před Herberth-Porsche Svena Muellera, Callaway-Corvettu Daniela Keilwitze a HB-Lamborghini Norberta Siedlera. Salaquardovu Muecke-Audi tentokrát kvalifikoval Winkelhock a zajel 12. čas.
Relativně neohrabaně působící BMW M6 v rukou Philippa Enga nedělní závod kupodivu jasně ovládl. Specialista Porsche, Sven Mueller nedokázal Rakušana až do výměny jezdců ohrozit. Naopak: Tým Herberth-Porsche si při zastávce počínal tak nešikovně, že jeho druhý jezdec Robert Renauer na dráhu vyrazil již jen jeko třetí za Corvettou Panise, jenž převzal od šikovného Keilwitze. Ze zastávek v boxech těžili i Salaquarda s Winkelhockem. Němec předal Čechovi Audi na 10. místě a když měli všichni vyměněno, byl černo-oranžový vůz na osmé pozici! Druhou část závodu pokazily dvě neutralizace a tak se na pořadí až do cíle nic nezměnilo: Brit Rick Collard dovezl bílý Schnitzer-BMW do cíle jako první a Filip Salaquarda se mohl radovat z bodů za osmé místo. Své další dva závody bude ADAC-GT-Masters absolvovat společně s velkým DTM 21. května na pro české fandy výhodně ležícím Lausitzringu před Berlínem.
Výsledky ADAC-GT-Masters v Oscherslebenu:
1. závod sobota1. Jaminet/Ammermueller, KUS-Porsche2. Bachler/Macdowal, Schuetz-Porsche3. De Phillippi/Mies, Land-Audi4. Pommer/Van der Linde, Aust-Audi5. Schmidt/Haase, Land-Audi6. Muecke/Asch, Muecke-Mercedes
2. závod neděle 1. Eng/Collard, Schnitzer-BMW2. Panis/Keilwitz Callaway-Corvette3. Mueller/Renauer, Herberth-Porsche4. Mapelli/Siedler, HB-Lamborghini5. Schmidt/Haase, Land-Audi 6. Dontje/Kirchhoefer, HTP-Mercedes
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.