V Oscherslebenu vstoupilo výborně obsazené německé mistrovství ADAC-GT-Masters do své 11. sezony a nedělní závod měl být 150. v historii této série. Zájem o tento šampionát zaznamenal stoupající křivku a nedaleko Magdeburgu se sešlo 17 týmů, které nasadily 28 vozů značek Audi, BMW, Corvette, Lamborghini, Mercedes, Nissan a Porsche.
Text a foto: Roman Klemm
SobotaNejrychlejší kvalifikační kolo pro sobotní závod se na 3.696 m dlouhé tratí podařilo nováčkovi seriálu, 22letému Francouzovi Mathieovi Jaminetovi z týmu KUS-Porsche. První zuffenhausenskou startovní řadu doplnil druhý Porsche 911 týmu Schuetz s Rakušanem Klausem Bachlerem v kokpitu. Následovala Callaway-Corvetta Julese Gounona, Aust-Audiny Markuse Pommera a Kelvina van der Linde a úřadující mistr Connorde Phillippi na voze Land-Audi. Nejlepší Merecedes byl vůz týmu HTP Nizozemce Dontjeho a bývalého pilota GP2 Kirchhoefera na 6. místě. Filip Salaquarda kvalifikoval svůz Muecke-Audi R8, o který se letos bude dělit s bývalým pilotem F1 Marcusem Winkelhockem, jako 16.
Letmý start do sezony 2017 vyšel v poledne nejlépe Bachlerovi, jehož Porsche 911 GT3 se z prvního kola vrátil daleko před Pommerem a Jaminetem. Mladý Francouz se ovšem hned ve druhém kole dostal před Němce a zajistil tak značce Porsche dvojité vedení. Až do poloviny závodu, tedy do předepsaných výměn jezdců, kralovaly oba švábské vozy závodu. Také Salaquarda si vedl dobře a předal svůj Audi R8 Winkelhockovi na 11. místě.
Od Jamineta převzal KUS-Porsche Bavorák Michael Ammermueller a jejich výměna proběhla tak hladce, že když Bachler předal svůj exemplář stáje Schuetz Britovi Alexovi Macdowalovi, znamenalo to i změnu na špičce závodu. Debutant Jaminet si poté dojel pro neohrožené první vítězství v německém šampionátu GT. Třetí místo si ve druhé části podniku vybojovali mistři De Phillippi s Miesem na Audi, nejlepším Mercedesem v cíli byl vůz týmu Muecke se Sebastianem Aschem a Stefanem Mueckem za volantem. Winkelhock v Mueckeho Audi nedokázal ve druhé polovině závodu svou pozici zlepšit a společně se Salaquardou tak dojeli těsně mimo body.
NeděleV neděli bylo slunečno a dráha proto již dopoledne znatelně zrychlila. Ve druhé kvalifikaci roku se stěmito podmínkami nejlépe vypořádal jezdec Schnitzer-BMW, Philipp Eng. Rakušan se tedy směl do druhého závodu postavit na pole-position před Herberth-Porsche Svena Muellera, Callaway-Corvettu Daniela Keilwitze a HB-Lamborghini Norberta Siedlera. Salaquardovu Muecke-Audi tentokrát kvalifikoval Winkelhock a zajel 12. čas.
Relativně neohrabaně působící BMW M6 v rukou Philippa Enga nedělní závod kupodivu jasně ovládl. Specialista Porsche, Sven Mueller nedokázal Rakušana až do výměny jezdců ohrozit. Naopak: Tým Herberth-Porsche si při zastávce počínal tak nešikovně, že jeho druhý jezdec Robert Renauer na dráhu vyrazil již jen jeko třetí za Corvettou Panise, jenž převzal od šikovného Keilwitze. Ze zastávek v boxech těžili i Salaquarda s Winkelhockem. Němec předal Čechovi Audi na 10. místě a když měli všichni vyměněno, byl černo-oranžový vůz na osmé pozici! Druhou část závodu pokazily dvě neutralizace a tak se na pořadí až do cíle nic nezměnilo: Brit Rick Collard dovezl bílý Schnitzer-BMW do cíle jako první a Filip Salaquarda se mohl radovat z bodů za osmé místo. Své další dva závody bude ADAC-GT-Masters absolvovat společně s velkým DTM 21. května na pro české fandy výhodně ležícím Lausitzringu před Berlínem.
Výsledky ADAC-GT-Masters v Oscherslebenu:
1. závod sobota1. Jaminet/Ammermueller, KUS-Porsche2. Bachler/Macdowal, Schuetz-Porsche3. De Phillippi/Mies, Land-Audi4. Pommer/Van der Linde, Aust-Audi5. Schmidt/Haase, Land-Audi6. Muecke/Asch, Muecke-Mercedes
2. závod neděle 1. Eng/Collard, Schnitzer-BMW2. Panis/Keilwitz Callaway-Corvette3. Mueller/Renauer, Herberth-Porsche4. Mapelli/Siedler, HB-Lamborghini5. Schmidt/Haase, Land-Audi 6. Dontje/Kirchhoefer, HTP-Mercedes
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.