V Oscherslebenu vstoupilo výborně obsazené německé mistrovství ADAC-GT-Masters do své 11. sezony a nedělní závod měl být 150. v historii této série. Zájem o tento šampionát zaznamenal stoupající křivku a nedaleko Magdeburgu se sešlo 17 týmů, které nasadily 28 vozů značek Audi, BMW, Corvette, Lamborghini, Mercedes, Nissan a Porsche.
Text a foto: Roman Klemm
SobotaNejrychlejší kvalifikační kolo pro sobotní závod se na 3.696 m dlouhé tratí podařilo nováčkovi seriálu, 22letému Francouzovi Mathieovi Jaminetovi z týmu KUS-Porsche. První zuffenhausenskou startovní řadu doplnil druhý Porsche 911 týmu Schuetz s Rakušanem Klausem Bachlerem v kokpitu. Následovala Callaway-Corvetta Julese Gounona, Aust-Audiny Markuse Pommera a Kelvina van der Linde a úřadující mistr Connorde Phillippi na voze Land-Audi. Nejlepší Merecedes byl vůz týmu HTP Nizozemce Dontjeho a bývalého pilota GP2 Kirchhoefera na 6. místě. Filip Salaquarda kvalifikoval svůz Muecke-Audi R8, o který se letos bude dělit s bývalým pilotem F1 Marcusem Winkelhockem, jako 16.
Letmý start do sezony 2017 vyšel v poledne nejlépe Bachlerovi, jehož Porsche 911 GT3 se z prvního kola vrátil daleko před Pommerem a Jaminetem. Mladý Francouz se ovšem hned ve druhém kole dostal před Němce a zajistil tak značce Porsche dvojité vedení. Až do poloviny závodu, tedy do předepsaných výměn jezdců, kralovaly oba švábské vozy závodu. Také Salaquarda si vedl dobře a předal svůj Audi R8 Winkelhockovi na 11. místě.
Od Jamineta převzal KUS-Porsche Bavorák Michael Ammermueller a jejich výměna proběhla tak hladce, že když Bachler předal svůj exemplář stáje Schuetz Britovi Alexovi Macdowalovi, znamenalo to i změnu na špičce závodu. Debutant Jaminet si poté dojel pro neohrožené první vítězství v německém šampionátu GT. Třetí místo si ve druhé části podniku vybojovali mistři De Phillippi s Miesem na Audi, nejlepším Mercedesem v cíli byl vůz týmu Muecke se Sebastianem Aschem a Stefanem Mueckem za volantem. Winkelhock v Mueckeho Audi nedokázal ve druhé polovině závodu svou pozici zlepšit a společně se Salaquardou tak dojeli těsně mimo body.
NeděleV neděli bylo slunečno a dráha proto již dopoledne znatelně zrychlila. Ve druhé kvalifikaci roku se stěmito podmínkami nejlépe vypořádal jezdec Schnitzer-BMW, Philipp Eng. Rakušan se tedy směl do druhého závodu postavit na pole-position před Herberth-Porsche Svena Muellera, Callaway-Corvettu Daniela Keilwitze a HB-Lamborghini Norberta Siedlera. Salaquardovu Muecke-Audi tentokrát kvalifikoval Winkelhock a zajel 12. čas.
Relativně neohrabaně působící BMW M6 v rukou Philippa Enga nedělní závod kupodivu jasně ovládl. Specialista Porsche, Sven Mueller nedokázal Rakušana až do výměny jezdců ohrozit. Naopak: Tým Herberth-Porsche si při zastávce počínal tak nešikovně, že jeho druhý jezdec Robert Renauer na dráhu vyrazil již jen jeko třetí za Corvettou Panise, jenž převzal od šikovného Keilwitze. Ze zastávek v boxech těžili i Salaquarda s Winkelhockem. Němec předal Čechovi Audi na 10. místě a když měli všichni vyměněno, byl černo-oranžový vůz na osmé pozici! Druhou část závodu pokazily dvě neutralizace a tak se na pořadí až do cíle nic nezměnilo: Brit Rick Collard dovezl bílý Schnitzer-BMW do cíle jako první a Filip Salaquarda se mohl radovat z bodů za osmé místo. Své další dva závody bude ADAC-GT-Masters absolvovat společně s velkým DTM 21. května na pro české fandy výhodně ležícím Lausitzringu před Berlínem.
Výsledky ADAC-GT-Masters v Oscherslebenu:
1. závod sobota1. Jaminet/Ammermueller, KUS-Porsche2. Bachler/Macdowal, Schuetz-Porsche3. De Phillippi/Mies, Land-Audi4. Pommer/Van der Linde, Aust-Audi5. Schmidt/Haase, Land-Audi6. Muecke/Asch, Muecke-Mercedes
2. závod neděle 1. Eng/Collard, Schnitzer-BMW2. Panis/Keilwitz Callaway-Corvette3. Mueller/Renauer, Herberth-Porsche4. Mapelli/Siedler, HB-Lamborghini5. Schmidt/Haase, Land-Audi 6. Dontje/Kirchhoefer, HTP-Mercedes
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.