Poslední den oficiálních předsezonních testů na Hockenheimringu zaznamenal nejrychlejší čas po úvodních třech dnech dominance Mercedesu pilot na BMW, Timo Glock.
Závodní okruh na Hockenheimu i letos přivítal tradiční oficiální předsezonní ITR testování DTM. Audi, BMW i Mercedes se samozřejmě maximálně snažili využít této příležitosti k otestování a finálnímu doladění svých speciálů na sezonu 2017, ve které budou všechny značky čelit výzvám spojeným s novými technickými pravidly. Ve čtvrtek jednotlivé značky vyslaly na trať následující jezdce - Audi: Mattias Ekström, Mike Rockenfeller a René Rast; BMW: Timo Glock, Bruno Spengler, Marco Wittmann a Maxime Martin; Mercedes: Paul di Resta, Lucas Auer a Robert Wickens.
Ve čtvrtek jsme zaznamenali vůbec nejrychlejší čas týdne, když ex-pilot Formule 1, Timo Glock, zajel kolo za 1:30,201 min. Druhý čas zajel Paul di Resta, když jeho kolo mělo hodnotu 1:30,238 min. Nejrychlejší pilot Audi byl Mike Rockenfeller s časem 1:30,559 min. Nejrychlejší čas v podání pilota BMW byl poměrně překvapivý, když v předchozích čtyřech dnech speciály z Mnichova za konkurencí zaostávaly. V předchozích dnech udávaly tempo vozy ze Stuttgartu, především pak zásluhou Garyho Paffetta.
Během letošních testů se obecně hodně zkoušely zastávky v boxech, které se letos dočkají velké změny, když na jednom voze bude moci při zastávce v boxech pracovat pouze osm mechaniků a pro výměnu gum budou moci používat jen dvě mechanické pistole. Zastávka v boxech tak bude trvat asi osm vteřin.
Výsledky 4. testovacího dne na Hockenheimu: 01. Timo Glock (BMW) - 1:30,201 - 125 kol02. Paul di Resta (Mercedes) - 1:30,238 - 152 kol03. Marco Wittmann (BMW) - 1:30,262 - 136 kol04. Lucas Auer (Mercedes) - 1:30,463 - 163 kol05. Mike Rockenfeller (Audi) - 1.30,559 - 114 kol06. Mattias Ekström (Audi) - 1.30,603 - 130 kol07. Bruno Spengler (BMW) - 1:30,640 - 39 kol08. Robert Wickens (Mercedes) - 1:30,915 - 182 kol09. Rene Rast (Audi) - 1:30,952 - 137 kol10. Maxime Martin (BMW) - 1:32,064 - 94 kol
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.