WEC: Nový prototyp LMP1 se již testuje v aerodynamickém tunelu

Prototyp BR1/01
Prototyp BR1/01, foto: BR Engineering
iMotorSport.cz 6. dubna 2017 17:00
Sdílej:

Ruská společnost BR Engineering pracuje společně s firmou Dallara na stavbě nového prototypu LMP1. Práce již pokročily do fáze, kdy je nový koncept podrobován zkouškám aerodynamiky.

Práce na novém návrhu započaly na podzim loňského roku. V průběhu února byl zhotoven první model v měřítku 1:1 a rozběhly se práce na vývoji kokpitu.

Nyní bylo oznámeno dosažení dalšího bodu harmonogramu, kterým je započetí zkoušek modelu v aerodynamickém tunelu společnosti Dallara v Itálii. První simulace pomocí CFD ukázaly prvotní směr a tato data se nyní musí ověřit. I když se stále jedná o laboratorní práci, přece jen to znamená, že základní konstrukční fáze je ukončena a začíná fáze ověřování a úprav hotového objektu. „Základní návrh je hotov a po prvotních CFD simulacích jsme přikročili k fázi ověřování na hotovém modelu,“ uvedl Antonio Montanari, hlavní inženýr Dallary, který je zapojený do tohoto společného projektu. „Maketa nyní stráví v aerodynamické laboratoři poměrně hodně času a my se budeme snažit dále přizpůsobovat její aerodynamické vlastnosti s využitím veškerých dostupných prostředků, které má Dallara k dispozici. Je to poměrně náročný non-stop proces, který zabere několik dní. Ale umožní nám to poměrně rychle přizpůsobovat design konceptu. Dalším krokem pak už bude stavba vlastního funkčního prototypu,“ objasnil Montanari další postup. Pokud půjde vše podle plánu, bude nový vůz připravený k jízdním zkouškám v říjnu 2017. Poté je v plánu zhruba dvoutýdenní testování na závodní dráze. Jeho vyvrcholením bude 24 hodinová simulace a také testy pneumatik.

Boris Rotenberg, který stojí za společností BR Engineering a vlastně za celým tímto projektem LMP1, se vyjádřil k filozofii konstrukce nového prototypu: „Návrh vozu je zcela nový, na začátku byl čistý list papíru. Při konstrukci jsme nepoužili žádný komponent z jiného vozu. Jedná se o 100% novou konstrukci, do které nebylo využito nic z našeho vlastního prototypu LMP2, ani z jiných vozů Dallary. Náš vůz stavíme tak, aby jeho konstrukce byla v souladu s aktuálními i připravovanými bezpečnostními předpisy, a to až do roku 2021. Jediné, co jsme při vývoji prototypu využili, byly nejlepší znalosti konstruktérů a závodních inženýrů, kteří se do projektu zapojili. Pro konstrukci využíváme ty nejmodernější technologie, které máme k dispozici.“

BR Engineering plánuje nabídnout svůj nový prototyp v zákaznické verzi všem týmům, pokud o to projeví zájem. Harmonogram je nastavený tak, že v únoru 2018 budou moci být první zákaznické vozy dodány konkrétním odběratelům. To poskytne týmům, které o nový prototyp LMP1 projeví zájem, dostatek času na vlastní přípravu ještě před oficiálními předsezónními testy. „Jsme připraveni podpořit touto cestou další rozvoj seriálu WEC,“ uvedl Rotenberg a dodal: „jsme připraveni nabídnout tento náš nový vůz zákaznickým týmům a rozšířit tak startovní pole kategorie LMP1. Jsme schopni dodat vůz tak, jak jej budeme používat my a nebo můžeme, v případě zájmu odběratele, zajistit součinnost v oblasti dalších individuálních úprav. Tento projekt jsme spustili pro potřeby plánovaného nasazení našeho týmu SMP Racing do dalších bojů ve vytrvalostním mistrovství světa, ale pro další rozvoj WEC a rozšíření startovního pole nabídneme náš nový prototyp každému zájemci.“

Boris Rotenberg se netají tím, že nemá strach z konkurence. „Samozřejmě si přejeme silné soupeře. Čím více bude vozů na startu, tím lépe pro nás. Vyvíjíme tento vůz pro soupeření s naší konkurencí a porazíme-li v závodě silného soupeře, tak nás to jen posílí. Prvním týmem, na který se s naší nabídkou zákaznického vozu LMP1 obrátíme, bude Rebellion Racing. Pevně věřím, že jejich přestup do kategorie LMP2 v letošním roce bude jen přechodný a doufám, že je v příští sezóně uvidíme na startovním roštu kategorie LMP1 a že to bude právě s naším novým vozem,“ říká poměrně sebevědomě Boris Rotenberg.

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.