Náklady jsou oblast, která je ostře sledovaná ve všech oborech, vrcholový motorsport nevyjímaje. I obyčejný selský rozum stačí na to, abychom pochopili, že v každé lidské činnosti je nutné, aby se prostředky, které jsou na konkrétní činnost vynaložené, minimálně vrátily zpět. Pokud se jich vrátí více, je tak položen základ pro další rozvoj. Ekonomové hovoří o návratnosti a výnosu investice.
V předvečer testů na okruhu v Monze se sešla strategická komise WEC, ve které jsou zastoupeny i tovární týmy Porsche a Toyota. V rámci tohoto zasedání japonská automobilka potvrdila, že se ve vytrvalostním mistrovství světa bude angažovat minimálně do roku 2019. Zástupci německého týmu potvrdili, že po předčasném odstoupení Audi v loňském roce, je Porsche připraveno prodloužit své původní závazky až do roku 2020 (původní závazek Porsche zněl do roku 2018). Současné technické regule, podle kterých uvedené týmy staví své závodní prototypy, byly v základních rysech zmrazeny až do roku 2020.
Vývoj se samozřejmě zastavit nedá, proto se pravidla aktualizují průběžně pro každý ročník, viz letošní změny v počtu pneumatik nebo aerodynamických verzích karoserie. I ty však mají vliv na snížení nákladů.
V průběhu uvedených jednání zástupci obou konkurenčních týmů uzavřeli džentlmenskou dohodu, na základě které nezavedou do sezóny 2019 včetně zcela nové šasi. „Do konce roku 2019 budeme používat stejný monokok,“ uvedl technický a týmový šéf Porsche v jedné osobě, Andreas Seidl. „To znamená, že monokoky, které nasadíme v letošní sezóně, použijeme i pro ročníky 2018 a 2019.“ Seidl se dále rozhovořil o tom, že toto zakonzervování nebude mít žádný vliv na další vývoj prototypů: „Oba týmy si uvědomují, že mezi jednotlivými monokoky nejsou žádné velké rozdíly, hlavně v oblasti aerodynamiky a hmotnosti. A to je důvod, proč jsme přišli s touto dohodou. Přes to, že si oba dva monokoky jsou tak podobné, je zde ještě dost prostoru pro jejich další technický rozvoj v rámci současných pravidel. Nemyslíme si, že tato naše dohoda nějak ublíží dalšímu technickému vývoji našich prototypů nebo sportovní stránce věci. Je to velmi rozumná dohoda a proto jsme ji uzavřeli.“
V současné době tak dále probíhají jednání o podobě technických regulí pro rok 2020 a dál. Je potřeba nastavit základní filozofii vytrvalostních závodů s ohledem na atraktivnost a samozřejmě se nesmí zapomenout ani na oblast nákladů. To je důvod, proč jsou do těchto jednání zapojeni kromě ACO, FIA, Porsche a Toyoty i zástupci francouzského Peugeotu.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?