Náklady jsou oblast, která je ostře sledovaná ve všech oborech, vrcholový motorsport nevyjímaje. I obyčejný selský rozum stačí na to, abychom pochopili, že v každé lidské činnosti je nutné, aby se prostředky, které jsou na konkrétní činnost vynaložené, minimálně vrátily zpět. Pokud se jich vrátí více, je tak položen základ pro další rozvoj. Ekonomové hovoří o návratnosti a výnosu investice.
V předvečer testů na okruhu v Monze se sešla strategická komise WEC, ve které jsou zastoupeny i tovární týmy Porsche a Toyota. V rámci tohoto zasedání japonská automobilka potvrdila, že se ve vytrvalostním mistrovství světa bude angažovat minimálně do roku 2019. Zástupci německého týmu potvrdili, že po předčasném odstoupení Audi v loňském roce, je Porsche připraveno prodloužit své původní závazky až do roku 2020 (původní závazek Porsche zněl do roku 2018). Současné technické regule, podle kterých uvedené týmy staví své závodní prototypy, byly v základních rysech zmrazeny až do roku 2020.
Vývoj se samozřejmě zastavit nedá, proto se pravidla aktualizují průběžně pro každý ročník, viz letošní změny v počtu pneumatik nebo aerodynamických verzích karoserie. I ty však mají vliv na snížení nákladů.
V průběhu uvedených jednání zástupci obou konkurenčních týmů uzavřeli džentlmenskou dohodu, na základě které nezavedou do sezóny 2019 včetně zcela nové šasi. „Do konce roku 2019 budeme používat stejný monokok,“ uvedl technický a týmový šéf Porsche v jedné osobě, Andreas Seidl. „To znamená, že monokoky, které nasadíme v letošní sezóně, použijeme i pro ročníky 2018 a 2019.“ Seidl se dále rozhovořil o tom, že toto zakonzervování nebude mít žádný vliv na další vývoj prototypů: „Oba týmy si uvědomují, že mezi jednotlivými monokoky nejsou žádné velké rozdíly, hlavně v oblasti aerodynamiky a hmotnosti. A to je důvod, proč jsme přišli s touto dohodou. Přes to, že si oba dva monokoky jsou tak podobné, je zde ještě dost prostoru pro jejich další technický rozvoj v rámci současných pravidel. Nemyslíme si, že tato naše dohoda nějak ublíží dalšímu technickému vývoji našich prototypů nebo sportovní stránce věci. Je to velmi rozumná dohoda a proto jsme ji uzavřeli.“
V současné době tak dále probíhají jednání o podobě technických regulí pro rok 2020 a dál. Je potřeba nastavit základní filozofii vytrvalostních závodů s ohledem na atraktivnost a samozřejmě se nesmí zapomenout ani na oblast nákladů. To je důvod, proč jsou do těchto jednání zapojeni kromě ACO, FIA, Porsche a Toyoty i zástupci francouzského Peugeotu.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?