WEC: 3 jsou víc než 2 aneb Porsche + Toyota + ???

Prototyp Porsche 919 Hybrid 2017
Prototyp Porsche 919 Hybrid 2017, foto: Porsche
iMotorSport.cz 8. dubna 2017 07:45
Sdílej:

Náklady jsou oblast, která je ostře sledovaná ve všech oborech, vrcholový motorsport nevyjímaje. I obyčejný selský rozum stačí na to, abychom pochopili, že v každé lidské činnosti je nutné, aby se prostředky, které jsou na konkrétní činnost vynaložené, minimálně vrátily zpět. Pokud se jich vrátí více, je tak položen základ pro další rozvoj. Ekonomové hovoří o návratnosti a výnosu investice.

V předvečer testů na okruhu v Monze se sešla strategická komise WEC, ve které jsou zastoupeny i tovární týmy Porsche a Toyota. V rámci tohoto zasedání japonská automobilka potvrdila, že se ve vytrvalostním mistrovství světa bude angažovat minimálně do roku 2019. Zástupci německého týmu potvrdili, že po předčasném odstoupení Audi v loňském roce, je Porsche připraveno prodloužit své původní závazky až do roku 2020 (původní závazek Porsche zněl do roku 2018). Současné technické regule, podle kterých uvedené týmy staví své závodní prototypy, byly v základních rysech zmrazeny až do roku 2020.

Vývoj se samozřejmě zastavit nedá, proto se pravidla aktualizují průběžně pro každý ročník, viz letošní změny v počtu pneumatik nebo aerodynamických verzích karoserie. I ty však mají vliv na snížení nákladů.

V průběhu uvedených jednání zástupci obou konkurenčních týmů uzavřeli džentlmenskou dohodu, na základě které nezavedou do sezóny 2019 včetně zcela nové šasi. „Do konce roku 2019 budeme používat stejný monokok,“ uvedl technický a týmový šéf Porsche v jedné osobě, Andreas Seidl. „To znamená, že monokoky, které nasadíme v letošní sezóně, použijeme i pro ročníky 2018 a 2019.“ Seidl se dále rozhovořil o tom, že toto zakonzervování nebude mít žádný vliv na další vývoj prototypů: „Oba týmy si uvědomují, že mezi jednotlivými monokoky nejsou žádné velké rozdíly, hlavně v oblasti aerodynamiky a hmotnosti. A to je důvod, proč jsme přišli s touto dohodou. Přes to, že si oba dva monokoky jsou tak podobné, je zde ještě dost prostoru pro jejich další technický rozvoj v rámci současných pravidel. Nemyslíme si, že tato naše dohoda nějak ublíží dalšímu technickému vývoji našich prototypů nebo sportovní stránce věci. Je to velmi rozumná dohoda a proto jsme ji uzavřeli.“

V současné době tak dále probíhají jednání o podobě technických regulí pro rok 2020 a dál. Je potřeba nastavit základní filozofii vytrvalostních závodů s ohledem na atraktivnost a samozřejmě se nesmí zapomenout ani na oblast nákladů. To je důvod, proč jsou do těchto jednání zapojeni kromě ACO, FIA, Porsche a Toyoty i zástupci francouzského Peugeotu.

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.