Poslední březnové odpoledne na okruhu v Monze patřilo německému týmu Porsche, který zde veřejně odhalil své vozy, se kterými chce letos po třetí získat mistrovskou korunu vytrvalostních závodů
Porsche si z Monzy odváží veskrze pozitivní dojmy, i když nejsou kompletní, protože nejrychlejší čas předsezónních testů patří japonskému konkurentovi. Ale jinak byli u Porsche více, než spokojeni. Ze všech jezdců německého týmu si nejlépe vedl úřadující mistr světa Neel Jani, který v noční části testů získal hodnotou 1:31,666 min nejrychlejší čas zajetý prototypem Porsche 919 Hybrid. Neel Jani se ve voze #1 střídal s André Lottererem, který do týmu Porsche přestoupil po ukončení loňské sezóny jako jediný jezdec z rozpuštěného Audi Sport Team Joest. Třetím do party je debutant LMP1 Nick Tandy. Posádka #1 si za dobu testů v Monze připsala na svůj vrub výkon v podobě celkově ujetých 331 kol.
Za volantem sesterského vozu #2 se střídali Timo Bernhard, Brendon Hartley a Earl Bamber, jež nahradil Marka Webbera, který po loňské sezóně ukončil svou bohatou aktivní závodnickou kariéru. Tato posádka zdolala v Monze 329 okruhů, což odpovídá ujeté vzdálenosti cca 1900 km.
Fritz Enzinger, vicepresident Porsche pro LMP: „Díky skvělému nasazení celého týmu máme za sebou velmi úspěšný týden. Na jeho počátku jsme na okruhu Paul Richard odjeli jeden z našich nejlepších vytrvalostních testů v historii. Po přesunu do Monzy jsme veřejně představili náš letošní model 919 Hybrid, který byl, obzvláště z hlediska svého nového zbarvení, přijatý velmi kladně. Následovaly dva testovací dny, které jsme naplno využili pro finální ověření našeho nového vozu. Vzhledem k velmi těsným rozdílům si myslím, že nás i naše diváky čeká letos velmi vzrušující a napínavá vytrvalostní sezóna.“
Andreas Seidl, týmový šéf: „Prolog jsme rozdělili do dvou samostatných fází. V sobotu jsme se zaměřili na finální nastavení set-upu, což se na základě získaných dat podařilo ještě vylepšit. Pak se objevil déšť a my jsme tuto situaci využili k tréninku simulací při měnících se podmínkách. V nedělní části jsme se zaměřili na simulaci vlastního závodu a to včetně zkoušek rutinních zastávek v boxech. Vzhledem k faktu, že Toyota, podobně jako my, zkoušela verzi s nízkým přítlakem pro Le Mans, měli jsme navzájem velmi zajímavé srovnání. Samozřejmě se jednalo o testování, což nemůže poskytovat absolutně vypovídací hodnoty srovnání, ale zdá se, že si budeme v závodech velmi blízcí, co se konkurenceschopnosti týká. Pro náš tým je nyní důležité zjištění, že jsme zcela připraveni nastoupit za dva týdny k prvnímu ostrému měření sil v Silverstone.“
Neel Jani (Porsche 9189 Hybrid #1): „Vyzkoušeli jsme si simulaci závodního víkendu a vyšlo to dobře. Obzvláště, když jsme se museli vypořádat s měnícími se podmínkami na trati. Zdejší testy v Monze jsem si užil. Okruh má velkou tradici a zvláštní atmosféru. Měli jsme zde také mnoho fanoušků a bylo to velmi zábavné. Tato trať neodpouští žádné chyby a to bylo při jízdě velmi vzrušující.“
André Lotterer (Porsche 9189 Hybrid #1): „Pro mne byly tyto testy prvním veřejným vystoupením v roli továrního pilota u týmu Porsche LMP. Musel jsem se sžít s celým týmem a vyzkoušet si to za podmínek velmi blízkých ostrému závodnímu víkendu, což bylo velmi důležité. Byl jsem osloven mnoha fanoušky, kteří mne zde poprvé viděli v kombinéze nového týmu. Ale rychle si na to zvykám. Porsche je v tomto ohledu velmi specifická značka a každý závodní jezdec by s ní chtěl být ve své kariéře spojený. Těším se na vzrušující sezónu.“
Nick Tandy (Porsche 9189 Hybrid #1): „Byly to důležité testy před prvním ostrým závodem sezóny. Měli jsme spoustu testů, ale chyběl při nich ten důležitý závodní tlak. Tím se tento prolog od všech těch našich předchozích zkoušek odlišoval, protože zde v Monze jsme se chovali, jako při ostrém závodě. Je dobré si toto vyzkoušet ještě před prvním opravdovým závodem sezóny.“
Earl Bamber (Porsche 9189 Hybrid #2): „Kluci v továrně odvedli na 919 spoustu skvělé práce. Během testů v Monze jsme měli příležitost se o voze hodně naučit a to zejména při jízdě ve ztížených podmínkách. Během noční sekce přišla bouřka a bylo užitečné si vyzkoušet jízdu v takových náročných podmínkách ještě před skutečným závodem.“
Timo Bernard (Porsche 9189 Hybrid #2): „Pro mne to byl velmi přínosný test. Dobře jsme to zvládli a nyní jsme skutečně připravení na první ostrý závod v Silverstone. Na seznamu máme ještě pár věcí, ketré bude potřeba doladit před Le Mans, ale celkově si myslím, že jsme si to v Monze užili a odjíždíme s pocitem dobře vykonané práce. Bulo zde super prostředí, pěkné závodění a samozřejmě nezbytní fanoušci, kteří dávají motorsportu tu správnou kulisu. Celkově to byl skvělý úvod letošní sezóny. S Brendonem se již velmi dobře známe, fungujeme tak trochu jako manželský pár a Earl k nám dobře zapadá. Jsme připraveni za to pořádně vzít!“
Brendon Hartley (Porsche 9189 Hybrid #2): „Už když jsme sem přijeli, tak jsme měli dobrý pocit a tušili jsme, že na tom budeme dobře. K jízdám jsme všichni přistoupili spíš jako k ostrému závodu, než jako k testu. Monza je skvělá trať s perfektní atmosférou a úžasnými diváky, a to i když se jedná jen o testy. Přál bych si, abychom zde v budoucnu jeli také skutečný závod. Po celý prolog jsme s Toyotou byli velmi blízko, takže to vypadá na těsné a tvrdé souboje. Také bylo dobré si zase zpátky zvyknout na provoz na trati, protože naše předešlé testování se odehrávalo na prázdných okruzích.“
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.