WEC: Toyota GAZOO Racing hodnotí testy v Monze

Prototyp Toyota TS050 Hybrid týmu Toyota GAZOO Racing při prologu v Monze
Prototyp Toyota TS050 Hybrid týmu Toyota GAZOO Racing při prologu v Monze, foto: Adrenal Media
iMotorSport.cz 4. dubna 2017 16:35
Sdílej:

Poslední březnový den se na cílové rovince okruhu v Monze odhalila letošní zbraň Toyoty pro vytrvalostní závody. Následující dva dny se již nová hybridní TS050, spolu s ostatními konkurenty, proháněla po trati v rámci předsezónních testů WEC.

Tým Toyota GAZOO Racing přivezl na okruh v Monze dva modernizované prototypy TS050 Hybrid, se kterými zde absolvoval plnou porci oficiálních předsezónních testů vytrvalostního mistrovství světa 2017. Prvořadým úkolem byly zkoušky různých set-upů a nastavení a samozřejmě také nezbytný sběr dat důležitých pro další fungování prototypů v ostrém závodním nasazení. Dalším faktorem bylo první přímé srovnání s konkurenčním prototypem Porsche, a i když se všichni v týmu tvářili, že rychlost není v tomto testu vůbec důležitá, tak i na ni samozřejmě v Monze došlo. Japonské prototypy v rámci uvedených testů absolvovaly 642 okruhů, při kterých ujely vzdálenost 3719 km. Třešničkou na pomyslném testovacím dortu byl i zisk nejrychlejšího kola.

Mike Conway a Kamui Kobayashi se ve voze #7 primárně zaměřili na ostrý test verze s nízkým přítlakem, která bude poprvé nasazena v květnu ve SPA-Francorchamps. Druhou pravidelnou posádku #8 reprezentovala dvojice Anthony Davidson, Kazuki Nakajima. Ze třetího vozu #9 byli v Monze přítomni Nicolas Lapierre, který se do týmu vrací po dvouleté přestávce a nováček Yuji Kunimoto, pro kterého to bylo vůbec jeho první seznámení se zdejší tratí. Primárním úkolem této dvojice bylo sžití se s týmem a vozem samotným, před jejich prvním ostrým nasazením ve SPA-Francorchamps. Sébastien Buemi, José María López a Stéphane Sarrazin byli v Monze pouze při pátečním oficiálním představení nového prototypu. Poté se odebrali plnit své závodní povinnosti do Mexika, kde se jel další ze seriálu závodů elektrických formulí.

Toyota se v minulosti na okruhu v Monze představila pouze jedinkrát (nepočítaje závody F1) a hned v dobrém světle. V roce 1992 zde dvojice Geoff Lees, Hitoshi Ogawa dovezli model TS010 k vítězství v závodě 1000 km Monza, který byl součástí tehdejšího šampionátu Sportcars, předchůdce současného World Endurance Championship.

Toshio Sato, president týmu: „Bylo příjemné vyzkoušet si pro nás zcela nový okruh a zároveň to byla zajímavá zkušenost, když jsme na zdejší vysokorychlostní trati zkoušeli vůz v konfiguraci s nízkým přítlakem. Byla to dobrá průprava před Le Mans, takže jsme zároveň kladli důraz na spolehlivost našich vozů, což nám dalo možnost nasbírat velké množství dat. Chtěl bych zde poděkovat také našim fanouškům, kteří se do Monzy sjeli ve velkém množství a pomohli tak i při prologu vytvořit tu správnou atmosféru. Nyní se už těšíme na první souboj sezóny s Porsche. Testy varianty s nízkým přítlakem dopadly tady v Monze velmi dobře a nyní se soustředíme na poslední odladění konfigurace pro vysoký přítlak, kterou nasadíme za dva týdny v Silverstone.“

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.