Poslední březnový den se na cílové rovince okruhu v Monze odhalila letošní zbraň Toyoty pro vytrvalostní závody. Následující dva dny se již nová hybridní TS050, spolu s ostatními konkurenty, proháněla po trati v rámci předsezónních testů WEC.
Tým Toyota GAZOO Racing přivezl na okruh v Monze dva modernizované prototypy TS050 Hybrid, se kterými zde absolvoval plnou porci oficiálních předsezónních testů vytrvalostního mistrovství světa 2017. Prvořadým úkolem byly zkoušky různých set-upů a nastavení a samozřejmě také nezbytný sběr dat důležitých pro další fungování prototypů v ostrém závodním nasazení. Dalším faktorem bylo první přímé srovnání s konkurenčním prototypem Porsche, a i když se všichni v týmu tvářili, že rychlost není v tomto testu vůbec důležitá, tak i na ni samozřejmě v Monze došlo. Japonské prototypy v rámci uvedených testů absolvovaly 642 okruhů, při kterých ujely vzdálenost 3719 km. Třešničkou na pomyslném testovacím dortu byl i zisk nejrychlejšího kola.
Mike Conway a Kamui Kobayashi se ve voze #7 primárně zaměřili na ostrý test verze s nízkým přítlakem, která bude poprvé nasazena v květnu ve SPA-Francorchamps. Druhou pravidelnou posádku #8 reprezentovala dvojice Anthony Davidson, Kazuki Nakajima. Ze třetího vozu #9 byli v Monze přítomni Nicolas Lapierre, který se do týmu vrací po dvouleté přestávce a nováček Yuji Kunimoto, pro kterého to bylo vůbec jeho první seznámení se zdejší tratí. Primárním úkolem této dvojice bylo sžití se s týmem a vozem samotným, před jejich prvním ostrým nasazením ve SPA-Francorchamps. Sébastien Buemi, José María López a Stéphane Sarrazin byli v Monze pouze při pátečním oficiálním představení nového prototypu. Poté se odebrali plnit své závodní povinnosti do Mexika, kde se jel další ze seriálu závodů elektrických formulí.
Toyota se v minulosti na okruhu v Monze představila pouze jedinkrát (nepočítaje závody F1) a hned v dobrém světle. V roce 1992 zde dvojice Geoff Lees, Hitoshi Ogawa dovezli model TS010 k vítězství v závodě 1000 km Monza, který byl součástí tehdejšího šampionátu Sportcars, předchůdce současného World Endurance Championship.
Toshio Sato, president týmu: „Bylo příjemné vyzkoušet si pro nás zcela nový okruh a zároveň to byla zajímavá zkušenost, když jsme na zdejší vysokorychlostní trati zkoušeli vůz v konfiguraci s nízkým přítlakem. Byla to dobrá průprava před Le Mans, takže jsme zároveň kladli důraz na spolehlivost našich vozů, což nám dalo možnost nasbírat velké množství dat. Chtěl bych zde poděkovat také našim fanouškům, kteří se do Monzy sjeli ve velkém množství a pomohli tak i při prologu vytvořit tu správnou atmosféru. Nyní se už těšíme na první souboj sezóny s Porsche. Testy varianty s nízkým přítlakem dopadly tady v Monze velmi dobře a nyní se soustředíme na poslední odladění konfigurace pro vysoký přítlak, kterou nasadíme za dva týdny v Silverstone.“
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?