Poslední březnový den se na cílové rovince okruhu v Monze odhalila letošní zbraň Toyoty pro vytrvalostní závody. Následující dva dny se již nová hybridní TS050, spolu s ostatními konkurenty, proháněla po trati v rámci předsezónních testů WEC.
Tým Toyota GAZOO Racing přivezl na okruh v Monze dva modernizované prototypy TS050 Hybrid, se kterými zde absolvoval plnou porci oficiálních předsezónních testů vytrvalostního mistrovství světa 2017. Prvořadým úkolem byly zkoušky různých set-upů a nastavení a samozřejmě také nezbytný sběr dat důležitých pro další fungování prototypů v ostrém závodním nasazení. Dalším faktorem bylo první přímé srovnání s konkurenčním prototypem Porsche, a i když se všichni v týmu tvářili, že rychlost není v tomto testu vůbec důležitá, tak i na ni samozřejmě v Monze došlo. Japonské prototypy v rámci uvedených testů absolvovaly 642 okruhů, při kterých ujely vzdálenost 3719 km. Třešničkou na pomyslném testovacím dortu byl i zisk nejrychlejšího kola.
Mike Conway a Kamui Kobayashi se ve voze #7 primárně zaměřili na ostrý test verze s nízkým přítlakem, která bude poprvé nasazena v květnu ve SPA-Francorchamps. Druhou pravidelnou posádku #8 reprezentovala dvojice Anthony Davidson, Kazuki Nakajima. Ze třetího vozu #9 byli v Monze přítomni Nicolas Lapierre, který se do týmu vrací po dvouleté přestávce a nováček Yuji Kunimoto, pro kterého to bylo vůbec jeho první seznámení se zdejší tratí. Primárním úkolem této dvojice bylo sžití se s týmem a vozem samotným, před jejich prvním ostrým nasazením ve SPA-Francorchamps. Sébastien Buemi, José María López a Stéphane Sarrazin byli v Monze pouze při pátečním oficiálním představení nového prototypu. Poté se odebrali plnit své závodní povinnosti do Mexika, kde se jel další ze seriálu závodů elektrických formulí.
Toyota se v minulosti na okruhu v Monze představila pouze jedinkrát (nepočítaje závody F1) a hned v dobrém světle. V roce 1992 zde dvojice Geoff Lees, Hitoshi Ogawa dovezli model TS010 k vítězství v závodě 1000 km Monza, který byl součástí tehdejšího šampionátu Sportcars, předchůdce současného World Endurance Championship.
Toshio Sato, president týmu: „Bylo příjemné vyzkoušet si pro nás zcela nový okruh a zároveň to byla zajímavá zkušenost, když jsme na zdejší vysokorychlostní trati zkoušeli vůz v konfiguraci s nízkým přítlakem. Byla to dobrá průprava před Le Mans, takže jsme zároveň kladli důraz na spolehlivost našich vozů, což nám dalo možnost nasbírat velké množství dat. Chtěl bych zde poděkovat také našim fanouškům, kteří se do Monzy sjeli ve velkém množství a pomohli tak i při prologu vytvořit tu správnou atmosféru. Nyní se už těšíme na první souboj sezóny s Porsche. Testy varianty s nízkým přítlakem dopadly tady v Monze velmi dobře a nyní se soustředíme na poslední odladění konfigurace pro vysoký přítlak, kterou nasadíme za dva týdny v Silverstone.“
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?