Poslední březnový den se na cílové rovince okruhu v Monze odhalila letošní zbraň Toyoty pro vytrvalostní závody. Následující dva dny se již nová hybridní TS050, spolu s ostatními konkurenty, proháněla po trati v rámci předsezónních testů WEC.
Tým Toyota GAZOO Racing přivezl na okruh v Monze dva modernizované prototypy TS050 Hybrid, se kterými zde absolvoval plnou porci oficiálních předsezónních testů vytrvalostního mistrovství světa 2017. Prvořadým úkolem byly zkoušky různých set-upů a nastavení a samozřejmě také nezbytný sběr dat důležitých pro další fungování prototypů v ostrém závodním nasazení. Dalším faktorem bylo první přímé srovnání s konkurenčním prototypem Porsche, a i když se všichni v týmu tvářili, že rychlost není v tomto testu vůbec důležitá, tak i na ni samozřejmě v Monze došlo. Japonské prototypy v rámci uvedených testů absolvovaly 642 okruhů, při kterých ujely vzdálenost 3719 km. Třešničkou na pomyslném testovacím dortu byl i zisk nejrychlejšího kola.
Mike Conway a Kamui Kobayashi se ve voze #7 primárně zaměřili na ostrý test verze s nízkým přítlakem, která bude poprvé nasazena v květnu ve SPA-Francorchamps. Druhou pravidelnou posádku #8 reprezentovala dvojice Anthony Davidson, Kazuki Nakajima. Ze třetího vozu #9 byli v Monze přítomni Nicolas Lapierre, který se do týmu vrací po dvouleté přestávce a nováček Yuji Kunimoto, pro kterého to bylo vůbec jeho první seznámení se zdejší tratí. Primárním úkolem této dvojice bylo sžití se s týmem a vozem samotným, před jejich prvním ostrým nasazením ve SPA-Francorchamps. Sébastien Buemi, José María López a Stéphane Sarrazin byli v Monze pouze při pátečním oficiálním představení nového prototypu. Poté se odebrali plnit své závodní povinnosti do Mexika, kde se jel další ze seriálu závodů elektrických formulí.
Toyota se v minulosti na okruhu v Monze představila pouze jedinkrát (nepočítaje závody F1) a hned v dobrém světle. V roce 1992 zde dvojice Geoff Lees, Hitoshi Ogawa dovezli model TS010 k vítězství v závodě 1000 km Monza, který byl součástí tehdejšího šampionátu Sportcars, předchůdce současného World Endurance Championship.
Toshio Sato, president týmu: „Bylo příjemné vyzkoušet si pro nás zcela nový okruh a zároveň to byla zajímavá zkušenost, když jsme na zdejší vysokorychlostní trati zkoušeli vůz v konfiguraci s nízkým přítlakem. Byla to dobrá průprava před Le Mans, takže jsme zároveň kladli důraz na spolehlivost našich vozů, což nám dalo možnost nasbírat velké množství dat. Chtěl bych zde poděkovat také našim fanouškům, kteří se do Monzy sjeli ve velkém množství a pomohli tak i při prologu vytvořit tu správnou atmosféru. Nyní se už těšíme na první souboj sezóny s Porsche. Testy varianty s nízkým přítlakem dopadly tady v Monze velmi dobře a nyní se soustředíme na poslední odladění konfigurace pro vysoký přítlak, kterou nasadíme za dva týdny v Silverstone.“
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.