WEC: Toyota GAZOO Racing hodnotí testy v Monze

Prototyp Toyota TS050 Hybrid týmu Toyota GAZOO Racing při prologu v Monze
Prototyp Toyota TS050 Hybrid týmu Toyota GAZOO Racing při prologu v Monze, foto: Adrenal Media
iMotorSport.cz 4. dubna 2017 16:35
Sdílej:

Poslední březnový den se na cílové rovince okruhu v Monze odhalila letošní zbraň Toyoty pro vytrvalostní závody. Následující dva dny se již nová hybridní TS050, spolu s ostatními konkurenty, proháněla po trati v rámci předsezónních testů WEC.

Tým Toyota GAZOO Racing přivezl na okruh v Monze dva modernizované prototypy TS050 Hybrid, se kterými zde absolvoval plnou porci oficiálních předsezónních testů vytrvalostního mistrovství světa 2017. Prvořadým úkolem byly zkoušky různých set-upů a nastavení a samozřejmě také nezbytný sběr dat důležitých pro další fungování prototypů v ostrém závodním nasazení. Dalším faktorem bylo první přímé srovnání s konkurenčním prototypem Porsche, a i když se všichni v týmu tvářili, že rychlost není v tomto testu vůbec důležitá, tak i na ni samozřejmě v Monze došlo. Japonské prototypy v rámci uvedených testů absolvovaly 642 okruhů, při kterých ujely vzdálenost 3719 km. Třešničkou na pomyslném testovacím dortu byl i zisk nejrychlejšího kola.

Mike Conway a Kamui Kobayashi se ve voze #7 primárně zaměřili na ostrý test verze s nízkým přítlakem, která bude poprvé nasazena v květnu ve SPA-Francorchamps. Druhou pravidelnou posádku #8 reprezentovala dvojice Anthony Davidson, Kazuki Nakajima. Ze třetího vozu #9 byli v Monze přítomni Nicolas Lapierre, který se do týmu vrací po dvouleté přestávce a nováček Yuji Kunimoto, pro kterého to bylo vůbec jeho první seznámení se zdejší tratí. Primárním úkolem této dvojice bylo sžití se s týmem a vozem samotným, před jejich prvním ostrým nasazením ve SPA-Francorchamps. Sébastien Buemi, José María López a Stéphane Sarrazin byli v Monze pouze při pátečním oficiálním představení nového prototypu. Poté se odebrali plnit své závodní povinnosti do Mexika, kde se jel další ze seriálu závodů elektrických formulí.

Toyota se v minulosti na okruhu v Monze představila pouze jedinkrát (nepočítaje závody F1) a hned v dobrém světle. V roce 1992 zde dvojice Geoff Lees, Hitoshi Ogawa dovezli model TS010 k vítězství v závodě 1000 km Monza, který byl součástí tehdejšího šampionátu Sportcars, předchůdce současného World Endurance Championship.

Toshio Sato, president týmu: „Bylo příjemné vyzkoušet si pro nás zcela nový okruh a zároveň to byla zajímavá zkušenost, když jsme na zdejší vysokorychlostní trati zkoušeli vůz v konfiguraci s nízkým přítlakem. Byla to dobrá průprava před Le Mans, takže jsme zároveň kladli důraz na spolehlivost našich vozů, což nám dalo možnost nasbírat velké množství dat. Chtěl bych zde poděkovat také našim fanouškům, kteří se do Monzy sjeli ve velkém množství a pomohli tak i při prologu vytvořit tu správnou atmosféru. Nyní se už těšíme na první souboj sezóny s Porsche. Testy varianty s nízkým přítlakem dopadly tady v Monze velmi dobře a nyní se soustředíme na poslední odladění konfigurace pro vysoký přítlak, kterou nasadíme za dva týdny v Silverstone.“

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.