WEC: Prolog v Monze - 2. den + FOTOGALERIE

Předsezónní testy v Monze - neděle 2. dubna
Předsezónní testy v Monze - neděle 2. dubna, foto: Adrenal Media
iMotorSport.cz 2. dubna 2017 19:00
Sdílej:

Italská Monza hostí týmy účastnící se World Endurance Championship 2017. První dubnový víkend patří oficiálním předsezónním testům. V sobotu, v noci na neděli i v neděli si týmy v rámci čtyř denních a jedné noční sekce zkoušeli připravenost techniky, jezdců i mechaniků na ostrý start prvního závodu, který se koná o velikonočním víkendu na okruhu Silverstone.

Jak si týmy v Monze vedli v sobotních jízdách a v nočním testu jsme vás informovali v samostatném článku. Nyní vám přiblížíme zbylé nedělní  jízdy a samozřejmě je doplníme i nezbytnou fotogalerií.

V pořadí čtvrté sekci testovacích jízd patřilo v Monze nedělní dopoledne. Ranní déšť pokropil dráhu v Monze, čehož týmy využily k jízdám s mokrým nastavením.

- nejlepší „mokrý“ čas patřil Kamui Kobayashimu, ale trať po 30 minutách oschla a testy se rozjely naplno

- Earl Bamber zajel v polovině dopolední testovací dvouhodinovky nejlepší čas (1:32,020 min.) čtvrté sekce

- hned v následujícím kole jej o 4 tisíciny překonává Neel Jani, ale nestačí to na dosavadní nejrychlejší čas testů, který patří Mikeu Conwayovi s Toyotou (1:31,332 min.)

- za volantem nejrychlejší Toyoty dopolední části seděl Kazuki Nakajima (1:32,500 min.), druhý vůz japonského týmu řídil nejrychleji Kamui Kobayashi (1:32,549 min.)

- po noční sekci se šesti absolvovanými okruhy se s prologem v Monze předčasně rozloučil tým ByKolles, který se v podstatě celou dobu potýkal s technickými problémy svého postaršího prototypu ENSO CLM P1/01

- TDS Racing #28 si připsal nejrychlejší čas kategorie LMP2, Matthieu Vaxiviere zastavil časomíru na hodnotě 1:36,078 min

- druhým nejrychlejším byl Vaxivierům týmový kolega Roman Rusinov (G-Drive #26) s časem 1.36,456 min., třetím mužem LMP2 v nedělním dopoledni byl Mathias Beche (Vaillante Rebellion Racing #13)

- v kategorii GTE Pro si post nejrychlejšího jezdce i ve čtvrté části testů udržel Kevin Estre, jeho tovární Porsche protíná cílovou čáru v čase 1:47,507 min

- o 5 tisícin pomalejší byl jeho týmový kolega Frederic Makowiecki ve druhém továrním Porsche, třetím mužem GTE Pro byl v nedělním dopoledni Harry Tincknell ve Fordu GT, který za Makowieckim zaostal o 0,027 sec.

- Ferrari to nějak nejede - Davide Rigon (#71) je až pátý, druhé tovární Ferrari (#51) šesté

- Astonům Monza nesvědčí, výsledkem jsou poslední místa v kategorii

- čest koníka z Maranella uhájil Miguel Molina alespoň v amatérské kategorii (1:49,843 min.)

V poslední páté části prologu měli jezdci k dispozici celé 3 hodiny času, ve kterém mohli zkoušet limity své i techniky na trati italského okruhu v Monze. Nejrychlejším jezdcem této poslední sekce a zároveň celého prologu byl překvapivě Nicolas Lapierre. Za volantem prototypu Toyota TS050 Hybrid dosáhl času 1:30,547 min, který nikdo jiný již nepřekonal. Lapierre se do Toyoty vrátil po dvou sezónách, ale pro japonský tým bude letos závodit pouze ve dvou závodech: SPA-Francorchamps a Le Mans. Po zbytek sezóny se bude střídat v pomalejším prototypu Alpine A470 #36 týmu Signatech Alpine Matmut.

- druhý čas odpoledne patří také Toyotě, Kamui Kobayashi zastavuje časomíru na hodnotě 1:31,477 min.

- testovací sekce je přerušena červenou vlajkou, protože v zatáčce Lesmo odmítl poslušnost práve zmíněný prototyp A470, za jehož volantem v tu chvíli seděl Matt Rao

- V Monze je pravé aprílové počasí, protože krátce před červenou vlajkou zalévají trať další dešťové kapky, ale jen krátce a ještě před koncem nucené přestávky déšť znovu ustává

- mokrá trať však znamená horší časy a proto se v této poslední části testů již nikdo nezlepšuje, znamená to třetí a čtvrtou pozici pro Porsche

- kategorie LMP2 se v této poslední části s časem 1:36,448 min. stává kořistí Ho-Pin Tunga (Jackie Chan DC Racing #38)

- druhý čas LMP2 si připisuje Nelson Panciatici z týmu Signatech Alpine Matmut, třetím je Vitalij Petrov (CEFC Manor TRS Racing

-v kategorii GTE Pro ukončilo nadvládu Porsche duo Harry Tincknell (#67), Olivier Pla (#66) v konkurenčních Fordech GT, Tincknell dosáhl času 1:47,530 min, Pla byl o 0,042 sec. pomalejší

- další dvě příčky obsadily tovární vozy Porsche 911RSR a nejlepší Ferrari bylo znovu až páté (James Calado v #51)

- stejně, jako dopoledne, tak i v této poslední části zachraňovali čest maranellské značky amatéři, tentokrát to byl Keita Sawa (Clearwater Racing #61) s časem 1:50,271 min.

 

Podívejte se na fotogalerii z obou nedělních částí i nočních jízd:

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?