Italská Monza hostí týmy účastnící se World Endurance Championship 2017. První dubnový víkend patří oficiálním předsezónním testům. V sobotu, v noci na neděli i v neděli si týmy v rámci čtyř denních a jedné noční sekce zkoušeli připravenost techniky, jezdců i mechaniků na ostrý start prvního závodu, který se koná o velikonočním víkendu na okruhu Silverstone.
Jak si týmy v Monze vedli v sobotních jízdách a v nočním testu jsme vás informovali v samostatném článku. Nyní vám přiblížíme zbylé nedělní jízdy a samozřejmě je doplníme i nezbytnou fotogalerií.
V pořadí čtvrté sekci testovacích jízd patřilo v Monze nedělní dopoledne. Ranní déšť pokropil dráhu v Monze, čehož týmy využily k jízdám s mokrým nastavením.
- nejlepší „mokrý“ čas patřil Kamui Kobayashimu, ale trať po 30 minutách oschla a testy se rozjely naplno
- Earl Bamber zajel v polovině dopolední testovací dvouhodinovky nejlepší čas (1:32,020 min.) čtvrté sekce
- hned v následujícím kole jej o 4 tisíciny překonává Neel Jani, ale nestačí to na dosavadní nejrychlejší čas testů, který patří Mikeu Conwayovi s Toyotou (1:31,332 min.)
- za volantem nejrychlejší Toyoty dopolední části seděl Kazuki Nakajima (1:32,500 min.), druhý vůz japonského týmu řídil nejrychleji Kamui Kobayashi (1:32,549 min.)
- po noční sekci se šesti absolvovanými okruhy se s prologem v Monze předčasně rozloučil tým ByKolles, který se v podstatě celou dobu potýkal s technickými problémy svého postaršího prototypu ENSO CLM P1/01
- TDS Racing #28 si připsal nejrychlejší čas kategorie LMP2, Matthieu Vaxiviere zastavil časomíru na hodnotě 1:36,078 min
- druhým nejrychlejším byl Vaxivierům týmový kolega Roman Rusinov (G-Drive #26) s časem 1.36,456 min., třetím mužem LMP2 v nedělním dopoledni byl Mathias Beche (Vaillante Rebellion Racing #13)
- v kategorii GTE Pro si post nejrychlejšího jezdce i ve čtvrté části testů udržel Kevin Estre, jeho tovární Porsche protíná cílovou čáru v čase 1:47,507 min
- o 5 tisícin pomalejší byl jeho týmový kolega Frederic Makowiecki ve druhém továrním Porsche, třetím mužem GTE Pro byl v nedělním dopoledni Harry Tincknell ve Fordu GT, který za Makowieckim zaostal o 0,027 sec.
- Ferrari to nějak nejede - Davide Rigon (#71) je až pátý, druhé tovární Ferrari (#51) šesté
- Astonům Monza nesvědčí, výsledkem jsou poslední místa v kategorii
- čest koníka z Maranella uhájil Miguel Molina alespoň v amatérské kategorii (1:49,843 min.)
V poslední páté části prologu měli jezdci k dispozici celé 3 hodiny času, ve kterém mohli zkoušet limity své i techniky na trati italského okruhu v Monze. Nejrychlejším jezdcem této poslední sekce a zároveň celého prologu byl překvapivě Nicolas Lapierre. Za volantem prototypu Toyota TS050 Hybrid dosáhl času 1:30,547 min, který nikdo jiný již nepřekonal. Lapierre se do Toyoty vrátil po dvou sezónách, ale pro japonský tým bude letos závodit pouze ve dvou závodech: SPA-Francorchamps a Le Mans. Po zbytek sezóny se bude střídat v pomalejším prototypu Alpine A470 #36 týmu Signatech Alpine Matmut.
- druhý čas odpoledne patří také Toyotě, Kamui Kobayashi zastavuje časomíru na hodnotě 1:31,477 min.
- testovací sekce je přerušena červenou vlajkou, protože v zatáčce Lesmo odmítl poslušnost práve zmíněný prototyp A470, za jehož volantem v tu chvíli seděl Matt Rao
- V Monze je pravé aprílové počasí, protože krátce před červenou vlajkou zalévají trať další dešťové kapky, ale jen krátce a ještě před koncem nucené přestávky déšť znovu ustává
- mokrá trať však znamená horší časy a proto se v této poslední části testů již nikdo nezlepšuje, znamená to třetí a čtvrtou pozici pro Porsche
- kategorie LMP2 se v této poslední části s časem 1:36,448 min. stává kořistí Ho-Pin Tunga (Jackie Chan DC Racing #38)
- druhý čas LMP2 si připisuje Nelson Panciatici z týmu Signatech Alpine Matmut, třetím je Vitalij Petrov (CEFC Manor TRS Racing
-v kategorii GTE Pro ukončilo nadvládu Porsche duo Harry Tincknell (#67), Olivier Pla (#66) v konkurenčních Fordech GT, Tincknell dosáhl času 1:47,530 min, Pla byl o 0,042 sec. pomalejší
- další dvě příčky obsadily tovární vozy Porsche 911RSR a nejlepší Ferrari bylo znovu až páté (James Calado v #51)
- stejně, jako dopoledne, tak i v této poslední části zachraňovali čest maranellské značky amatéři, tentokrát to byl Keita Sawa (Clearwater Racing #61) s časem 1:50,271 min.
Podívejte se na fotogalerii z obou nedělních částí i nočních jízd:
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.