WEC: Prolog v Monze - 2. den + FOTOGALERIE

Předsezónní testy v Monze - neděle 2. dubna
Předsezónní testy v Monze - neděle 2. dubna, foto: Adrenal Media
iMotorSport.cz 2. dubna 2017 19:00
Sdílej:

Italská Monza hostí týmy účastnící se World Endurance Championship 2017. První dubnový víkend patří oficiálním předsezónním testům. V sobotu, v noci na neděli i v neděli si týmy v rámci čtyř denních a jedné noční sekce zkoušeli připravenost techniky, jezdců i mechaniků na ostrý start prvního závodu, který se koná o velikonočním víkendu na okruhu Silverstone.

Jak si týmy v Monze vedli v sobotních jízdách a v nočním testu jsme vás informovali v samostatném článku. Nyní vám přiblížíme zbylé nedělní  jízdy a samozřejmě je doplníme i nezbytnou fotogalerií.

V pořadí čtvrté sekci testovacích jízd patřilo v Monze nedělní dopoledne. Ranní déšť pokropil dráhu v Monze, čehož týmy využily k jízdám s mokrým nastavením.

- nejlepší „mokrý“ čas patřil Kamui Kobayashimu, ale trať po 30 minutách oschla a testy se rozjely naplno

- Earl Bamber zajel v polovině dopolední testovací dvouhodinovky nejlepší čas (1:32,020 min.) čtvrté sekce

- hned v následujícím kole jej o 4 tisíciny překonává Neel Jani, ale nestačí to na dosavadní nejrychlejší čas testů, který patří Mikeu Conwayovi s Toyotou (1:31,332 min.)

- za volantem nejrychlejší Toyoty dopolední části seděl Kazuki Nakajima (1:32,500 min.), druhý vůz japonského týmu řídil nejrychleji Kamui Kobayashi (1:32,549 min.)

- po noční sekci se šesti absolvovanými okruhy se s prologem v Monze předčasně rozloučil tým ByKolles, který se v podstatě celou dobu potýkal s technickými problémy svého postaršího prototypu ENSO CLM P1/01

- TDS Racing #28 si připsal nejrychlejší čas kategorie LMP2, Matthieu Vaxiviere zastavil časomíru na hodnotě 1:36,078 min

- druhým nejrychlejším byl Vaxivierům týmový kolega Roman Rusinov (G-Drive #26) s časem 1.36,456 min., třetím mužem LMP2 v nedělním dopoledni byl Mathias Beche (Vaillante Rebellion Racing #13)

- v kategorii GTE Pro si post nejrychlejšího jezdce i ve čtvrté části testů udržel Kevin Estre, jeho tovární Porsche protíná cílovou čáru v čase 1:47,507 min

- o 5 tisícin pomalejší byl jeho týmový kolega Frederic Makowiecki ve druhém továrním Porsche, třetím mužem GTE Pro byl v nedělním dopoledni Harry Tincknell ve Fordu GT, který za Makowieckim zaostal o 0,027 sec.

- Ferrari to nějak nejede - Davide Rigon (#71) je až pátý, druhé tovární Ferrari (#51) šesté

- Astonům Monza nesvědčí, výsledkem jsou poslední místa v kategorii

- čest koníka z Maranella uhájil Miguel Molina alespoň v amatérské kategorii (1:49,843 min.)

V poslední páté části prologu měli jezdci k dispozici celé 3 hodiny času, ve kterém mohli zkoušet limity své i techniky na trati italského okruhu v Monze. Nejrychlejším jezdcem této poslední sekce a zároveň celého prologu byl překvapivě Nicolas Lapierre. Za volantem prototypu Toyota TS050 Hybrid dosáhl času 1:30,547 min, který nikdo jiný již nepřekonal. Lapierre se do Toyoty vrátil po dvou sezónách, ale pro japonský tým bude letos závodit pouze ve dvou závodech: SPA-Francorchamps a Le Mans. Po zbytek sezóny se bude střídat v pomalejším prototypu Alpine A470 #36 týmu Signatech Alpine Matmut.

- druhý čas odpoledne patří také Toyotě, Kamui Kobayashi zastavuje časomíru na hodnotě 1:31,477 min.

- testovací sekce je přerušena červenou vlajkou, protože v zatáčce Lesmo odmítl poslušnost práve zmíněný prototyp A470, za jehož volantem v tu chvíli seděl Matt Rao

- V Monze je pravé aprílové počasí, protože krátce před červenou vlajkou zalévají trať další dešťové kapky, ale jen krátce a ještě před koncem nucené přestávky déšť znovu ustává

- mokrá trať však znamená horší časy a proto se v této poslední části testů již nikdo nezlepšuje, znamená to třetí a čtvrtou pozici pro Porsche

- kategorie LMP2 se v této poslední části s časem 1:36,448 min. stává kořistí Ho-Pin Tunga (Jackie Chan DC Racing #38)

- druhý čas LMP2 si připisuje Nelson Panciatici z týmu Signatech Alpine Matmut, třetím je Vitalij Petrov (CEFC Manor TRS Racing

-v kategorii GTE Pro ukončilo nadvládu Porsche duo Harry Tincknell (#67), Olivier Pla (#66) v konkurenčních Fordech GT, Tincknell dosáhl času 1:47,530 min, Pla byl o 0,042 sec. pomalejší

- další dvě příčky obsadily tovární vozy Porsche 911RSR a nejlepší Ferrari bylo znovu až páté (James Calado v #51)

- stejně, jako dopoledne, tak i v této poslední části zachraňovali čest maranellské značky amatéři, tentokrát to byl Keita Sawa (Clearwater Racing #61) s časem 1:50,271 min.

 

Podívejte se na fotogalerii z obou nedělních částí i nočních jízd:

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.