WEC: Prolog v Monze - 2. den + FOTOGALERIE

Předsezónní testy v Monze - neděle 2. dubna
Předsezónní testy v Monze - neděle 2. dubna, foto: Adrenal Media
iMotorSport.cz 2. dubna 2017 19:00
Sdílej:

Italská Monza hostí týmy účastnící se World Endurance Championship 2017. První dubnový víkend patří oficiálním předsezónním testům. V sobotu, v noci na neděli i v neděli si týmy v rámci čtyř denních a jedné noční sekce zkoušeli připravenost techniky, jezdců i mechaniků na ostrý start prvního závodu, který se koná o velikonočním víkendu na okruhu Silverstone.

Jak si týmy v Monze vedli v sobotních jízdách a v nočním testu jsme vás informovali v samostatném článku. Nyní vám přiblížíme zbylé nedělní  jízdy a samozřejmě je doplníme i nezbytnou fotogalerií.

V pořadí čtvrté sekci testovacích jízd patřilo v Monze nedělní dopoledne. Ranní déšť pokropil dráhu v Monze, čehož týmy využily k jízdám s mokrým nastavením.

- nejlepší „mokrý“ čas patřil Kamui Kobayashimu, ale trať po 30 minutách oschla a testy se rozjely naplno

- Earl Bamber zajel v polovině dopolední testovací dvouhodinovky nejlepší čas (1:32,020 min.) čtvrté sekce

- hned v následujícím kole jej o 4 tisíciny překonává Neel Jani, ale nestačí to na dosavadní nejrychlejší čas testů, který patří Mikeu Conwayovi s Toyotou (1:31,332 min.)

- za volantem nejrychlejší Toyoty dopolední části seděl Kazuki Nakajima (1:32,500 min.), druhý vůz japonského týmu řídil nejrychleji Kamui Kobayashi (1:32,549 min.)

- po noční sekci se šesti absolvovanými okruhy se s prologem v Monze předčasně rozloučil tým ByKolles, který se v podstatě celou dobu potýkal s technickými problémy svého postaršího prototypu ENSO CLM P1/01

- TDS Racing #28 si připsal nejrychlejší čas kategorie LMP2, Matthieu Vaxiviere zastavil časomíru na hodnotě 1:36,078 min

- druhým nejrychlejším byl Vaxivierům týmový kolega Roman Rusinov (G-Drive #26) s časem 1.36,456 min., třetím mužem LMP2 v nedělním dopoledni byl Mathias Beche (Vaillante Rebellion Racing #13)

- v kategorii GTE Pro si post nejrychlejšího jezdce i ve čtvrté části testů udržel Kevin Estre, jeho tovární Porsche protíná cílovou čáru v čase 1:47,507 min

- o 5 tisícin pomalejší byl jeho týmový kolega Frederic Makowiecki ve druhém továrním Porsche, třetím mužem GTE Pro byl v nedělním dopoledni Harry Tincknell ve Fordu GT, který za Makowieckim zaostal o 0,027 sec.

- Ferrari to nějak nejede - Davide Rigon (#71) je až pátý, druhé tovární Ferrari (#51) šesté

- Astonům Monza nesvědčí, výsledkem jsou poslední místa v kategorii

- čest koníka z Maranella uhájil Miguel Molina alespoň v amatérské kategorii (1:49,843 min.)

V poslední páté části prologu měli jezdci k dispozici celé 3 hodiny času, ve kterém mohli zkoušet limity své i techniky na trati italského okruhu v Monze. Nejrychlejším jezdcem této poslední sekce a zároveň celého prologu byl překvapivě Nicolas Lapierre. Za volantem prototypu Toyota TS050 Hybrid dosáhl času 1:30,547 min, který nikdo jiný již nepřekonal. Lapierre se do Toyoty vrátil po dvou sezónách, ale pro japonský tým bude letos závodit pouze ve dvou závodech: SPA-Francorchamps a Le Mans. Po zbytek sezóny se bude střídat v pomalejším prototypu Alpine A470 #36 týmu Signatech Alpine Matmut.

- druhý čas odpoledne patří také Toyotě, Kamui Kobayashi zastavuje časomíru na hodnotě 1:31,477 min.

- testovací sekce je přerušena červenou vlajkou, protože v zatáčce Lesmo odmítl poslušnost práve zmíněný prototyp A470, za jehož volantem v tu chvíli seděl Matt Rao

- V Monze je pravé aprílové počasí, protože krátce před červenou vlajkou zalévají trať další dešťové kapky, ale jen krátce a ještě před koncem nucené přestávky déšť znovu ustává

- mokrá trať však znamená horší časy a proto se v této poslední části testů již nikdo nezlepšuje, znamená to třetí a čtvrtou pozici pro Porsche

- kategorie LMP2 se v této poslední části s časem 1:36,448 min. stává kořistí Ho-Pin Tunga (Jackie Chan DC Racing #38)

- druhý čas LMP2 si připisuje Nelson Panciatici z týmu Signatech Alpine Matmut, třetím je Vitalij Petrov (CEFC Manor TRS Racing

-v kategorii GTE Pro ukončilo nadvládu Porsche duo Harry Tincknell (#67), Olivier Pla (#66) v konkurenčních Fordech GT, Tincknell dosáhl času 1:47,530 min, Pla byl o 0,042 sec. pomalejší

- další dvě příčky obsadily tovární vozy Porsche 911RSR a nejlepší Ferrari bylo znovu až páté (James Calado v #51)

- stejně, jako dopoledne, tak i v této poslední části zachraňovali čest maranellské značky amatéři, tentokrát to byl Keita Sawa (Clearwater Racing #61) s časem 1:50,271 min.

 

Podívejte se na fotogalerii z obou nedělních částí i nočních jízd:

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.