Italská Monza hostí týmy účastnící se World Endurance Championship 2017. První dubnový víkend patří oficiálním předsezónním testům. V sobotu, v noci na neděli i v neděli si týmy v rámci čtyř denních a jedné noční sekce zkoušeli připravenost techniky, jezdců i mechaniků na ostrý start prvního závodu, který se koná o velikonočním víkendu na okruhu Silverstone.
Jak si týmy v Monze vedli v sobotních jízdách a v nočním testu jsme vás informovali v samostatném článku. Nyní vám přiblížíme zbylé nedělní jízdy a samozřejmě je doplníme i nezbytnou fotogalerií.
V pořadí čtvrté sekci testovacích jízd patřilo v Monze nedělní dopoledne. Ranní déšť pokropil dráhu v Monze, čehož týmy využily k jízdám s mokrým nastavením.
- nejlepší „mokrý“ čas patřil Kamui Kobayashimu, ale trať po 30 minutách oschla a testy se rozjely naplno
- Earl Bamber zajel v polovině dopolední testovací dvouhodinovky nejlepší čas (1:32,020 min.) čtvrté sekce
- hned v následujícím kole jej o 4 tisíciny překonává Neel Jani, ale nestačí to na dosavadní nejrychlejší čas testů, který patří Mikeu Conwayovi s Toyotou (1:31,332 min.)
- za volantem nejrychlejší Toyoty dopolední části seděl Kazuki Nakajima (1:32,500 min.), druhý vůz japonského týmu řídil nejrychleji Kamui Kobayashi (1:32,549 min.)
- po noční sekci se šesti absolvovanými okruhy se s prologem v Monze předčasně rozloučil tým ByKolles, který se v podstatě celou dobu potýkal s technickými problémy svého postaršího prototypu ENSO CLM P1/01
- TDS Racing #28 si připsal nejrychlejší čas kategorie LMP2, Matthieu Vaxiviere zastavil časomíru na hodnotě 1:36,078 min
- druhým nejrychlejším byl Vaxivierům týmový kolega Roman Rusinov (G-Drive #26) s časem 1.36,456 min., třetím mužem LMP2 v nedělním dopoledni byl Mathias Beche (Vaillante Rebellion Racing #13)
- v kategorii GTE Pro si post nejrychlejšího jezdce i ve čtvrté části testů udržel Kevin Estre, jeho tovární Porsche protíná cílovou čáru v čase 1:47,507 min
- o 5 tisícin pomalejší byl jeho týmový kolega Frederic Makowiecki ve druhém továrním Porsche, třetím mužem GTE Pro byl v nedělním dopoledni Harry Tincknell ve Fordu GT, který za Makowieckim zaostal o 0,027 sec.
- Ferrari to nějak nejede - Davide Rigon (#71) je až pátý, druhé tovární Ferrari (#51) šesté
- Astonům Monza nesvědčí, výsledkem jsou poslední místa v kategorii
- čest koníka z Maranella uhájil Miguel Molina alespoň v amatérské kategorii (1:49,843 min.)
V poslední páté části prologu měli jezdci k dispozici celé 3 hodiny času, ve kterém mohli zkoušet limity své i techniky na trati italského okruhu v Monze. Nejrychlejším jezdcem této poslední sekce a zároveň celého prologu byl překvapivě Nicolas Lapierre. Za volantem prototypu Toyota TS050 Hybrid dosáhl času 1:30,547 min, který nikdo jiný již nepřekonal. Lapierre se do Toyoty vrátil po dvou sezónách, ale pro japonský tým bude letos závodit pouze ve dvou závodech: SPA-Francorchamps a Le Mans. Po zbytek sezóny se bude střídat v pomalejším prototypu Alpine A470 #36 týmu Signatech Alpine Matmut.
- druhý čas odpoledne patří také Toyotě, Kamui Kobayashi zastavuje časomíru na hodnotě 1:31,477 min.
- testovací sekce je přerušena červenou vlajkou, protože v zatáčce Lesmo odmítl poslušnost práve zmíněný prototyp A470, za jehož volantem v tu chvíli seděl Matt Rao
- V Monze je pravé aprílové počasí, protože krátce před červenou vlajkou zalévají trať další dešťové kapky, ale jen krátce a ještě před koncem nucené přestávky déšť znovu ustává
- mokrá trať však znamená horší časy a proto se v této poslední části testů již nikdo nezlepšuje, znamená to třetí a čtvrtou pozici pro Porsche
- kategorie LMP2 se v této poslední části s časem 1:36,448 min. stává kořistí Ho-Pin Tunga (Jackie Chan DC Racing #38)
- druhý čas LMP2 si připisuje Nelson Panciatici z týmu Signatech Alpine Matmut, třetím je Vitalij Petrov (CEFC Manor TRS Racing
-v kategorii GTE Pro ukončilo nadvládu Porsche duo Harry Tincknell (#67), Olivier Pla (#66) v konkurenčních Fordech GT, Tincknell dosáhl času 1:47,530 min, Pla byl o 0,042 sec. pomalejší
- další dvě příčky obsadily tovární vozy Porsche 911RSR a nejlepší Ferrari bylo znovu až páté (James Calado v #51)
- stejně, jako dopoledne, tak i v této poslední části zachraňovali čest maranellské značky amatéři, tentokrát to byl Keita Sawa (Clearwater Racing #61) s časem 1:50,271 min.
Podívejte se na fotogalerii z obou nedělních částí i nočních jízd:
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.