V sobotu 1. dubna 2017 byla na okruhu v Monze oficiálně zahájena nová sezóna World Endurance Championship.
Na okruhu v italské Monze byly dnes zahájeny oficiální předsez=onní testy vytrvalostního mistrovství světa 2017. Na okruhu panovalo krásné počasí, které přilákalo několik desítek tisíc diváků. Ti měli před zahájením jízd možnost projít se po pit lane a pozorovat mechaniky jednotlivých týmů při práci. Od 10:00 hodin místního času již patřila pit lane a s ní i celá závodní dráha pouze závodním jezdcům.
- nejrychlejší kolo první části prologu zajel úřadující mistr světa Neel Jani v prototypu Porsche 919 Hybrid - 1:32,068 min.
- o 0,158 sec. pomalejší byl Anthony Davidson (Toyota TS050 Hybrid #8)
- výkon Neela Janiho byl o 0,381 sec. rychlejší, než nejlepší čas, který na tomto okruhu zajel Stéphane Sarrazin v průběhu posledního oficiálního testování vytrvalostních prototypů, který se zde konal v roce 2008
- třetí čas dosáhl Mike Conway (Toyota TS 050 Hybrid #7), čtvrtou příčku obsadil Brendon Hartley (Porsche 919 Hybrid #2) - první čtveřici dělilo 0,548 sec.
- obě dvě Toyoty zvládly ujet celkem 111 kol, Porsche objelo zdejší dráhu 106x
- tým ByKolles Racing svůj vůz na dráhu v Monze nevyslal, protože mechanici měli plné ruce práce s kompletací vozu díky pozdní dodávce některých komponent
- nejrychlejším týmem v kategorii slabších prototypů byl Vaillante Rebellion Racing, konkrétně Bruno Senna následovaný Mathiasem Bechem
- třetí čas patřil Romanu Rusinovovi v oranžovém voze Oreca 07 týmu G-Drive TDS Racing
- Michael Christensen v továrním Porsche 911RSR si připsal nejrychlejší čas v kategorii GTE Pro, s časem 1:47,379 min. byl rychlejší, než Fordy GT (#67 a #66)
- Christensen dosáhl uvedeného času přibližně v polovině svého 50 kolového stintu, což byla největší porce kol odjetá v této kategorii
- Ferrari po ranním aprílovém žertíku, kdy obě 488GTE parkovaly v garážích Fordu, zvládly ujet jen 6 okruhů, přesto dosáhlo Ferrari lepších časů, než tovární konkurence od Aston Martin
- nejrychlejší vozy amatérské kategorie pochází také z německé produkce, prvenství si připsal Ben Barker (Gulf Racing #86) před letošním nováčkem Matteo Cairolim (Dempsey-Proton Racing #77)
- třetí čas prvních jízd v kategorii GTE Am si připsal Miguel Molina ve Ferrari 488GTE týmu Spirit of Race
Odpolední druhá sekce patřila Toyotám, které převzaly vedení v podobě nejrychlejších časů.
- Mike Conway (Toyota TS050 Hybrid #7) převzal vedení časem 1:31,332 min, druhý čas odpolední části patří týmovému kolegovi Kamui Kobayashimu (#8) - 1:32,062, to je o 0,006 sec. lepší, než dopolední čas Neela Janiho
- Robert Kubica ani odpoledne na trať v Monze nevyjel, v garáž týmu ByKolles stále pracovali na zprovoznění závodního prototypu
- nejrychlejším jezdcem kategorie LMP2 byl ve druhé části tesů úřadující mistr světa v této kategorii Gustavo Menezes s vozem Alpine A470 #36 týmu Signatech Alpine Matmut (1:37,020 min)
- druhý čas s hodnotou 1:37,085 min si připsal Vitalij Petrov (CEFC Manor TRS Racing #24), třetím časem se zapsal John Martin (G-Drive Racing #26)
- tovární Porsche 911RSR bylo nejrychlejším vozem kategorie GTE Pro i ve druhé části testů, Kevin Estre dosáhla na čas 1:47,844 min
- druhá pozice patří Oliveru Pla (Ford GT #66) s časem 1:47,947 min.
- nejrychlejší Ferrari řídil James Calado (#51), jeho čas 1:48,551 min byl čtvrtý nejrychlejší mezi profesionálními GéTéčky v této části
- nejrychlejší čas amatérské kategorie i ve druhé části testů ukořistil Ben Baker v zákaznickém voze Porsche 911RSR #86, které patří týmu Gulf Racing
Noční testovací dvouhodinovka byla poznamenána deštěm. Ještě před jeho příchodem se všichni jezdci snažili absolvovat své noční jízdy na suché trati. Nejlépe se to podařilo jezdcům Porsche, kteří si uzurpovali nejvyšší příčky pomyslného pořadí. Ze všech továrních LMP1 měl ale své kolo nejlépe rozjeté Kazuki Nakajima, který zajel vůbec nejrychleji v prvním i druhém sektoru. V poslední části svého skvělého kola však musel kvůli dešti výrazně zvolnit, takže nejrychlejší časy nočního testu ataku japonského pilota odolaly.
- Neel Jani (Porsche 919 Hybrid #1) dosáhl nejlepšího času s hodnotou 1:31,666 min
- Earl Bamber (Porsche 919 Hybrid #2) byl druhý nejrychlejší s časem 1:31,823 min.
- třetím nejrychlejším byl v této noční části Kazuki Nakajima (Toyota TS050 Hybrid #8), který si připsal čas 1:31,970 min, což bylo o půl sekundy méně, než nejlepší čas druhé Toyoty (#7) kterou řídil Kamui Kobayashi
- po dešti se vozy na trať ještě vrátili, ale ve zbytku této části testů již žádný z pilotů továrních prototypů nepřekonal hodnotu 1:40 min
- mechanikům týmu ByKolles Racing se v noci konečně podařilo dokončit všechny statické zkoušky a Oliver Webb stihl v noční sekci obkroužit 6 kol, byť všechny okruhy absolvoval době deště
- z pilotů kategorie LMP2 si jediný Mathias Beche (Vaillante Rebellion Racing #13) stihl připsat měřený čas 1:41,467 min. ještě před příchodem deště
- v kategorii GTE Pro se na trati objevilo jen několik vozů a vesměs se jednalo o jízdy na mokré trati
- mezi vozy Porsche, Ford a Aston Martin si vedl nejlépe Kevin Estre (Porsche), který si připsal čas 1:58,247 min
- Ben Barker (Porsche Gulf Racing #86) byl i v této noční části testů nejrychlejším jezdcem amatérské kategorie, tentokrát s časem 2:02,640 min.
Prohlédněte si fotogalerii z prvního dne zahajovacích testů World Endurance Championship 2017:
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.