V sobotu 1. dubna 2017 byla na okruhu v Monze oficiálně zahájena nová sezóna World Endurance Championship.
Na okruhu v italské Monze byly dnes zahájeny oficiální předsez=onní testy vytrvalostního mistrovství světa 2017. Na okruhu panovalo krásné počasí, které přilákalo několik desítek tisíc diváků. Ti měli před zahájením jízd možnost projít se po pit lane a pozorovat mechaniky jednotlivých týmů při práci. Od 10:00 hodin místního času již patřila pit lane a s ní i celá závodní dráha pouze závodním jezdcům.
- nejrychlejší kolo první části prologu zajel úřadující mistr světa Neel Jani v prototypu Porsche 919 Hybrid - 1:32,068 min.
- o 0,158 sec. pomalejší byl Anthony Davidson (Toyota TS050 Hybrid #8)
- výkon Neela Janiho byl o 0,381 sec. rychlejší, než nejlepší čas, který na tomto okruhu zajel Stéphane Sarrazin v průběhu posledního oficiálního testování vytrvalostních prototypů, který se zde konal v roce 2008
- třetí čas dosáhl Mike Conway (Toyota TS 050 Hybrid #7), čtvrtou příčku obsadil Brendon Hartley (Porsche 919 Hybrid #2) - první čtveřici dělilo 0,548 sec.
- obě dvě Toyoty zvládly ujet celkem 111 kol, Porsche objelo zdejší dráhu 106x
- tým ByKolles Racing svůj vůz na dráhu v Monze nevyslal, protože mechanici měli plné ruce práce s kompletací vozu díky pozdní dodávce některých komponent
- nejrychlejším týmem v kategorii slabších prototypů byl Vaillante Rebellion Racing, konkrétně Bruno Senna následovaný Mathiasem Bechem
- třetí čas patřil Romanu Rusinovovi v oranžovém voze Oreca 07 týmu G-Drive TDS Racing
- Michael Christensen v továrním Porsche 911RSR si připsal nejrychlejší čas v kategorii GTE Pro, s časem 1:47,379 min. byl rychlejší, než Fordy GT (#67 a #66)
- Christensen dosáhl uvedeného času přibližně v polovině svého 50 kolového stintu, což byla největší porce kol odjetá v této kategorii
- Ferrari po ranním aprílovém žertíku, kdy obě 488GTE parkovaly v garážích Fordu, zvládly ujet jen 6 okruhů, přesto dosáhlo Ferrari lepších časů, než tovární konkurence od Aston Martin
- nejrychlejší vozy amatérské kategorie pochází také z německé produkce, prvenství si připsal Ben Barker (Gulf Racing #86) před letošním nováčkem Matteo Cairolim (Dempsey-Proton Racing #77)
- třetí čas prvních jízd v kategorii GTE Am si připsal Miguel Molina ve Ferrari 488GTE týmu Spirit of Race
Odpolední druhá sekce patřila Toyotám, které převzaly vedení v podobě nejrychlejších časů.
- Mike Conway (Toyota TS050 Hybrid #7) převzal vedení časem 1:31,332 min, druhý čas odpolední části patří týmovému kolegovi Kamui Kobayashimu (#8) - 1:32,062, to je o 0,006 sec. lepší, než dopolední čas Neela Janiho
- Robert Kubica ani odpoledne na trať v Monze nevyjel, v garáž týmu ByKolles stále pracovali na zprovoznění závodního prototypu
- nejrychlejším jezdcem kategorie LMP2 byl ve druhé části tesů úřadující mistr světa v této kategorii Gustavo Menezes s vozem Alpine A470 #36 týmu Signatech Alpine Matmut (1:37,020 min)
- druhý čas s hodnotou 1:37,085 min si připsal Vitalij Petrov (CEFC Manor TRS Racing #24), třetím časem se zapsal John Martin (G-Drive Racing #26)
- tovární Porsche 911RSR bylo nejrychlejším vozem kategorie GTE Pro i ve druhé části testů, Kevin Estre dosáhla na čas 1:47,844 min
- druhá pozice patří Oliveru Pla (Ford GT #66) s časem 1:47,947 min.
- nejrychlejší Ferrari řídil James Calado (#51), jeho čas 1:48,551 min byl čtvrtý nejrychlejší mezi profesionálními GéTéčky v této části
- nejrychlejší čas amatérské kategorie i ve druhé části testů ukořistil Ben Baker v zákaznickém voze Porsche 911RSR #86, které patří týmu Gulf Racing
Noční testovací dvouhodinovka byla poznamenána deštěm. Ještě před jeho příchodem se všichni jezdci snažili absolvovat své noční jízdy na suché trati. Nejlépe se to podařilo jezdcům Porsche, kteří si uzurpovali nejvyšší příčky pomyslného pořadí. Ze všech továrních LMP1 měl ale své kolo nejlépe rozjeté Kazuki Nakajima, který zajel vůbec nejrychleji v prvním i druhém sektoru. V poslední části svého skvělého kola však musel kvůli dešti výrazně zvolnit, takže nejrychlejší časy nočního testu ataku japonského pilota odolaly.
- Neel Jani (Porsche 919 Hybrid #1) dosáhl nejlepšího času s hodnotou 1:31,666 min
- Earl Bamber (Porsche 919 Hybrid #2) byl druhý nejrychlejší s časem 1:31,823 min.
- třetím nejrychlejším byl v této noční části Kazuki Nakajima (Toyota TS050 Hybrid #8), který si připsal čas 1:31,970 min, což bylo o půl sekundy méně, než nejlepší čas druhé Toyoty (#7) kterou řídil Kamui Kobayashi
- po dešti se vozy na trať ještě vrátili, ale ve zbytku této části testů již žádný z pilotů továrních prototypů nepřekonal hodnotu 1:40 min
- mechanikům týmu ByKolles Racing se v noci konečně podařilo dokončit všechny statické zkoušky a Oliver Webb stihl v noční sekci obkroužit 6 kol, byť všechny okruhy absolvoval době deště
- z pilotů kategorie LMP2 si jediný Mathias Beche (Vaillante Rebellion Racing #13) stihl připsat měřený čas 1:41,467 min. ještě před příchodem deště
- v kategorii GTE Pro se na trati objevilo jen několik vozů a vesměs se jednalo o jízdy na mokré trati
- mezi vozy Porsche, Ford a Aston Martin si vedl nejlépe Kevin Estre (Porsche), který si připsal čas 1:58,247 min
- Ben Barker (Porsche Gulf Racing #86) byl i v této noční části testů nejrychlejším jezdcem amatérské kategorie, tentokrát s časem 2:02,640 min.
Prohlédněte si fotogalerii z prvního dne zahajovacích testů World Endurance Championship 2017:
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.