V sobotu 1. dubna 2017 byla na okruhu v Monze oficiálně zahájena nová sezóna World Endurance Championship.
Na okruhu v italské Monze byly dnes zahájeny oficiální předsez=onní testy vytrvalostního mistrovství světa 2017. Na okruhu panovalo krásné počasí, které přilákalo několik desítek tisíc diváků. Ti měli před zahájením jízd možnost projít se po pit lane a pozorovat mechaniky jednotlivých týmů při práci. Od 10:00 hodin místního času již patřila pit lane a s ní i celá závodní dráha pouze závodním jezdcům.
- nejrychlejší kolo první části prologu zajel úřadující mistr světa Neel Jani v prototypu Porsche 919 Hybrid - 1:32,068 min.
- o 0,158 sec. pomalejší byl Anthony Davidson (Toyota TS050 Hybrid #8)
- výkon Neela Janiho byl o 0,381 sec. rychlejší, než nejlepší čas, který na tomto okruhu zajel Stéphane Sarrazin v průběhu posledního oficiálního testování vytrvalostních prototypů, který se zde konal v roce 2008
- třetí čas dosáhl Mike Conway (Toyota TS 050 Hybrid #7), čtvrtou příčku obsadil Brendon Hartley (Porsche 919 Hybrid #2) - první čtveřici dělilo 0,548 sec.
- obě dvě Toyoty zvládly ujet celkem 111 kol, Porsche objelo zdejší dráhu 106x
- tým ByKolles Racing svůj vůz na dráhu v Monze nevyslal, protože mechanici měli plné ruce práce s kompletací vozu díky pozdní dodávce některých komponent
- nejrychlejším týmem v kategorii slabších prototypů byl Vaillante Rebellion Racing, konkrétně Bruno Senna následovaný Mathiasem Bechem
- třetí čas patřil Romanu Rusinovovi v oranžovém voze Oreca 07 týmu G-Drive TDS Racing
- Michael Christensen v továrním Porsche 911RSR si připsal nejrychlejší čas v kategorii GTE Pro, s časem 1:47,379 min. byl rychlejší, než Fordy GT (#67 a #66)
- Christensen dosáhl uvedeného času přibližně v polovině svého 50 kolového stintu, což byla největší porce kol odjetá v této kategorii
- Ferrari po ranním aprílovém žertíku, kdy obě 488GTE parkovaly v garážích Fordu, zvládly ujet jen 6 okruhů, přesto dosáhlo Ferrari lepších časů, než tovární konkurence od Aston Martin
- nejrychlejší vozy amatérské kategorie pochází také z německé produkce, prvenství si připsal Ben Barker (Gulf Racing #86) před letošním nováčkem Matteo Cairolim (Dempsey-Proton Racing #77)
- třetí čas prvních jízd v kategorii GTE Am si připsal Miguel Molina ve Ferrari 488GTE týmu Spirit of Race
Odpolední druhá sekce patřila Toyotám, které převzaly vedení v podobě nejrychlejších časů.
- Mike Conway (Toyota TS050 Hybrid #7) převzal vedení časem 1:31,332 min, druhý čas odpolední části patří týmovému kolegovi Kamui Kobayashimu (#8) - 1:32,062, to je o 0,006 sec. lepší, než dopolední čas Neela Janiho
- Robert Kubica ani odpoledne na trať v Monze nevyjel, v garáž týmu ByKolles stále pracovali na zprovoznění závodního prototypu
- nejrychlejším jezdcem kategorie LMP2 byl ve druhé části tesů úřadující mistr světa v této kategorii Gustavo Menezes s vozem Alpine A470 #36 týmu Signatech Alpine Matmut (1:37,020 min)
- druhý čas s hodnotou 1:37,085 min si připsal Vitalij Petrov (CEFC Manor TRS Racing #24), třetím časem se zapsal John Martin (G-Drive Racing #26)
- tovární Porsche 911RSR bylo nejrychlejším vozem kategorie GTE Pro i ve druhé části testů, Kevin Estre dosáhla na čas 1:47,844 min
- druhá pozice patří Oliveru Pla (Ford GT #66) s časem 1:47,947 min.
- nejrychlejší Ferrari řídil James Calado (#51), jeho čas 1:48,551 min byl čtvrtý nejrychlejší mezi profesionálními GéTéčky v této části
- nejrychlejší čas amatérské kategorie i ve druhé části testů ukořistil Ben Baker v zákaznickém voze Porsche 911RSR #86, které patří týmu Gulf Racing
Noční testovací dvouhodinovka byla poznamenána deštěm. Ještě před jeho příchodem se všichni jezdci snažili absolvovat své noční jízdy na suché trati. Nejlépe se to podařilo jezdcům Porsche, kteří si uzurpovali nejvyšší příčky pomyslného pořadí. Ze všech továrních LMP1 měl ale své kolo nejlépe rozjeté Kazuki Nakajima, který zajel vůbec nejrychleji v prvním i druhém sektoru. V poslední části svého skvělého kola však musel kvůli dešti výrazně zvolnit, takže nejrychlejší časy nočního testu ataku japonského pilota odolaly.
- Neel Jani (Porsche 919 Hybrid #1) dosáhl nejlepšího času s hodnotou 1:31,666 min
- Earl Bamber (Porsche 919 Hybrid #2) byl druhý nejrychlejší s časem 1:31,823 min.
- třetím nejrychlejším byl v této noční části Kazuki Nakajima (Toyota TS050 Hybrid #8), který si připsal čas 1:31,970 min, což bylo o půl sekundy méně, než nejlepší čas druhé Toyoty (#7) kterou řídil Kamui Kobayashi
- po dešti se vozy na trať ještě vrátili, ale ve zbytku této části testů již žádný z pilotů továrních prototypů nepřekonal hodnotu 1:40 min
- mechanikům týmu ByKolles Racing se v noci konečně podařilo dokončit všechny statické zkoušky a Oliver Webb stihl v noční sekci obkroužit 6 kol, byť všechny okruhy absolvoval době deště
- z pilotů kategorie LMP2 si jediný Mathias Beche (Vaillante Rebellion Racing #13) stihl připsat měřený čas 1:41,467 min. ještě před příchodem deště
- v kategorii GTE Pro se na trati objevilo jen několik vozů a vesměs se jednalo o jízdy na mokré trati
- mezi vozy Porsche, Ford a Aston Martin si vedl nejlépe Kevin Estre (Porsche), který si připsal čas 1:58,247 min
- Ben Barker (Porsche Gulf Racing #86) byl i v této noční části testů nejrychlejším jezdcem amatérské kategorie, tentokrát s časem 2:02,640 min.
Prohlédněte si fotogalerii z prvního dne zahajovacích testů World Endurance Championship 2017:
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.