WEC: Prolog v Monze - 1. den + FOTOGALERIE

Zájem diváků byl tradičně velmi vysoký
Zájem diváků byl tradičně velmi vysoký, foto: Adrenal Media
iMotorSport.cz 1. dubna 2017 19:25 | akt. 2. dubna 2017 11:28
Sdílej:

V sobotu 1. dubna 2017 byla na okruhu v Monze oficiálně zahájena nová sezóna World Endurance Championship.

Na okruhu v italské Monze byly dnes zahájeny oficiální předsez=onní testy vytrvalostního mistrovství světa 2017. Na okruhu panovalo krásné počasí, které přilákalo několik desítek tisíc diváků. Ti měli před zahájením jízd možnost projít se po pit lane a pozorovat mechaniky jednotlivých týmů při práci. Od 10:00 hodin místního času již patřila pit lane a s ní i celá závodní dráha pouze závodním jezdcům.

- nejrychlejší kolo první části prologu zajel úřadující mistr světa Neel Jani v prototypu Porsche 919 Hybrid - 1:32,068 min.

- o 0,158 sec. pomalejší byl Anthony Davidson (Toyota TS050 Hybrid #8)

- výkon Neela Janiho byl o 0,381 sec. rychlejší, než nejlepší čas, který na tomto okruhu zajel Stéphane Sarrazin v průběhu posledního oficiálního testování vytrvalostních prototypů, který se zde konal v roce 2008

- třetí čas dosáhl Mike Conway (Toyota TS 050 Hybrid #7), čtvrtou příčku obsadil Brendon Hartley (Porsche 919 Hybrid #2) - první čtveřici dělilo 0,548 sec.

- obě dvě Toyoty zvládly ujet celkem 111 kol, Porsche objelo zdejší dráhu 106x

- tým ByKolles Racing svůj vůz na dráhu v Monze nevyslal, protože mechanici měli plné ruce práce s kompletací vozu díky pozdní dodávce některých komponent

- nejrychlejším týmem v kategorii slabších prototypů byl Vaillante Rebellion Racing, konkrétně Bruno Senna následovaný Mathiasem Bechem

- třetí čas patřil Romanu Rusinovovi v oranžovém voze Oreca 07 týmu G-Drive TDS Racing

- Michael Christensen v továrním Porsche 911RSR si připsal nejrychlejší čas v kategorii GTE Pro, s časem 1:47,379 min. byl rychlejší, než Fordy GT (#67 a #66)

- Christensen dosáhl uvedeného času přibližně v polovině svého 50 kolového stintu, což byla největší porce kol odjetá v této kategorii

- Ferrari po ranním aprílovém žertíku, kdy obě 488GTE parkovaly v garážích Fordu, zvládly ujet jen 6 okruhů, přesto dosáhlo Ferrari lepších časů, než tovární konkurence od Aston Martin

- nejrychlejší vozy amatérské kategorie pochází také z německé produkce, prvenství si připsal Ben Barker (Gulf Racing #86) před letošním nováčkem Matteo Cairolim (Dempsey-Proton Racing #77)

- třetí čas prvních jízd v kategorii GTE Am si připsal Miguel Molina ve Ferrari 488GTE týmu Spirit of Race

Odpolední druhá sekce patřila Toyotám, které převzaly vedení v podobě nejrychlejších časů.

- Mike Conway (Toyota TS050 Hybrid #7) převzal vedení časem 1:31,332 min, druhý čas odpolední části patří týmovému kolegovi Kamui Kobayashimu (#8) - 1:32,062, to je o 0,006 sec. lepší, než dopolední čas Neela Janiho

- Robert Kubica ani odpoledne na trať v Monze nevyjel, v garáž týmu ByKolles stále pracovali na zprovoznění závodního prototypu

- nejrychlejším jezdcem kategorie LMP2 byl ve druhé části tesů úřadující mistr světa v této kategorii Gustavo Menezes s vozem Alpine A470 #36 týmu Signatech Alpine Matmut (1:37,020 min)

- druhý čas s hodnotou 1:37,085 min si připsal Vitalij Petrov (CEFC Manor TRS Racing #24), třetím časem se zapsal John Martin (G-Drive Racing #26)

- tovární Porsche 911RSR bylo nejrychlejším vozem kategorie GTE Pro i ve druhé části testů, Kevin Estre dosáhla na čas 1:47,844 min

- druhá pozice patří Oliveru Pla (Ford GT #66) s časem 1:47,947 min.

- nejrychlejší Ferrari řídil James Calado (#51), jeho čas 1:48,551 min byl čtvrtý nejrychlejší mezi profesionálními GéTéčky v této části

- nejrychlejší čas amatérské kategorie i ve druhé části testů ukořistil Ben Baker v zákaznickém voze Porsche 911RSR #86, které patří týmu Gulf Racing

Noční testovací dvouhodinovka byla poznamenána deštěm. Ještě před jeho příchodem se všichni jezdci snažili absolvovat své noční jízdy na suché trati. Nejlépe se to podařilo jezdcům Porsche, kteří si uzurpovali nejvyšší příčky pomyslného pořadí. Ze všech továrních LMP1 měl ale své kolo nejlépe rozjeté Kazuki Nakajima, který zajel vůbec nejrychleji v prvním i druhém sektoru. V poslední části svého skvělého kola však musel kvůli dešti výrazně zvolnit, takže nejrychlejší časy nočního testu ataku japonského pilota odolaly.

- Neel Jani (Porsche 919 Hybrid #1) dosáhl nejlepšího času s hodnotou 1:31,666 min

- Earl Bamber (Porsche 919 Hybrid #2) byl druhý nejrychlejší s časem 1:31,823 min.

- třetím nejrychlejším byl v této noční části Kazuki Nakajima (Toyota TS050 Hybrid #8), který si připsal čas 1:31,970 min, což bylo o půl sekundy méně, než nejlepší čas druhé Toyoty (#7) kterou řídil Kamui Kobayashi

- po dešti se vozy na trať ještě vrátili, ale ve zbytku této části testů již žádný z pilotů továrních prototypů nepřekonal hodnotu 1:40 min

- mechanikům týmu ByKolles Racing se v noci konečně podařilo dokončit všechny statické zkoušky a Oliver Webb stihl v noční sekci obkroužit 6 kol, byť všechny okruhy absolvoval době deště

- z pilotů kategorie LMP2 si jediný Mathias Beche (Vaillante Rebellion Racing #13) stihl připsat měřený čas 1:41,467 min.  ještě před příchodem deště

- v kategorii GTE Pro se na trati objevilo jen několik vozů a vesměs se jednalo o jízdy na mokré trati

- mezi vozy Porsche, Ford a Aston Martin si vedl nejlépe Kevin Estre (Porsche), který si připsal čas 1:58,247 min

- Ben Barker (Porsche Gulf Racing #86) byl i v této noční části testů nejrychlejším jezdcem amatérské kategorie, tentokrát s časem 2:02,640 min.

Prohlédněte si fotogalerii z prvního dne zahajovacích testů World Endurance Championship 2017:

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?