V sobotu 1. dubna 2017 byla na okruhu v Monze oficiálně zahájena nová sezóna World Endurance Championship.
Na okruhu v italské Monze byly dnes zahájeny oficiální předsez=onní testy vytrvalostního mistrovství světa 2017. Na okruhu panovalo krásné počasí, které přilákalo několik desítek tisíc diváků. Ti měli před zahájením jízd možnost projít se po pit lane a pozorovat mechaniky jednotlivých týmů při práci. Od 10:00 hodin místního času již patřila pit lane a s ní i celá závodní dráha pouze závodním jezdcům.
- nejrychlejší kolo první části prologu zajel úřadující mistr světa Neel Jani v prototypu Porsche 919 Hybrid - 1:32,068 min.
- o 0,158 sec. pomalejší byl Anthony Davidson (Toyota TS050 Hybrid #8)
- výkon Neela Janiho byl o 0,381 sec. rychlejší, než nejlepší čas, který na tomto okruhu zajel Stéphane Sarrazin v průběhu posledního oficiálního testování vytrvalostních prototypů, který se zde konal v roce 2008
- třetí čas dosáhl Mike Conway (Toyota TS 050 Hybrid #7), čtvrtou příčku obsadil Brendon Hartley (Porsche 919 Hybrid #2) - první čtveřici dělilo 0,548 sec.
- obě dvě Toyoty zvládly ujet celkem 111 kol, Porsche objelo zdejší dráhu 106x
- tým ByKolles Racing svůj vůz na dráhu v Monze nevyslal, protože mechanici měli plné ruce práce s kompletací vozu díky pozdní dodávce některých komponent
- nejrychlejším týmem v kategorii slabších prototypů byl Vaillante Rebellion Racing, konkrétně Bruno Senna následovaný Mathiasem Bechem
- třetí čas patřil Romanu Rusinovovi v oranžovém voze Oreca 07 týmu G-Drive TDS Racing
- Michael Christensen v továrním Porsche 911RSR si připsal nejrychlejší čas v kategorii GTE Pro, s časem 1:47,379 min. byl rychlejší, než Fordy GT (#67 a #66)
- Christensen dosáhl uvedeného času přibližně v polovině svého 50 kolového stintu, což byla největší porce kol odjetá v této kategorii
- Ferrari po ranním aprílovém žertíku, kdy obě 488GTE parkovaly v garážích Fordu, zvládly ujet jen 6 okruhů, přesto dosáhlo Ferrari lepších časů, než tovární konkurence od Aston Martin
- nejrychlejší vozy amatérské kategorie pochází také z německé produkce, prvenství si připsal Ben Barker (Gulf Racing #86) před letošním nováčkem Matteo Cairolim (Dempsey-Proton Racing #77)
- třetí čas prvních jízd v kategorii GTE Am si připsal Miguel Molina ve Ferrari 488GTE týmu Spirit of Race
Odpolední druhá sekce patřila Toyotám, které převzaly vedení v podobě nejrychlejších časů.
- Mike Conway (Toyota TS050 Hybrid #7) převzal vedení časem 1:31,332 min, druhý čas odpolední části patří týmovému kolegovi Kamui Kobayashimu (#8) - 1:32,062, to je o 0,006 sec. lepší, než dopolední čas Neela Janiho
- Robert Kubica ani odpoledne na trať v Monze nevyjel, v garáž týmu ByKolles stále pracovali na zprovoznění závodního prototypu
- nejrychlejším jezdcem kategorie LMP2 byl ve druhé části tesů úřadující mistr světa v této kategorii Gustavo Menezes s vozem Alpine A470 #36 týmu Signatech Alpine Matmut (1:37,020 min)
- druhý čas s hodnotou 1:37,085 min si připsal Vitalij Petrov (CEFC Manor TRS Racing #24), třetím časem se zapsal John Martin (G-Drive Racing #26)
- tovární Porsche 911RSR bylo nejrychlejším vozem kategorie GTE Pro i ve druhé části testů, Kevin Estre dosáhla na čas 1:47,844 min
- druhá pozice patří Oliveru Pla (Ford GT #66) s časem 1:47,947 min.
- nejrychlejší Ferrari řídil James Calado (#51), jeho čas 1:48,551 min byl čtvrtý nejrychlejší mezi profesionálními GéTéčky v této části
- nejrychlejší čas amatérské kategorie i ve druhé části testů ukořistil Ben Baker v zákaznickém voze Porsche 911RSR #86, které patří týmu Gulf Racing
Noční testovací dvouhodinovka byla poznamenána deštěm. Ještě před jeho příchodem se všichni jezdci snažili absolvovat své noční jízdy na suché trati. Nejlépe se to podařilo jezdcům Porsche, kteří si uzurpovali nejvyšší příčky pomyslného pořadí. Ze všech továrních LMP1 měl ale své kolo nejlépe rozjeté Kazuki Nakajima, který zajel vůbec nejrychleji v prvním i druhém sektoru. V poslední části svého skvělého kola však musel kvůli dešti výrazně zvolnit, takže nejrychlejší časy nočního testu ataku japonského pilota odolaly.
- Neel Jani (Porsche 919 Hybrid #1) dosáhl nejlepšího času s hodnotou 1:31,666 min
- Earl Bamber (Porsche 919 Hybrid #2) byl druhý nejrychlejší s časem 1:31,823 min.
- třetím nejrychlejším byl v této noční části Kazuki Nakajima (Toyota TS050 Hybrid #8), který si připsal čas 1:31,970 min, což bylo o půl sekundy méně, než nejlepší čas druhé Toyoty (#7) kterou řídil Kamui Kobayashi
- po dešti se vozy na trať ještě vrátili, ale ve zbytku této části testů již žádný z pilotů továrních prototypů nepřekonal hodnotu 1:40 min
- mechanikům týmu ByKolles Racing se v noci konečně podařilo dokončit všechny statické zkoušky a Oliver Webb stihl v noční sekci obkroužit 6 kol, byť všechny okruhy absolvoval době deště
- z pilotů kategorie LMP2 si jediný Mathias Beche (Vaillante Rebellion Racing #13) stihl připsat měřený čas 1:41,467 min. ještě před příchodem deště
- v kategorii GTE Pro se na trati objevilo jen několik vozů a vesměs se jednalo o jízdy na mokré trati
- mezi vozy Porsche, Ford a Aston Martin si vedl nejlépe Kevin Estre (Porsche), který si připsal čas 1:58,247 min
- Ben Barker (Porsche Gulf Racing #86) byl i v této noční části testů nejrychlejším jezdcem amatérské kategorie, tentokrát s časem 2:02,640 min.
Prohlédněte si fotogalerii z prvního dne zahajovacích testů World Endurance Championship 2017:
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.