V rámci Velké ceny Bahrajnu F1 se budou v polovině dubna psát dějiny: V poušti pojede o body poprvé od roku 1984 i FIA-Formule 2. Na dějišti jejich prvního závodu měli týmy a jezdci tři dny čas, připravit se na sezonu 2017.
V úterý to byl úřadující šampion formule GP3, Charles Leclerc, kdo poprvé výrazněji potvrdil své ambice. Člen Akademie Ferrari byl nejrychlejší dopoledne, než odpolední session ovlivnil déšť! Jezdec týmu Prema zajel nejlepší čas dne již relativně brzy ráno a i když jel koncem tříhodinové session nejeden ze soupeřů ještě jednou "na čas", nepodařilo se nikomu 1:41.454 talentovaného pilota z Monaka zlepšit. Brit Jordan King (MP) byl o dvě desetiny pomalejší, Luca Ghiotto (Russian Time), Norman Nato (Arden) a Nobuharu Macušita (ART) o další desetinu. Mezi nejlepších deset se dostali ještě Rowland, Latifi (oba DAMS), Albon (ART), de Vries (Rapax) a Leclercův pomalejší týmový kolega Fuoco.
Po dvouhodinové přestávce se dalo jet naplno jen 20 minut - v poušti totiž začalo pršet! Po čtvrthodince lilo dokonce tak silně, že ředitel podniku test přerušil. O rychlá kola časy se poté jezdci pokusili až o samý konec session. Časy ovšem byly poněkud pomalejší, než dopoledne a na špičce se seřadili Ghiotto, King a de Vries.
Mezi testujícími se oproti Barceloně objevila jediná nová tvář: Jihoafričan Raoul Hyman načerpal dobrým testem v GP3 před týdnem tolik sebevědomí, že si troufl na Formuli 2. V týmu Campos při tom nahradil bývalého pilota F1, Merhiho a byl odpoledne osmý. Po zbytek testů ale nijak nezaujal.
Ve středu dráha znatelně zrychlila a dopoledne to byl zkušený, doposud ale nevýrazný Kanaďan Nicolas Latifi, kdo zajel nejrychleji. Leclercův čas z úterý při tom zlepšil o celou sekundu a jeho 1:40,541 měl zůstat nejlepším časem celého testu vůbec. Za jezdcem francouzské stáje DAMS se zařadili oba piloti týmu Russian Time, Luca Ghiotto s Artemem Markelovem, Leclerc byl za Kingem pátý.
Odpoledne dokázal především junior Mclarenu Nyck de Vries, že se kolo od kola lépe přátelí se silným monopostem formule 2. Nováček přicházející z GP3 byl nejrychlejší před Gustavem Maljou (Racing Engineering), Leclercem, svým týmovým kolegou Cecottem a Fuocem.
Maličký Nizozemec de Vries hrál minulou sezonu v týmu ART-GP3 za Leclercem a Albonem často jen "třetí housle" o poslední den testů F2 v Bahrajnu si ale silně vylepšil sebevědomí: Jak dopoledne, tak i odpoledne byl nejrychlejší. Dopoledne se při tom za poněkud "chladnějšího" počasí přiblížil Latifiho výbornému času ze čtvrtka až na čtyři setinky . Také Oliver Rowland (DAMS) ještě jednou vykouzlil velmi rychlé kolo a byl dopoledne jen o sedm tisícn za de Vriesem. V odstupu desetinek následovali Macušita, Latifi, Fuoco, Albon a Leclerc.
Při poslední session odpoledne opět vysvitlo slunce naplno a dráha tak zpomalila. Tentokrát se de Vries prosadil před Cecottem, Natem, Jeffrim (Trident) a doposud velice bledým juniorem Red Bullu, Brazilcem Sette Camarou (MP).
S kým se letos bude muset počítat teď "asi tak" víme. Jakou hodnotu časy testů skutečně měly, se ale dozvíme až za dva týdny, když se o následníka posledního šampiona Formule 2, Mike Thackwella pojede poprvé naostro.
Nejrychlejší časy testu F2 v Bahrajnu
Středa:
1. Charles Leclerc, Prema 1:41,4542. Jordan King, MP 1:41,6343. Luca Ghiotto, Russian Time 1:41,700
Čtvrtek:
1. Nicolas Latifi, DAMS 1:40,5412. Luca Ghiotto, Russian Time 1:40,678 3. Artem Markelov, Russian Time 1.40,702
Pátek:
1. Nyck de Vries, Rapax 1:40,5832. Oliver Rowland, DAMS 1:40,5903. Nobuharu Macušita, ART 1:40,618
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?