V rámci Velké ceny Bahrajnu F1 se budou v polovině dubna psát dějiny: V poušti pojede o body poprvé od roku 1984 i FIA-Formule 2. Na dějišti jejich prvního závodu měli týmy a jezdci tři dny čas, připravit se na sezonu 2017.
V úterý to byl úřadující šampion formule GP3, Charles Leclerc, kdo poprvé výrazněji potvrdil své ambice. Člen Akademie Ferrari byl nejrychlejší dopoledne, než odpolední session ovlivnil déšť! Jezdec týmu Prema zajel nejlepší čas dne již relativně brzy ráno a i když jel koncem tříhodinové session nejeden ze soupeřů ještě jednou "na čas", nepodařilo se nikomu 1:41.454 talentovaného pilota z Monaka zlepšit. Brit Jordan King (MP) byl o dvě desetiny pomalejší, Luca Ghiotto (Russian Time), Norman Nato (Arden) a Nobuharu Macušita (ART) o další desetinu. Mezi nejlepších deset se dostali ještě Rowland, Latifi (oba DAMS), Albon (ART), de Vries (Rapax) a Leclercův pomalejší týmový kolega Fuoco.
Po dvouhodinové přestávce se dalo jet naplno jen 20 minut - v poušti totiž začalo pršet! Po čtvrthodince lilo dokonce tak silně, že ředitel podniku test přerušil. O rychlá kola časy se poté jezdci pokusili až o samý konec session. Časy ovšem byly poněkud pomalejší, než dopoledne a na špičce se seřadili Ghiotto, King a de Vries.
Mezi testujícími se oproti Barceloně objevila jediná nová tvář: Jihoafričan Raoul Hyman načerpal dobrým testem v GP3 před týdnem tolik sebevědomí, že si troufl na Formuli 2. V týmu Campos při tom nahradil bývalého pilota F1, Merhiho a byl odpoledne osmý. Po zbytek testů ale nijak nezaujal.
Ve středu dráha znatelně zrychlila a dopoledne to byl zkušený, doposud ale nevýrazný Kanaďan Nicolas Latifi, kdo zajel nejrychleji. Leclercův čas z úterý při tom zlepšil o celou sekundu a jeho 1:40,541 měl zůstat nejlepším časem celého testu vůbec. Za jezdcem francouzské stáje DAMS se zařadili oba piloti týmu Russian Time, Luca Ghiotto s Artemem Markelovem, Leclerc byl za Kingem pátý.
Odpoledne dokázal především junior Mclarenu Nyck de Vries, že se kolo od kola lépe přátelí se silným monopostem formule 2. Nováček přicházející z GP3 byl nejrychlejší před Gustavem Maljou (Racing Engineering), Leclercem, svým týmovým kolegou Cecottem a Fuocem.
Maličký Nizozemec de Vries hrál minulou sezonu v týmu ART-GP3 za Leclercem a Albonem často jen "třetí housle" o poslední den testů F2 v Bahrajnu si ale silně vylepšil sebevědomí: Jak dopoledne, tak i odpoledne byl nejrychlejší. Dopoledne se při tom za poněkud "chladnějšího" počasí přiblížil Latifiho výbornému času ze čtvrtka až na čtyři setinky . Také Oliver Rowland (DAMS) ještě jednou vykouzlil velmi rychlé kolo a byl dopoledne jen o sedm tisícn za de Vriesem. V odstupu desetinek následovali Macušita, Latifi, Fuoco, Albon a Leclerc.
Při poslední session odpoledne opět vysvitlo slunce naplno a dráha tak zpomalila. Tentokrát se de Vries prosadil před Cecottem, Natem, Jeffrim (Trident) a doposud velice bledým juniorem Red Bullu, Brazilcem Sette Camarou (MP).
S kým se letos bude muset počítat teď "asi tak" víme. Jakou hodnotu časy testů skutečně měly, se ale dozvíme až za dva týdny, když se o následníka posledního šampiona Formule 2, Mike Thackwella pojede poprvé naostro.
Nejrychlejší časy testu F2 v Bahrajnu
Středa:
1. Charles Leclerc, Prema 1:41,4542. Jordan King, MP 1:41,6343. Luca Ghiotto, Russian Time 1:41,700
Čtvrtek:
1. Nicolas Latifi, DAMS 1:40,5412. Luca Ghiotto, Russian Time 1:40,678 3. Artem Markelov, Russian Time 1.40,702
Pátek:
1. Nyck de Vries, Rapax 1:40,5832. Oliver Rowland, DAMS 1:40,5903. Nobuharu Macušita, ART 1:40,618
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.