Závěrečný test F2: Kdo bude následovat po Thackwellovi?

René Binder
René Binder, foto: Roman Klemm
iMotorSport.cz 1. dubna 2017 11:10
Sdílej:

V rámci Velké ceny Bahrajnu F1 se budou v polovině dubna psát dějiny: V poušti pojede o body poprvé od roku 1984 i FIA-Formule 2. Na dějišti jejich prvního závodu měli týmy a jezdci tři dny čas, připravit se na sezonu 2017.

V úterý to byl úřadující šampion formule GP3, Charles Leclerc, kdo poprvé výrazněji potvrdil své ambice. Člen Akademie Ferrari byl  nejrychlejší dopoledne, než odpolední session ovlivnil déšť! Jezdec týmu Prema zajel nejlepší čas dne již relativně brzy ráno a i když jel koncem tříhodinové session nejeden ze soupeřů ještě jednou "na čas", nepodařilo se nikomu 1:41.454 talentovaného pilota z Monaka zlepšit. Brit Jordan King (MP) byl o dvě desetiny pomalejší, Luca Ghiotto (Russian Time), Norman Nato (Arden) a Nobuharu Macušita (ART) o další desetinu. Mezi nejlepších deset se dostali ještě Rowland, Latifi (oba DAMS), Albon (ART), de Vries (Rapax) a Leclercův pomalejší týmový kolega Fuoco.

Po dvouhodinové přestávce se dalo jet naplno jen 20 minut - v poušti totiž začalo pršet! Po čtvrthodince lilo dokonce tak silně, že ředitel podniku test přerušil. O rychlá kola časy se poté jezdci pokusili až o samý konec session. Časy ovšem byly poněkud pomalejší, než dopoledne a na špičce se seřadili Ghiotto, King a de Vries.

Mezi testujícími se oproti Barceloně objevila jediná nová tvář: Jihoafričan Raoul Hyman načerpal dobrým testem v GP3 před týdnem tolik sebevědomí, že si troufl na Formuli 2. V týmu Campos při tom nahradil bývalého pilota F1, Merhiho a byl odpoledne osmý. Po zbytek testů ale nijak nezaujal.

Ve středu dráha znatelně zrychlila a dopoledne to byl zkušený, doposud ale nevýrazný Kanaďan Nicolas Latifi, kdo zajel nejrychleji. Leclercův čas z úterý při tom zlepšil o celou sekundu a jeho 1:40,541 měl zůstat nejlepším časem celého testu vůbec. Za jezdcem francouzské stáje DAMS se zařadili oba piloti týmu Russian Time, Luca Ghiotto s Artemem Markelovem, Leclerc byl za Kingem pátý. 

Odpoledne dokázal především junior Mclarenu Nyck de Vries, že se kolo od kola lépe přátelí se silným monopostem formule 2. Nováček přicházející z GP3 byl nejrychlejší před Gustavem Maljou (Racing Engineering), Leclercem, svým týmovým kolegou Cecottem a Fuocem.

Maličký Nizozemec de Vries hrál minulou sezonu v týmu ART-GP3 za Leclercem a Albonem často jen "třetí housle" o poslední den testů F2 v Bahrajnu si ale silně vylepšil sebevědomí: Jak dopoledne, tak i odpoledne byl nejrychlejší. Dopoledne se při tom za poněkud "chladnějšího" počasí přiblížil Latifiho výbornému času ze čtvrtka až na čtyři setinky . Také Oliver Rowland (DAMS) ještě jednou vykouzlil velmi rychlé kolo a byl dopoledne jen o sedm tisícn za de Vriesem. V odstupu desetinek následovali Macušita, Latifi, Fuoco, Albon a Leclerc.

Při poslední session odpoledne opět vysvitlo slunce naplno a dráha tak zpomalila. Tentokrát se de Vries prosadil před Cecottem, Natem, Jeffrim (Trident) a doposud velice bledým juniorem Red Bullu, Brazilcem Sette Camarou (MP).

S kým se letos bude muset počítat teď "asi tak" víme. Jakou hodnotu časy testů skutečně měly, se ale dozvíme až za dva týdny, když se o následníka posledního šampiona Formule 2, Mike Thackwella pojede poprvé naostro. 

Nejrychlejší časy testu F2 v Bahrajnu

Středa:

1. Charles Leclerc, Prema              1:41,4542. Jordan King, MP                        1:41,6343. Luca Ghiotto, Russian Time       1:41,700

Čtvrtek:

1. Nicolas Latifi, DAMS                   1:40,5412. Luca Ghiotto, Russian Time       1:40,678 3. Artem Markelov, Russian Time   1.40,702

Pátek:

1. Nyck de Vries, Rapax                 1:40,5832. Oliver Rowland, DAMS               1:40,5903. Nobuharu Macušita, ART            1:40,618 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.