V rámci Velké ceny Bahrajnu F1 se budou v polovině dubna psát dějiny: V poušti pojede o body poprvé od roku 1984 i FIA-Formule 2. Na dějišti jejich prvního závodu měli týmy a jezdci tři dny čas, připravit se na sezonu 2017.
V úterý to byl úřadující šampion formule GP3, Charles Leclerc, kdo poprvé výrazněji potvrdil své ambice. Člen Akademie Ferrari byl nejrychlejší dopoledne, než odpolední session ovlivnil déšť! Jezdec týmu Prema zajel nejlepší čas dne již relativně brzy ráno a i když jel koncem tříhodinové session nejeden ze soupeřů ještě jednou "na čas", nepodařilo se nikomu 1:41.454 talentovaného pilota z Monaka zlepšit. Brit Jordan King (MP) byl o dvě desetiny pomalejší, Luca Ghiotto (Russian Time), Norman Nato (Arden) a Nobuharu Macušita (ART) o další desetinu. Mezi nejlepších deset se dostali ještě Rowland, Latifi (oba DAMS), Albon (ART), de Vries (Rapax) a Leclercův pomalejší týmový kolega Fuoco.
Po dvouhodinové přestávce se dalo jet naplno jen 20 minut - v poušti totiž začalo pršet! Po čtvrthodince lilo dokonce tak silně, že ředitel podniku test přerušil. O rychlá kola časy se poté jezdci pokusili až o samý konec session. Časy ovšem byly poněkud pomalejší, než dopoledne a na špičce se seřadili Ghiotto, King a de Vries.
Mezi testujícími se oproti Barceloně objevila jediná nová tvář: Jihoafričan Raoul Hyman načerpal dobrým testem v GP3 před týdnem tolik sebevědomí, že si troufl na Formuli 2. V týmu Campos při tom nahradil bývalého pilota F1, Merhiho a byl odpoledne osmý. Po zbytek testů ale nijak nezaujal.
Ve středu dráha znatelně zrychlila a dopoledne to byl zkušený, doposud ale nevýrazný Kanaďan Nicolas Latifi, kdo zajel nejrychleji. Leclercův čas z úterý při tom zlepšil o celou sekundu a jeho 1:40,541 měl zůstat nejlepším časem celého testu vůbec. Za jezdcem francouzské stáje DAMS se zařadili oba piloti týmu Russian Time, Luca Ghiotto s Artemem Markelovem, Leclerc byl za Kingem pátý.
Odpoledne dokázal především junior Mclarenu Nyck de Vries, že se kolo od kola lépe přátelí se silným monopostem formule 2. Nováček přicházející z GP3 byl nejrychlejší před Gustavem Maljou (Racing Engineering), Leclercem, svým týmovým kolegou Cecottem a Fuocem.
Maličký Nizozemec de Vries hrál minulou sezonu v týmu ART-GP3 za Leclercem a Albonem často jen "třetí housle" o poslední den testů F2 v Bahrajnu si ale silně vylepšil sebevědomí: Jak dopoledne, tak i odpoledne byl nejrychlejší. Dopoledne se při tom za poněkud "chladnějšího" počasí přiblížil Latifiho výbornému času ze čtvrtka až na čtyři setinky . Také Oliver Rowland (DAMS) ještě jednou vykouzlil velmi rychlé kolo a byl dopoledne jen o sedm tisícn za de Vriesem. V odstupu desetinek následovali Macušita, Latifi, Fuoco, Albon a Leclerc.
Při poslední session odpoledne opět vysvitlo slunce naplno a dráha tak zpomalila. Tentokrát se de Vries prosadil před Cecottem, Natem, Jeffrim (Trident) a doposud velice bledým juniorem Red Bullu, Brazilcem Sette Camarou (MP).
S kým se letos bude muset počítat teď "asi tak" víme. Jakou hodnotu časy testů skutečně měly, se ale dozvíme až za dva týdny, když se o následníka posledního šampiona Formule 2, Mike Thackwella pojede poprvé naostro.
Nejrychlejší časy testu F2 v Bahrajnu
Středa:
1. Charles Leclerc, Prema 1:41,4542. Jordan King, MP 1:41,6343. Luca Ghiotto, Russian Time 1:41,700
Čtvrtek:
1. Nicolas Latifi, DAMS 1:40,5412. Luca Ghiotto, Russian Time 1:40,678 3. Artem Markelov, Russian Time 1.40,702
Pátek:
1. Nyck de Vries, Rapax 1:40,5832. Oliver Rowland, DAMS 1:40,5903. Nobuharu Macušita, ART 1:40,618
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?