Německý obhájce mistrovského titulu si před oficiálními předsezónními testy, které odstartují v sobotu 1. dubna v Monze, ještě naposledy inkognito vyzkoušel svou novou zbraň.
Po uzavřených testech ve Valencii, Aragonu, a Vallelunze se počátkem týdne objevili prototypy Porsche 919 Hybrid 2017 opět na závodní dráze. Tentokrát se zkoušelo na okruhu Paul Richard a poprvé zde se nové vozy objevily v oficiálním „válečném“ zbarvení. Karoserie prototypů bude i letos vyvedená černobíle, ale na rozdíl od loňské sezóny je bílá barva ve výraznější převaze. Na internetu se objevily i fotografie nových vozů. Jsou na nich patrné některé úpravy v duchu nových aerodynamických regulí, které vstupují v letošní sezóně v platnost.
Na první pohled zaujme upravené řešení přední i zadní části kapotáže. Vpředu jsou mohutnější blatníky, které se nyní zvedají již od přední hrany spoileru. Kapotáž mezi nimi je po celé šíři horizontálně rozdělená a vytváří velkou čelní štěrbinu. Ta tak nyní díky zmíněným blatníkům nezabírá celou šířku přídě a nově je podle technických předpisů o 15 mm vyšší.
Bočnice jsou celkově štíhlejší a horní část zadních blatníků je na nich posunutá více vpřed. Celkově ale záď vypadá štíhlejší, zadní část kabiny klesá pozvolněji směrem pod zadní křídlo, kapotáž pod zadním spoilerem je o něco protaženější, než u loňské verze. Zadní spoiler se na fotografiích zdá zdvojený a dle toho lze usuzovat, že při testu byla zachycena verze generující vyšší přítlak. Porsche z taktických důvodů doposud neodhalilo, jakou aerodynamickou specifikaci nasadí do prvních závodů.
Nejnovější prototyp Porsche ponese i v sezóně 2017 původní modelové označení 919 Hybrid, které německý tým poprvé použil už u vozu, se kterým vyjel do své první sezóny vytrvalostního mistrovství světa v roce 2014.
Porsche svou novou zbraň pro letošní sezónu World Endurance Champoinship oficiálně představí v pátek 31. března ve 14:00 hodin na okruhu v italské Monze.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?