Německý obhájce mistrovského titulu si před oficiálními předsezónními testy, které odstartují v sobotu 1. dubna v Monze, ještě naposledy inkognito vyzkoušel svou novou zbraň.
Po uzavřených testech ve Valencii, Aragonu, a Vallelunze se počátkem týdne objevili prototypy Porsche 919 Hybrid 2017 opět na závodní dráze. Tentokrát se zkoušelo na okruhu Paul Richard a poprvé zde se nové vozy objevily v oficiálním „válečném“ zbarvení. Karoserie prototypů bude i letos vyvedená černobíle, ale na rozdíl od loňské sezóny je bílá barva ve výraznější převaze. Na internetu se objevily i fotografie nových vozů. Jsou na nich patrné některé úpravy v duchu nových aerodynamických regulí, které vstupují v letošní sezóně v platnost.
Na první pohled zaujme upravené řešení přední i zadní části kapotáže. Vpředu jsou mohutnější blatníky, které se nyní zvedají již od přední hrany spoileru. Kapotáž mezi nimi je po celé šíři horizontálně rozdělená a vytváří velkou čelní štěrbinu. Ta tak nyní díky zmíněným blatníkům nezabírá celou šířku přídě a nově je podle technických předpisů o 15 mm vyšší.
Bočnice jsou celkově štíhlejší a horní část zadních blatníků je na nich posunutá více vpřed. Celkově ale záď vypadá štíhlejší, zadní část kabiny klesá pozvolněji směrem pod zadní křídlo, kapotáž pod zadním spoilerem je o něco protaženější, než u loňské verze. Zadní spoiler se na fotografiích zdá zdvojený a dle toho lze usuzovat, že při testu byla zachycena verze generující vyšší přítlak. Porsche z taktických důvodů doposud neodhalilo, jakou aerodynamickou specifikaci nasadí do prvních závodů.
Nejnovější prototyp Porsche ponese i v sezóně 2017 původní modelové označení 919 Hybrid, které německý tým poprvé použil už u vozu, se kterým vyjel do své první sezóny vytrvalostního mistrovství světa v roce 2014.
Porsche svou novou zbraň pro letošní sezónu World Endurance Champoinship oficiálně představí v pátek 31. března ve 14:00 hodin na okruhu v italské Monze.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.