Německý obhájce mistrovského titulu si před oficiálními předsezónními testy, které odstartují v sobotu 1. dubna v Monze, ještě naposledy inkognito vyzkoušel svou novou zbraň.
Po uzavřených testech ve Valencii, Aragonu, a Vallelunze se počátkem týdne objevili prototypy Porsche 919 Hybrid 2017 opět na závodní dráze. Tentokrát se zkoušelo na okruhu Paul Richard a poprvé zde se nové vozy objevily v oficiálním „válečném“ zbarvení. Karoserie prototypů bude i letos vyvedená černobíle, ale na rozdíl od loňské sezóny je bílá barva ve výraznější převaze. Na internetu se objevily i fotografie nových vozů. Jsou na nich patrné některé úpravy v duchu nových aerodynamických regulí, které vstupují v letošní sezóně v platnost.
Na první pohled zaujme upravené řešení přední i zadní části kapotáže. Vpředu jsou mohutnější blatníky, které se nyní zvedají již od přední hrany spoileru. Kapotáž mezi nimi je po celé šíři horizontálně rozdělená a vytváří velkou čelní štěrbinu. Ta tak nyní díky zmíněným blatníkům nezabírá celou šířku přídě a nově je podle technických předpisů o 15 mm vyšší.
Bočnice jsou celkově štíhlejší a horní část zadních blatníků je na nich posunutá více vpřed. Celkově ale záď vypadá štíhlejší, zadní část kabiny klesá pozvolněji směrem pod zadní křídlo, kapotáž pod zadním spoilerem je o něco protaženější, než u loňské verze. Zadní spoiler se na fotografiích zdá zdvojený a dle toho lze usuzovat, že při testu byla zachycena verze generující vyšší přítlak. Porsche z taktických důvodů doposud neodhalilo, jakou aerodynamickou specifikaci nasadí do prvních závodů.
Nejnovější prototyp Porsche ponese i v sezóně 2017 původní modelové označení 919 Hybrid, které německý tým poprvé použil už u vozu, se kterým vyjel do své první sezóny vytrvalostního mistrovství světa v roce 2014.
Porsche svou novou zbraň pro letošní sezónu World Endurance Champoinship oficiálně představí v pátek 31. března ve 14:00 hodin na okruhu v italské Monze.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.