Německý obhájce mistrovského titulu si před oficiálními předsezónními testy, které odstartují v sobotu 1. dubna v Monze, ještě naposledy inkognito vyzkoušel svou novou zbraň.
Po uzavřených testech ve Valencii, Aragonu, a Vallelunze se počátkem týdne objevili prototypy Porsche 919 Hybrid 2017 opět na závodní dráze. Tentokrát se zkoušelo na okruhu Paul Richard a poprvé zde se nové vozy objevily v oficiálním „válečném“ zbarvení. Karoserie prototypů bude i letos vyvedená černobíle, ale na rozdíl od loňské sezóny je bílá barva ve výraznější převaze. Na internetu se objevily i fotografie nových vozů. Jsou na nich patrné některé úpravy v duchu nových aerodynamických regulí, které vstupují v letošní sezóně v platnost.
Na první pohled zaujme upravené řešení přední i zadní části kapotáže. Vpředu jsou mohutnější blatníky, které se nyní zvedají již od přední hrany spoileru. Kapotáž mezi nimi je po celé šíři horizontálně rozdělená a vytváří velkou čelní štěrbinu. Ta tak nyní díky zmíněným blatníkům nezabírá celou šířku přídě a nově je podle technických předpisů o 15 mm vyšší.
Bočnice jsou celkově štíhlejší a horní část zadních blatníků je na nich posunutá více vpřed. Celkově ale záď vypadá štíhlejší, zadní část kabiny klesá pozvolněji směrem pod zadní křídlo, kapotáž pod zadním spoilerem je o něco protaženější, než u loňské verze. Zadní spoiler se na fotografiích zdá zdvojený a dle toho lze usuzovat, že při testu byla zachycena verze generující vyšší přítlak. Porsche z taktických důvodů doposud neodhalilo, jakou aerodynamickou specifikaci nasadí do prvních závodů.
Nejnovější prototyp Porsche ponese i v sezóně 2017 původní modelové označení 919 Hybrid, které německý tým poprvé použil už u vozu, se kterým vyjel do své první sezóny vytrvalostního mistrovství světa v roce 2014.
Porsche svou novou zbraň pro letošní sezónu World Endurance Champoinship oficiálně představí v pátek 31. března ve 14:00 hodin na okruhu v italské Monze.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.