Sezóna 2017 je zlomovou pro kategorii LMP2. Týmy soutěžící ve vytrvalostních závodech v této kategorii mohou do závodu použít pouze šasi 4 homologovaných výrobců. Tato šasi byla pro nadcházející sezónu vyvinuta podle nových technických řádů a byla osazena jednotnou pohonnou jednotkou Gibson, která disponuje vyšším výkonem, než loňský motor Nissanu.
Již při prvních testech nových šasi během uplynulého roku se zkušební jezdci i vývojoví inženýři o novém šasi vyjadřovali vesměs kladně. Kromě lepší ovladatelnosti vyzdvihovali právě efektivní aerodynamiku, která dokáže, oproti předešlým prototypům, generovat vyšší přítlak, což ale není vykoupeno snížením jejich maximální rychlosti. Ve spojení s výkonnější pohonnou jednotkou slibují nové prototypy výrazné snížení rozdílu mezi kategoriemi LMP2 a LMP1 - L (prototypy s klasickou pohonnou jednotkou provozované soukromými týmy).
Tato očekávání se nyní potvrdila v rámci předsezónního testování pneumatik Dunlop, které proběhlo minulý týden na okruhu ve španělském Aragonu. V porovnání s testovacími jízdami loňských prototypů LMP2 na stejné trati dosáhly tyto nové vozy zrychlení přibližně o 3s na jedno kolo (vloni 1:25,4 min; letos 1:22,4 min). Během zmíněných testů Dunlop se nové prototypy LMP2 dosahovanými časy výrazně přiblížili k časům, které na této trati dosahovaly v loňském roce prototypy soukromých týmů LMP1 (Rebellion a ByKolles). Rozdíl činil pouhých 0,8s!!!
Vzhledem k tomu, že se v současnosti jedná o zcela čerstvou konstrukci, která v následujících měsících projde dalším vývojem podle toho, jak budou týmy získávat nové poznatky přímo z nasazení vozů v ostrém závodním režimu, dá se s vysokou mírou pravděpodobnosti očekávat další zrychlení těchto prototypů. Podle zástupců některých týmů i samotných jezdců se v podstatě zcela eliminuje rozdíl ve výkonnosti mezi kategoriemi LMP2 a LMP1 - L.
Bart Hayden, týmový manažer Rebellion Racing řekl: „Náš letošní čas na kolo zde v Aragonu se tomu loňskému přiblížil na necelou 1s. Ale vloni jsme zde jezdili s vozem vyšší kategorie (LMP1-L). Myslím si, že letošní sezóna bude v LMP2 vysoce konkurenční a já jsem rád za naše rozhodnutí přestoupit do této kategorie.“
Ve stejném duchu se vyjádřil také týmový manažer DC Racing Gary Holland: „Ten rozdíl oproti loňskému roku je prostě obrovský. Motor má daleko vyšší výkon, máme lepší pneumatiky s vyšší úrovní přilnavosti a k tomu výrazně efektivnější aerodynamika. Je to úchvatné.“
Také Xavier Combet, šéf týmu TDS Racing pozoruje výrazné zrychlení oproti předešlé sezóně: „Je to prostě úžasné. Myslím, že se nyní dostáváme na úroveň LMP1 a bude velmi zajímavé pozorovat souboje v Le Mans.“
Když už je řeč o Le Mans, tak vzhledem k délce dráhy v Aragonu (5344 m) a v Le Mans (13629 m) se očekává, že okruh La Sarthe zdolají nové prototypy LMP2 o 8 - 9s rychleji, než v roce 2016. Technický šéf mistrovského týmu Signatech Lionel Chevalier očekává, že v Le Mans se časy v kategorii LMP2 budou pohybovat na hranici 3:27 min. „Dosahované časy jsou mnohem rychlejší,“ uvádí Lionel Chevalier a pokračuje: „zdejší 3s na kolo budou v Le Mans znamenat zrychlení až o 9s a to je hodně. Pro některé jezdecké gentlemany možná až příliš. Znamená to výrazné zmenšení rozdílů mezi LMP2 a LMP1. Pro šampionát to bude dobré, ale nemyslím si, že z toho budou u Porsche nebo Toyoty nadšení, když uvidí, že rozdíl mezi jejich hybridními speciály a našimi vozy je jen 5s na kolo.“
Pro ilustraci výše uvedeného připomeňme, že vloni činil v Le Mans nejpomalejší kvalifikační čas LMP1 - H 3:22,8 min; nejrychlejší LMP1 - L 3:26,5 min a u LMP2 se letos očekává 3:27 min.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?