Sezóna 2017 je zlomovou pro kategorii LMP2. Týmy soutěžící ve vytrvalostních závodech v této kategorii mohou do závodu použít pouze šasi 4 homologovaných výrobců. Tato šasi byla pro nadcházející sezónu vyvinuta podle nových technických řádů a byla osazena jednotnou pohonnou jednotkou Gibson, která disponuje vyšším výkonem, než loňský motor Nissanu.
Již při prvních testech nových šasi během uplynulého roku se zkušební jezdci i vývojoví inženýři o novém šasi vyjadřovali vesměs kladně. Kromě lepší ovladatelnosti vyzdvihovali právě efektivní aerodynamiku, která dokáže, oproti předešlým prototypům, generovat vyšší přítlak, což ale není vykoupeno snížením jejich maximální rychlosti. Ve spojení s výkonnější pohonnou jednotkou slibují nové prototypy výrazné snížení rozdílu mezi kategoriemi LMP2 a LMP1 - L (prototypy s klasickou pohonnou jednotkou provozované soukromými týmy).
Tato očekávání se nyní potvrdila v rámci předsezónního testování pneumatik Dunlop, které proběhlo minulý týden na okruhu ve španělském Aragonu. V porovnání s testovacími jízdami loňských prototypů LMP2 na stejné trati dosáhly tyto nové vozy zrychlení přibližně o 3s na jedno kolo (vloni 1:25,4 min; letos 1:22,4 min). Během zmíněných testů Dunlop se nové prototypy LMP2 dosahovanými časy výrazně přiblížili k časům, které na této trati dosahovaly v loňském roce prototypy soukromých týmů LMP1 (Rebellion a ByKolles). Rozdíl činil pouhých 0,8s!!!
Vzhledem k tomu, že se v současnosti jedná o zcela čerstvou konstrukci, která v následujících měsících projde dalším vývojem podle toho, jak budou týmy získávat nové poznatky přímo z nasazení vozů v ostrém závodním režimu, dá se s vysokou mírou pravděpodobnosti očekávat další zrychlení těchto prototypů. Podle zástupců některých týmů i samotných jezdců se v podstatě zcela eliminuje rozdíl ve výkonnosti mezi kategoriemi LMP2 a LMP1 - L.
Bart Hayden, týmový manažer Rebellion Racing řekl: „Náš letošní čas na kolo zde v Aragonu se tomu loňskému přiblížil na necelou 1s. Ale vloni jsme zde jezdili s vozem vyšší kategorie (LMP1-L). Myslím si, že letošní sezóna bude v LMP2 vysoce konkurenční a já jsem rád za naše rozhodnutí přestoupit do této kategorie.“
Ve stejném duchu se vyjádřil také týmový manažer DC Racing Gary Holland: „Ten rozdíl oproti loňskému roku je prostě obrovský. Motor má daleko vyšší výkon, máme lepší pneumatiky s vyšší úrovní přilnavosti a k tomu výrazně efektivnější aerodynamika. Je to úchvatné.“
Také Xavier Combet, šéf týmu TDS Racing pozoruje výrazné zrychlení oproti předešlé sezóně: „Je to prostě úžasné. Myslím, že se nyní dostáváme na úroveň LMP1 a bude velmi zajímavé pozorovat souboje v Le Mans.“
Když už je řeč o Le Mans, tak vzhledem k délce dráhy v Aragonu (5344 m) a v Le Mans (13629 m) se očekává, že okruh La Sarthe zdolají nové prototypy LMP2 o 8 - 9s rychleji, než v roce 2016. Technický šéf mistrovského týmu Signatech Lionel Chevalier očekává, že v Le Mans se časy v kategorii LMP2 budou pohybovat na hranici 3:27 min. „Dosahované časy jsou mnohem rychlejší,“ uvádí Lionel Chevalier a pokračuje: „zdejší 3s na kolo budou v Le Mans znamenat zrychlení až o 9s a to je hodně. Pro některé jezdecké gentlemany možná až příliš. Znamená to výrazné zmenšení rozdílů mezi LMP2 a LMP1. Pro šampionát to bude dobré, ale nemyslím si, že z toho budou u Porsche nebo Toyoty nadšení, když uvidí, že rozdíl mezi jejich hybridními speciály a našimi vozy je jen 5s na kolo.“
Pro ilustraci výše uvedeného připomeňme, že vloni činil v Le Mans nejpomalejší kvalifikační čas LMP1 - H 3:22,8 min; nejrychlejší LMP1 - L 3:26,5 min a u LMP2 se letos očekává 3:27 min.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?