Lexus RCF GT3 patří mezi vzhledově nejpovedenější vozy specifikace GT3. Vůz japonské značky už má sice evropský debut za sebou a na americkém kontinentu letos soutěží v seriálu SportsCar Championship, avšak na pořádné evropské nasazení se teprve čeká.
Ano, RCF GT3 již vloni závodil v seriálu VLN, kde dokonce získal jedno vítězství v závodě, nicméně VLN, ačkoliv se závodí na Nordschleife, se nemůže rovnat prestižním šampionátům vozů GT3, jako je např. Blancpain GT Series.
Vítězství ve VLN si vloni připsal německý tým Farnbacher Racing, ovšem druhý vůz nasazoval švýcarský Emil Frey Racing, který je pověstný svými Jaguary v BGT.
Emil Frey Racing se pro letošní rok stal vlastně jakýmsi továrním týmem značky Lexus na evropském kontinentu a evropští fanoušci tak mohou očekávat velké věci.
Tou první je, že se švýcarská skvadra letos nebude účastnit závodů VLN. To, zda se Lexus zúčastní závodu 24h Nürburgring není jasné.
Emil Frey Racing zatím vlastně nepotvrdil svůj kompletní závodní program, nicméně první nasazení Lexusu proběhne v Estorilu během prvního podniku GT Open.
Za volantem Lexusu RCF GT3 by se pak měli střídat Švýcaři Lorenz Frey a Philipp Frommenwiler, které doplní Španěl Albert Costa.
Fanoušci, kteří mají tolik rádi švýcarské Jaguary však nemusí smutnit.
"Na Jaguar určitě nezanevřeme. Naším snem je stále Jaguar F-Type GT3, ale to se netýká letošní sezony. Jaguar se nyní soustředí na Formuli E, takže je to poněkud složitější. Snažíme se, aby to s F-Typem vyšlo, ale v současnosti se soustředíme pouze na XK," ujišťuje Lorenz Frey.
Co se týče Lexusu, má švýcarský tým jasno.
"Naším cílem je účast v Blancpain GT Series v příštím roce. Proto chceme odjet několik závodů BGT už letos, ale zatím nevíme kdy. Bude to záležet především na rychlosti vozu. Věříme, že bude schopní nasadit Lexus do nějakých závodů Blancpain GT v průběhu sezony," dodal Frey.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.