Lexus RCF GT3 patří mezi vzhledově nejpovedenější vozy specifikace GT3. Vůz japonské značky už má sice evropský debut za sebou a na americkém kontinentu letos soutěží v seriálu SportsCar Championship, avšak na pořádné evropské nasazení se teprve čeká.
Ano, RCF GT3 již vloni závodil v seriálu VLN, kde dokonce získal jedno vítězství v závodě, nicméně VLN, ačkoliv se závodí na Nordschleife, se nemůže rovnat prestižním šampionátům vozů GT3, jako je např. Blancpain GT Series.
Vítězství ve VLN si vloni připsal německý tým Farnbacher Racing, ovšem druhý vůz nasazoval švýcarský Emil Frey Racing, který je pověstný svými Jaguary v BGT.
Emil Frey Racing se pro letošní rok stal vlastně jakýmsi továrním týmem značky Lexus na evropském kontinentu a evropští fanoušci tak mohou očekávat velké věci.
Tou první je, že se švýcarská skvadra letos nebude účastnit závodů VLN. To, zda se Lexus zúčastní závodu 24h Nürburgring není jasné.
Emil Frey Racing zatím vlastně nepotvrdil svůj kompletní závodní program, nicméně první nasazení Lexusu proběhne v Estorilu během prvního podniku GT Open.
Za volantem Lexusu RCF GT3 by se pak měli střídat Švýcaři Lorenz Frey a Philipp Frommenwiler, které doplní Španěl Albert Costa.
Fanoušci, kteří mají tolik rádi švýcarské Jaguary však nemusí smutnit.
"Na Jaguar určitě nezanevřeme. Naším snem je stále Jaguar F-Type GT3, ale to se netýká letošní sezony. Jaguar se nyní soustředí na Formuli E, takže je to poněkud složitější. Snažíme se, aby to s F-Typem vyšlo, ale v současnosti se soustředíme pouze na XK," ujišťuje Lorenz Frey.
Co se týče Lexusu, má švýcarský tým jasno.
"Naším cílem je účast v Blancpain GT Series v příštím roce. Proto chceme odjet několik závodů BGT už letos, ale zatím nevíme kdy. Bude to záležet především na rychlosti vozu. Věříme, že bude schopní nasadit Lexus do nějakých závodů Blancpain GT v průběhu sezony," dodal Frey.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?