Jak to vypadá s Lexusem GT3 v Evropě?

Emil Frey Racing Lexus
Emil Frey Racing Lexus, foto: Emil Frey Racing
iMotorSport.cz 16. března 2017 12:58
Sdílej:

Lexus RCF GT3 patří mezi vzhledově nejpovedenější vozy specifikace GT3. Vůz japonské značky už má sice evropský debut za sebou a na americkém kontinentu letos soutěží v seriálu SportsCar Championship, avšak na pořádné evropské nasazení se teprve čeká.

Ano, RCF GT3 již vloni závodil v seriálu VLN, kde dokonce získal jedno vítězství v závodě, nicméně VLN, ačkoliv se závodí na Nordschleife, se nemůže rovnat prestižním šampionátům vozů GT3, jako je např. Blancpain GT Series.

Vítězství ve VLN si vloni připsal německý tým Farnbacher Racing, ovšem druhý vůz nasazoval švýcarský Emil Frey Racing, který je pověstný svými Jaguary v BGT.

Emil Frey Racing se pro letošní rok stal vlastně jakýmsi továrním týmem značky Lexus na evropském kontinentu a evropští fanoušci tak mohou očekávat velké věci.

Tou první je, že se švýcarská skvadra letos nebude účastnit závodů VLN. To, zda se Lexus zúčastní závodu 24h Nürburgring není jasné.

Emil Frey Racing zatím vlastně nepotvrdil svůj kompletní závodní program, nicméně první nasazení Lexusu proběhne v Estorilu během prvního podniku GT Open.

Za volantem Lexusu RCF GT3 by se pak měli střídat Švýcaři Lorenz Frey a Philipp Frommenwiler, které doplní Španěl Albert Costa.

Fanoušci, kteří mají tolik rádi švýcarské Jaguary však nemusí smutnit.

"Na Jaguar určitě nezanevřeme. Naším snem je stále Jaguar F-Type GT3, ale to se netýká letošní sezony. Jaguar se nyní soustředí na Formuli E, takže je to poněkud složitější. Snažíme se, aby to s F-Typem vyšlo, ale v současnosti se soustředíme pouze na XK," ujišťuje Lorenz Frey.

Co se týče Lexusu, má švýcarský tým jasno.

"Naším cílem je účast v Blancpain GT Series v příštím roce. Proto chceme odjet několik závodů BGT už letos, ale zatím nevíme kdy. Bude to záležet především na rychlosti vozu. Věříme, že bude schopní nasadit Lexus do nějakých závodů Blancpain GT v průběhu sezony," dodal Frey.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Xiaomi SU7 Ultra

Xiaomi SU7 Ultra v prodeji. Žlutého ďábla lze koupit za 1,7 milionu korun

Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.

Ekonomika
NISSAN

Fúze Nissan - Honda bude? Situace se mění

Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.

Testy aut
Škoda Octavia 4

Škoda Octavia Style 2.0 TDI – dieselový etalon mezi služebními vozy

Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?

Novinky
Audi A6 Avant (2025)

Nové Audi A6 Avant odhaleno. Skvělá aerodynamika, má diesel i šestiválec a nejmodernější technologie

Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.