Porsche si před úvodním prologem v Monze úzkostlivě hlídá veškeré informace. Nechce svému největšímu rivalovi ulehčit přípravu na zahajovací závody sezóny.
Před letošní sezónou došlo k úpravě technických regulí World Endurance Championship v souvislosti s aerodynamikou vozidel. Pro ročník 2017 jsou povoleny pouze dvě aerodynamické verze, tzv. aerobalíčky, které týmy musí před jejich prvním nasazením nechat homologovat a dále je již nesmí rozvíjet. Omezen je také počet hodin strávených při vývoji v aerodynamickém tunelu. Důvodem je omezení nákladů vynaložených při vývoji vozů na novou sezónu.
Porsche stále tají, s jakou specifikací aerodynamiky vyjede do zahajovacího závodu 16. dubna v Silverstone a evidentně se tak snaží tímto taktizováním získat před svým japonským soupeřem jistou výhodu do druhé a třetí části sezóny 2017
Okruh v Silverstone vyžaduje spíše větší úroveň přítlaku, která však vozy na závodní dráze zpomaluje a ty potom nedosahují vysokých hodnot maximální rychlosti. Proti tomu na okruzích ve SPA Francorchamps a zejména La Sarthe, který je proslulý svou 6 km dlouhou rovinkou Hunaudiéres, týmy jednoznačně upřednostňují aerodynamiku generující nižší hodnoty přítlaku. Na přímou otázku o nastavení aerodynamiky svých prototypů 919 Hybrid v úvodním závodě sezóny v Silverstone odpovídá týmový šéf Porsche Andreas Seidl velmi tajemně: „To vám nepovím - uvidíte sami na okruhu v Silverstone.“
Přitom Technický šéf Toyoty Pascal Vasselon se nechal slyšet, že japonské prototypy TS050 Hybrid pojedou ve Velké Británii s vysokým přítlakem. „Nasazení balíčku s nízkým přítlakem by v Silverstone bylo velmi odvážné,“ uvedl Pascal Vasselon.
Postoj Porsche napovídá, že se německý tým v první části sezóny snaží získat čas na „ladění“ své aerospecifikace pro pomalejší tratě. Zbytek sezóny totiž hostí závody WEC relativně krátké okruhy, které svou charakteristikou vybízejí týmy k použití verze s vyšším přítlakem. Použitím verze s vysokým přítlakem již v Silverstone dojde ke zmrazení vývoje této aeroverze a tým se tak připraví o možnost posílení své konkurenceschopnosti v pozdější fázi šampionátu.
Porsche Team již tuto taktiku v minulosti použil, konkrétně při svém debutu ve WEC v roce 2014 se v Silverstone německé prototypy objevily s variantou generující menší přítlak. Proti tomu v následujících dvou ročnících použil německý tým v Silverstone verzi s maximálním přítlakem.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?