Porsche si před úvodním prologem v Monze úzkostlivě hlídá veškeré informace. Nechce svému největšímu rivalovi ulehčit přípravu na zahajovací závody sezóny.
Před letošní sezónou došlo k úpravě technických regulí World Endurance Championship v souvislosti s aerodynamikou vozidel. Pro ročník 2017 jsou povoleny pouze dvě aerodynamické verze, tzv. aerobalíčky, které týmy musí před jejich prvním nasazením nechat homologovat a dále je již nesmí rozvíjet. Omezen je také počet hodin strávených při vývoji v aerodynamickém tunelu. Důvodem je omezení nákladů vynaložených při vývoji vozů na novou sezónu.
Porsche stále tají, s jakou specifikací aerodynamiky vyjede do zahajovacího závodu 16. dubna v Silverstone a evidentně se tak snaží tímto taktizováním získat před svým japonským soupeřem jistou výhodu do druhé a třetí části sezóny 2017
Okruh v Silverstone vyžaduje spíše větší úroveň přítlaku, která však vozy na závodní dráze zpomaluje a ty potom nedosahují vysokých hodnot maximální rychlosti. Proti tomu na okruzích ve SPA Francorchamps a zejména La Sarthe, který je proslulý svou 6 km dlouhou rovinkou Hunaudiéres, týmy jednoznačně upřednostňují aerodynamiku generující nižší hodnoty přítlaku. Na přímou otázku o nastavení aerodynamiky svých prototypů 919 Hybrid v úvodním závodě sezóny v Silverstone odpovídá týmový šéf Porsche Andreas Seidl velmi tajemně: „To vám nepovím - uvidíte sami na okruhu v Silverstone.“
Přitom Technický šéf Toyoty Pascal Vasselon se nechal slyšet, že japonské prototypy TS050 Hybrid pojedou ve Velké Británii s vysokým přítlakem. „Nasazení balíčku s nízkým přítlakem by v Silverstone bylo velmi odvážné,“ uvedl Pascal Vasselon.
Postoj Porsche napovídá, že se německý tým v první části sezóny snaží získat čas na „ladění“ své aerospecifikace pro pomalejší tratě. Zbytek sezóny totiž hostí závody WEC relativně krátké okruhy, které svou charakteristikou vybízejí týmy k použití verze s vyšším přítlakem. Použitím verze s vysokým přítlakem již v Silverstone dojde ke zmrazení vývoje této aeroverze a tým se tak připraví o možnost posílení své konkurenceschopnosti v pozdější fázi šampionátu.
Porsche Team již tuto taktiku v minulosti použil, konkrétně při svém debutu ve WEC v roce 2014 se v Silverstone německé prototypy objevily s variantou generující menší přítlak. Proti tomu v následujících dvou ročnících použil německý tým v Silverstone verzi s maximálním přítlakem.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.