Porsche si před úvodním prologem v Monze úzkostlivě hlídá veškeré informace. Nechce svému největšímu rivalovi ulehčit přípravu na zahajovací závody sezóny.
Před letošní sezónou došlo k úpravě technických regulí World Endurance Championship v souvislosti s aerodynamikou vozidel. Pro ročník 2017 jsou povoleny pouze dvě aerodynamické verze, tzv. aerobalíčky, které týmy musí před jejich prvním nasazením nechat homologovat a dále je již nesmí rozvíjet. Omezen je také počet hodin strávených při vývoji v aerodynamickém tunelu. Důvodem je omezení nákladů vynaložených při vývoji vozů na novou sezónu.
Porsche stále tají, s jakou specifikací aerodynamiky vyjede do zahajovacího závodu 16. dubna v Silverstone a evidentně se tak snaží tímto taktizováním získat před svým japonským soupeřem jistou výhodu do druhé a třetí části sezóny 2017
Okruh v Silverstone vyžaduje spíše větší úroveň přítlaku, která však vozy na závodní dráze zpomaluje a ty potom nedosahují vysokých hodnot maximální rychlosti. Proti tomu na okruzích ve SPA Francorchamps a zejména La Sarthe, který je proslulý svou 6 km dlouhou rovinkou Hunaudiéres, týmy jednoznačně upřednostňují aerodynamiku generující nižší hodnoty přítlaku. Na přímou otázku o nastavení aerodynamiky svých prototypů 919 Hybrid v úvodním závodě sezóny v Silverstone odpovídá týmový šéf Porsche Andreas Seidl velmi tajemně: „To vám nepovím - uvidíte sami na okruhu v Silverstone.“
Přitom Technický šéf Toyoty Pascal Vasselon se nechal slyšet, že japonské prototypy TS050 Hybrid pojedou ve Velké Británii s vysokým přítlakem. „Nasazení balíčku s nízkým přítlakem by v Silverstone bylo velmi odvážné,“ uvedl Pascal Vasselon.
Postoj Porsche napovídá, že se německý tým v první části sezóny snaží získat čas na „ladění“ své aerospecifikace pro pomalejší tratě. Zbytek sezóny totiž hostí závody WEC relativně krátké okruhy, které svou charakteristikou vybízejí týmy k použití verze s vyšším přítlakem. Použitím verze s vysokým přítlakem již v Silverstone dojde ke zmrazení vývoje této aeroverze a tým se tak připraví o možnost posílení své konkurenceschopnosti v pozdější fázi šampionátu.
Porsche Team již tuto taktiku v minulosti použil, konkrétně při svém debutu ve WEC v roce 2014 se v Silverstone německé prototypy objevily s variantou generující menší přítlak. Proti tomu v následujících dvou ročnících použil německý tým v Silverstone verzi s maximálním přítlakem.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?