Když se řekne Lamborghini, tak i člověk, kterého automobily absolutně nezajímají, přesně ví, o čem je řeč. Neznám nikoho, kdo by neznal vzrušující supersporty této italské továrny na sny. Zasvěcenější čtenáři jistě znají legendu o tom, jak se výrobce traktorů nepohodl s Enzem Ferrari, a proto postavil konkurenční vůz, který započal éru nádherných automobilů, které zdobí zeď nejednoho chlapeckého pokoje. Dnes bych ale připomněl méně známé neveselé období, které malém ukončilo výrobu sportovních vozů s býkem ve znaku.
V roce 1987 se za částku 25 milionů USD stal Chrysler majitelem Lamborghini. Tehdejší ředitel Chrysleru měl s italskou firmou své plány. A rozhodně nešlo o to, aby konkurovala zavedeným výrobcům luxusních sportovních vozů. Jeho plány byly čistě pragmatické. Chtěl využít auru, která se vznášela nad touto značkou, a tím marketingově podpořit Chrysler. Plán spočíval v tom, že z Lamborghini bude pouze stupeň výbavy u Chrysleru. Stejně tak, jak u tuzemské značky Škoda, dobře známé vrcholné provedení Laurin & Klement.
Pověření pracovníci tímto úkolem nadšeni nebyli. Chtěli zachovat výrobu sportovních vozů a ne jen parazitovat na jejím jméně. Pod heslem ,, škodlivá poslušnost" proto navrhli automobil, který by si nikdo s kouskem soudnosti a dobrého vkusu nikdy nekoupil. Pro základ své přestavby použili Chrysler Imperial s nejdelším rozvorem a upravili ho podle svých představ tak, aby výsledek byl opravdu fiaskem.
Sám ředitel Chrysleru při pohledu na výsledek musel uznat, že tudy cesta nevede, a tak přemýšlel, jak jinak může nabitou firmu využít. Shodou okolností se u Chrysleru zrovna pracovalo na duchovním nástupci Shelbyho Cobry. Jenže zvažovaný motor V10 8.0 l byl takřka nepoužitelný. Celolitinový agregát byl příliš těžký a kvůli velikosti ventilů nebylo možné z něj dostat výkon převyšující 300 koní. Naštěstí přišlo osvícení a motor putoval k inženýrům od Lamborghini, kteří si ho vzali do parády. Výsledkem byl na svůj obsah lehký hliníkový motor, který z chystaného Viperu udělal postupem času legendu.
Za dob kralování Chryslera se nakonec, i přes nesnadné počátky spolupráce, Lamborghini vyhouplo zpět do sedla. Úžasný, ale již velice letitý model Countach, byl nahrazen kultovním Diablem. Spolupráce byla ukončena v roce 1994, kdy Chrysler prodal Lamborghini indonéské finanční společnosti Megatech. O další 4 roky později Lamborghini opět změnilo majitele. Tím byla automobilka Audi. A to je již historie, kterou všichni dobře známe. Za více než dvě dekády pod křídly této německé značky vzniklo velké množství úžasných vozů a z Lamborghini se stala stabilní a zisková firma.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.