Kolegové z amerického automobilového serveru "TFL" nám připravili opravdu skvělou podívanou. Jeden z reportérů, Roman Mica, původem Čech, který v ´68 s rodiči emigroval se rozhodl vydat se zpět domů, pořídit Tatru 603 a dopravit ji na nejuznávanější, nejprestižnější a nejvyhledávanější autosalon na světě - Concours d'Elegance.
Po cestě Roman a jeho tým zažívají nejrůznější dobrodružství, které začíná již určitou byrokratickou válkou a množstvím dokumentů, které je potřeba před převozem zařídit. Zajímá vás, jak cesta dlouhá téměř 6500 kilometrů s Tatrou 603 z roku 1968 dopadne? Budou mít na cestě reportéři nějaké komplikace? Pak nezbývá, než si pustit přiložený dokument. Ten sice je v anglickém jazyce, ale lze u něj nastavit české titulky (přes ozubené kolečko na spodní liště přehrávače).
Zkrácený popis děje:
Autor v úvodu vysvětluje historii jeho rodiny, která se rozhodla v roce 1968 emigrovat a představuje Prahu, kde se narodil. Pro Tatru 603 si však autoři videa museli zajet až do Liberce, a proto vidíme další záběry z Ještědu. Roman se pak vrací zpět do Prahy, kde chce oficiálně zahájit cestu. Předtím však musí ještě vyřídit určité dokumenty a postěžuje si na zdlouhavost vyřizování na českých úřadech. Nakonec však měli štěstí.
Z technického průkazu Roman vyčítá, že je nyní pátým majitelem vozu a také zmiňuje rekonstrukci a renovaci, která na vozidle byla v minulosti provedena. Jak je vidět, automobil je opravdu v pěkné kondici, což vysvětluje i později zmíněnou kupní cenu - 24.000 dolarů, tedy v přepočtu přibližně 550 000 korun. Roman a jeho tým se následně vydávají do německého přístavního města Bremerhaven, kde vyřizují nalodění pořízené vozu a jeho převoz do Spojených států amerických.
V Baltimoru se Roman setkává s dalšími členy týmu, kteří společně obdivují velikost a eleganci Tatry 603 - ve skutečnosti je mnohem přitažlivější, než jak všichni očekávali. První jízda sice prozrazuje možné problémy s řízením a převodovkou, s největší pravděpodobností se však jednalo pouze o zvyk, neboť ve zbytku videa autoři již problém s řazením neřeší. Na velmi dlouhé cestě přes 12 amerických států jim Tatra 603 sice nenabízí klimatizaci ani tempomat, střídající řidiči se však rozplývají nad komfortním podvozkem i výkonem motoru, který neztrácí sílu ani v kopcích.
Ve druhé polovině jejich dlouhé cesty sice Roman spolu s jeho kolegou vyjadřují určité obavy nad účastí Tatry 603 na autosalonu Concours d'Elegance, neboť se jim za celou dobu nepodařilo kontaktovat nikoho z organizátorů, a tak se bojí, že se pořízená Tatra na autosalon vůbec nedostane. I tak jsou ale rádi, že se jim podařilo uskutečnit tento nápad, a dostat Tatru 603 tak daleko od domova. Postupem cesty obdivují nenáročnost automobilu, který si za celou cestu řekl kromě pohonných hmot jen o trochu oleje a chladící kapaliny, jinak se jeví jako absolutně bezproblémový. Celý tým "TFL také přichází na nepopsatelnou osobitost automobilu, který všude budí pozornost a obdiv.
Závěrečná část videa se odehrává na automobilové výstavě v Monterey a my tak tušíme, že se kolegům z amerického "TFL" opravdu nepodařilo nikoho z Concours d'Elegance kontaktovat a Tatru 603 na tuto ojedinělou výstavu dostat. I tak byli ale všichni návštěvníci uneseni z toho, jak elegantně Tatra 603 vypadá - jeden z návštěvníků dokonce prohlásil, že ji musel navrhnout sám Julius Verne. Roman a jeho kolegové pak znovu zopakovali, že 12 projetých států a 4000 mil bez jediné závady je něco, co opravdu nečekali.
Poslední záběr je bohužel smutný a prozrazuje, co s automobilem bude dál. Roman popisuje, že když v jeho redakci vznikl nápad s Tatrou 603, celý tým "TFL" očekával, že bude koupě vozu i jeho převoz podstatně levnější. Celkové náklady se bohužel vyšplhaly na 39.000 dolarů, tedy cca 885 000 korun, což je příliš vysoká částka na to, aby si ji mohl automobilový server dovolit jako investici. Nezbylo tedy nic jiného, než nabídnout Tatru 603 dál k prodeji pomocí aukční společnosti. Jak nás Roman ujišťuje, automobil skončil v dobrých rukách, konkrétně v jednom z Bostonských automobilových muzeí.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?