Stejně jako každý rok, i v roce 2019 nás čeká řada významných výročí ze světa motorsportu i automobilek. Pojďme se tedy společně podívat, jaká významná výročí si bude v nadcházejícím roce připomínat mnichovská automobilka BMW.
BMW Group
1959 - 60 let - Nový začátek pro BMW. Malí akcionáři odmítli nabídku na převzetí společností Daimler-Benz, když věřili v úspěch připravovaného BMW 700. Svůj podíl navýšil Herbert Quandt, který společnost restrukturalizoval.
1969 - 50 let - BMW přesouvá výrobu motocyklů do Berlína, protože potřebuje uvolnit své kapacity v Mnichově pro rozšiřující se výrobu automobilů. Od počátku 70. let BMW chystá výrobu nové generace motocyklů.
1979 - 40 let - BMW AG založilo společný podnik se společností Steyr-Daimler-Puch AG na výrobu motorů v rakouském Štýrském Hradci. V roce 1982 se společnost přejmenovala na BMW Motoren GmbH a dnes je zde kompetenční centrum na vývoj vznětových motorů.
1989 - 30 let - BMW rozhoduje o výstavbě výrobního závodu v USA.
1994 - 25 let - Spuštění výroby ve Spartanburgu v Jižní Karolíně. Jako první z výrobní linky sjíždělo BMW řady 3 a následně roadstery Z3 a Z4. Dnes americká továrna vyrábí modely BMW X3, X4, X5, X6 a X7.
1994 - 25 let - BMW kupuje britskou společnost Rover Group, do níž patří značky Land Rover, Rover, MG, Triumph a Mini. BMW nakonec Rover Group v roce 2000 prodává a nechává si pouze značku MINI.
2004 - 15 let - Otevření první továrny v Číně na základě partnerství v rámci společnosti BMW Brilliance Automotive Ltd.
BMW
1954 - 65 let - BMW 502 s karoserií „barokních“ tvarů bylo prvním poválečným německým vozem s osmiválcovým motorem. Luxusní limuzína byla vzdáleným předchůdcem dnešního BMW řady 7.
1959 - 60 let - BMW 700, kompaktní sportovně laděný vůz s motorem vzadu pohánějícím zadní kola. První nově vyvinuté poválečné BMW.
1989 - 30 let - Představení BMW 850i – velkého luxusního kupé vybaveného nejmodernějšími technologiemi a motorem V12. Sériová výroba byla zahájena na jaře 1990.
1994 - 25 let - Třetí generace BMW řady 7 se proslavila ve filmu Zítřek nikdy neumírá s agentem Jamesem Bondem. Byla nabízena s mnoha motory s šesti až dvanácti válci a dvěma délkami karoserie.
1999 - 20 let - První generace BMW X5 představená na autosalonu v Detroitu přinesla nové pojetí vozů SAV s pro BMW typickou dynamikou a sportovními jízdními vlastnostmi.
2004 - 15 let - První generace BMW řady 1 navázala na modely Compact BMW řady 3. Přináší BMW do prémiového segmentu nižší střední třídy. Zachovává si klasickou koncepci pohonu a postupně se kromě 3- a 5dveřového hatchbacku rozšiřuje o karosářské verze Coupé a Cabrio.
2009 - 10 let - Druhá generace BMW Z4 přišla na trh s pevnou skládací střechou a ve výrobě vydržela sedm let.
2009 - 10 let - S první generací X1 vstoupilo BMW do segmentu prémiových kompaktních vozů SAV.
2009 - 10 let - Originálně pojaté provedení Gran Turismo rozšířilo nabídku BMW řady 5 o prostorný model s výše umístěnými sedadly.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?