Automobilka Jaguar má v zásobě mnoho modelů, které se dají považovat za unikáty. Žádný z nich ale svou vzácností nesahá tomuto jedinečnému XK120 SE Pininfarina ani po paty. Vůz, který vznikl v jednom jediném exempláři, prošel v nedávné době 6 275 hodin trvající renovací, díky které se mohl minulý rok představit v plné kráse na akci v Pebble Beach.
Historie vozu se začala psát v padesátých letech, kdy byl tento unikát s karoserií ze slavné karosárny Pininfarina dodán významnému importérovi aut z New Yorku jménem Max Hoffman. Ten se se svým vozem rád pochlubil, díky čemuž si mohli unikátní Jaguár prohlédnout i návštěvníci ženevského autosalonu v roce 1955, nebo návštěvníci Autocar Show o rok později.
Další historii vozu bohužel neznáme, ale v roce 2015 se vůz znovu objevil na scéně, když byl zakoupen společností Classic Motor Cars (CMC), která se rozhodla vůz zrestaurovat do jeho původní podoby. To si ale vyžádalo celkem 6,275 hodin práce, během kterých byl celý vůz rozebrán, hledali se náhradní díly, hledala se originální barva a mnoho dílů se také muselo znovu vyrobit.
Kvůli tomu, že se jednalo o naprostý unikát ze zakázkové karosárny, bylo nemožné některé díly sehnat. Velký problém představovaly například chromové nárazníky, které se nakonec musely být znovu vyrobeny - a jako předloha sloužilo jen několik fotografií.
Problém byl ale i s dalšími díly - například kvůli chybějícím svítilnám musely být oba konce automobilu naskenovány a světla byla později vytištěna na 3D tiskárně, stejně jako mnoho dalších chybějících dílů. Největší výzvou se ale nakonec ukázalo být zadní okno, které úplně chybělo. Zadní část vozu tak byla znovu naskenována a sklo bylo zakázkově objednáno podle dat vypočítaných ze skenování.
Renovace tak celkově zahrnovala nové přední i zadní nárazníky, nové zadní blatníky, vyvaření podběhů, podlahy, prahů a nebo dveří. Celá karoserie byla opravena a následně nastříkána do původní barvy. Během renovace se také podařilo zachránit 80% původních chromování, zbytek se ale dočkal chromu nového. Interiér se pak dočkal kompletního přečalounění.
Renovace ale probíhala i pod kapotou, díky čemuž 3.4 litrový řadový šestiválec dokáže znovu produkovat výkon 134 kW (182 k), který je na kola přenášen skrze původní zrestaurovanou převodovku. Za toto úsilí si nakonec lidé z CMC odvezli minulý rok domů z akce Pebble Beach Concours d'Elegance druhé místo v sekci poválečných vozů.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?