Představte si, že jste se stali hvězdou hudební scény. Vaše alba se pravidelně umisťují na nejvyšších místech všech tabulek, rádia neustále opakují vaše písničky a kamkoliv se hnete, desítky lidí křičí vaše jméno a žádají váš podpis nebo fotku. Přesně to je ten pravý čas, abyste si pořídili pořádný sporťák. Třeba rovnou Ferrari.
Právě něco takového totiž v roce 1972 udělal Keith Richards, který si tehdy koupil Ferrari Dino 246 GT. A rozhodně ho neměl jen vystavené v garáži. Ačkoliv si vůz pořídil v prosluněné Kalifornii, během evropského turné si ho nechal poslat do Londýna a poté s ním cestoval po celé Evropě, zatímco ostatní v klidu létali letadlem.
„Během evropských turné v sedmdesátých letech cestovala kapela mezi vystoupeními letadlem, tedy až na Keitha. Vyhýbal se létání kdykoliv mohl a místo toho raději jezdil svým Dinem a na hotel mnohdy dorazil až uprostřed noci," zavzpomínal Alan Dunn, manažer kapely organizující turné, který pomáhal s ověřováním minulosti vozu.
Richards rozhodně nepatřil k těm, kteří mění auta po pár letech nebo pár tisících kilometrech. Dino zůstalo v jeho vlastnictví přes 15 let, než ho prodal japonskému sběrateli. Ten ho vlastnil až do roku 2014, kdy vůz na aukci v Monaku vydražila jiná hvězda hudební scény, Liam Howlett z Prodigy.
Howlett si nechal vůz několik let, než ho prodal současnému majiteli. A ten jej nyní posílá opět do aukce. Téměř půl století poté, co si legendární kytarista vůz koupil.
Stříbrně lakovaný vůz s černým koženým interiérem má najeto zhruba 30 000 mil (cca 48 280 km), přičemž zhruba 25 000 mil (40 236 km) měl najet Richards během svých toulek po Evropě během koncertů v sedmdesátých a osmdesátých letech.
Technicky bude vůz nejspíš v perfektní kondici, ostatně před dvěma lety u něj proběhla generálka motoru, během které se nejspíš mechanici podívali i na zbytek vozu. A prodejní cena? Experti z Bonhams ji odhadují v rozmezí 300 až 400 000 liber, což je zhruba 8.6 až 11.4 milionu korun.
„Pokud si chcete připadat jako rockový bůh, tohle je auto přesně pro vás," dodává Sholto Gilbertson z aukční společnosti Bonhams, která vůz nabídne během akce Goodwood Revival. „Nádherně tvarovaná silueta s nízkou kapotou a výkonný motor, který zrychlí z 0 na 97 km/h během 5.5 sekundy, dělají z tohoto Ferarri Dino 246GT z roku 1972 velice atraktivní vůz."
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.