Představte si, že jste se stali hvězdou hudební scény. Vaše alba se pravidelně umisťují na nejvyšších místech všech tabulek, rádia neustále opakují vaše písničky a kamkoliv se hnete, desítky lidí křičí vaše jméno a žádají váš podpis nebo fotku. Přesně to je ten pravý čas, abyste si pořídili pořádný sporťák. Třeba rovnou Ferrari.
Právě něco takového totiž v roce 1972 udělal Keith Richards, který si tehdy koupil Ferrari Dino 246 GT. A rozhodně ho neměl jen vystavené v garáži. Ačkoliv si vůz pořídil v prosluněné Kalifornii, během evropského turné si ho nechal poslat do Londýna a poté s ním cestoval po celé Evropě, zatímco ostatní v klidu létali letadlem.
„Během evropských turné v sedmdesátých letech cestovala kapela mezi vystoupeními letadlem, tedy až na Keitha. Vyhýbal se létání kdykoliv mohl a místo toho raději jezdil svým Dinem a na hotel mnohdy dorazil až uprostřed noci," zavzpomínal Alan Dunn, manažer kapely organizující turné, který pomáhal s ověřováním minulosti vozu.
Richards rozhodně nepatřil k těm, kteří mění auta po pár letech nebo pár tisících kilometrech. Dino zůstalo v jeho vlastnictví přes 15 let, než ho prodal japonskému sběrateli. Ten ho vlastnil až do roku 2014, kdy vůz na aukci v Monaku vydražila jiná hvězda hudební scény, Liam Howlett z Prodigy.
Howlett si nechal vůz několik let, než ho prodal současnému majiteli. A ten jej nyní posílá opět do aukce. Téměř půl století poté, co si legendární kytarista vůz koupil.
Stříbrně lakovaný vůz s černým koženým interiérem má najeto zhruba 30 000 mil (cca 48 280 km), přičemž zhruba 25 000 mil (40 236 km) měl najet Richards během svých toulek po Evropě během koncertů v sedmdesátých a osmdesátých letech.
Technicky bude vůz nejspíš v perfektní kondici, ostatně před dvěma lety u něj proběhla generálka motoru, během které se nejspíš mechanici podívali i na zbytek vozu. A prodejní cena? Experti z Bonhams ji odhadují v rozmezí 300 až 400 000 liber, což je zhruba 8.6 až 11.4 milionu korun.
„Pokud si chcete připadat jako rockový bůh, tohle je auto přesně pro vás," dodává Sholto Gilbertson z aukční společnosti Bonhams, která vůz nabídne během akce Goodwood Revival. „Nádherně tvarovaná silueta s nízkou kapotou a výkonný motor, který zrychlí z 0 na 97 km/h během 5.5 sekundy, dělají z tohoto Ferarri Dino 246GT z roku 1972 velice atraktivní vůz."
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.