Představte si, že jste se stali hvězdou hudební scény. Vaše alba se pravidelně umisťují na nejvyšších místech všech tabulek, rádia neustále opakují vaše písničky a kamkoliv se hnete, desítky lidí křičí vaše jméno a žádají váš podpis nebo fotku. Přesně to je ten pravý čas, abyste si pořídili pořádný sporťák. Třeba rovnou Ferrari.
Právě něco takového totiž v roce 1972 udělal Keith Richards, který si tehdy koupil Ferrari Dino 246 GT. A rozhodně ho neměl jen vystavené v garáži. Ačkoliv si vůz pořídil v prosluněné Kalifornii, během evropského turné si ho nechal poslat do Londýna a poté s ním cestoval po celé Evropě, zatímco ostatní v klidu létali letadlem.
„Během evropských turné v sedmdesátých letech cestovala kapela mezi vystoupeními letadlem, tedy až na Keitha. Vyhýbal se létání kdykoliv mohl a místo toho raději jezdil svým Dinem a na hotel mnohdy dorazil až uprostřed noci," zavzpomínal Alan Dunn, manažer kapely organizující turné, který pomáhal s ověřováním minulosti vozu.
Richards rozhodně nepatřil k těm, kteří mění auta po pár letech nebo pár tisících kilometrech. Dino zůstalo v jeho vlastnictví přes 15 let, než ho prodal japonskému sběrateli. Ten ho vlastnil až do roku 2014, kdy vůz na aukci v Monaku vydražila jiná hvězda hudební scény, Liam Howlett z Prodigy.
Howlett si nechal vůz několik let, než ho prodal současnému majiteli. A ten jej nyní posílá opět do aukce. Téměř půl století poté, co si legendární kytarista vůz koupil.
Stříbrně lakovaný vůz s černým koženým interiérem má najeto zhruba 30 000 mil (cca 48 280 km), přičemž zhruba 25 000 mil (40 236 km) měl najet Richards během svých toulek po Evropě během koncertů v sedmdesátých a osmdesátých letech.
Technicky bude vůz nejspíš v perfektní kondici, ostatně před dvěma lety u něj proběhla generálka motoru, během které se nejspíš mechanici podívali i na zbytek vozu. A prodejní cena? Experti z Bonhams ji odhadují v rozmezí 300 až 400 000 liber, což je zhruba 8.6 až 11.4 milionu korun.
„Pokud si chcete připadat jako rockový bůh, tohle je auto přesně pro vás," dodává Sholto Gilbertson z aukční společnosti Bonhams, která vůz nabídne během akce Goodwood Revival. „Nádherně tvarovaná silueta s nízkou kapotou a výkonný motor, který zrychlí z 0 na 97 km/h během 5.5 sekundy, dělají z tohoto Ferarri Dino 246GT z roku 1972 velice atraktivní vůz."
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?