Stříbrný Aston Martin DB5, za jehož volant usedl v bondovce Goldfinger herec Sean Connery, se stal jedním z nejznámějších a nejikoničtějších automobilů filmového průmyslu. Ceněný klenot použitý během natáčení filmu však před desítkami let zmizel a dlouho se považoval za zničený. Vyšetřování specialistů na ztracená umělecká díla však naznačuje, že tahle britská ikona se možná celou dobu ukrývala v některé ze sbírek automobilů na Středním východě.
Během natáčení známé bondovky Goldfinger bylo použito několik Aston Martinů DB5, my se však dnes budeme bavit o voze, který se na scéně objevoval nejčastěji a za jehož volantem měl usedat v jedné ze svých nejslavnějších rolí sám Sean Connery.
Stříbrný Aston koupil po ukončení natáčení sběratel Richard D. Losee, který za něj zaplatil 12 000 dolarů. Následně vůz koupil businessman a sběratel automobilů Anthony Pugliese III, který už ale za vůz zaplatil 250 000 dolarů. Svou novou hračku pak zaparkoval do hangáru na letišti Boca Raton Airport, což bylo poslední místo, kde byl vůz spatřen.
V červnu 1997 byl totiž vůz odcizen a majiteli po něm zůstaly pouze stopy pneumatik na místě, kde byl vůz zaparkovaný. Policejní vyšetřování pak ukázalo, že vůz byl pravděpodobně ukraden přímo na zakázku. Na místě se totiž nenalezly ani střepy z rozbitého skla, což naznačuje, že vůz zmizel z místa naprosto nedotčen.
Jako nejpravděpodobnější scénář se nabízelo zaháknutí vozu řetězem za nápravu a následné odtažení za náklaďákem. Podle záznamů se však po letišti v tu noc pohyboval pouze jediný automobil, kterým byl zelený Range Rover jednoho z místních obyvatel.
Zloději museli být velice dobře připravení a organizovaní, neboť během svého nájezdu nespustili alarm ani na sebe neupozornili ostrahu. Navíc se nedotkly žádného z ostatních zaparkovaných vozidel a důkladně po sobě zamaskovaly všechny stopy. Vůz se tak doslova vypařil.
Jedna z legend vypráví, že vůz měl být následně po odcizení shozen z velké výšky do oceánu někde v oblasti Florida keys. Pokud by to byla pravda, pak už by z Astonu pravděpodobně nic nezbylo. Milovníci bondovek a obdivovatelé tohoto ikonického vozu dlouho spekulovali o motivu a dokonce i pátrali ve vytipovaných lokacích.
Zmizení ikonického Astonu se stalo mezi nadšenci a sběrateli automobilů legendou, která však stále nabírala na hodnotě. Zatímco poslední oficiální majitel zaplatil za vůz 250 000 dolarů, dnešní hodnota by odpovídala částce cca 10 milionů dolarů. Nelze se proto divit, že za informace k nalezení vozu byla vypsána šesticiferná odměna.
Na tu pak podle webu AutoClassics zareagovala i společnost Art Recovery International, jejíž činnost jistě nebude potřeba dlouho rozebírat. Christopher A Marinello, šéf společnosti, pro tisk uvedl následující „Dostal jsem velmi specifický tip, na kterém se v současnosti pracuje. Chceme dát sběratelům aut i úzce zaměřené skupině mechaniků na vědomí, že navrácení vozu bereme skutečně vážně."
Aston Martin DB5 patří k všeobecně ceněným vozům, kterých je mezi sběrateli poměrně velké množství. Vyšetřovatelé se tak zaměřují na unikátní číslo podvozku DP/216/1, které z Bondova Astonu dělá naprostý unikát. „Je docela možné, že potencionální vůz na Středním východě je hledanému Aston Martinu jen podobný, proto se zaměřujeme hlavně na důkladné prohlídky čísla šasi," uvedl Marinello.
Jen pro informaci, druhý vůz používaný během natáčení, který dostal přezdívku "road car" byl prodán v roce 2010 za 4.1 milionu dolarů. Během propagace filmu se pak objevily ještě další dva Aston Martiny DB5 přezdívané "press cars," které se ve filmu vůbec neobjevily. Jeden z nich byl však v roce 2006 prodán sběrateli za 2.09 milionu dolarů. Ten druhý je vystaven v Louwman Museum v Haagu.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?