Lamborghini má většina z nás spojené hlavně s výrobou nádherných a hlavně výkonných sportovních automobilů, které svým vzhledem i zvukem boří zavedené konvence. Před pár desítkami let se však automobilka pokusila prosadit i na trhu s motocykly, což se sice nepovedlo, ovšem vzniklo díky tomu alespoň pár kusů dnes raritního motocyklu Lamborghini Design 90.
Osmdesátá léta byla pro automobilku díky modelům jako Countach doslova zlatou érou. Pod vedením francouzského obchodníka jménem Patrick Mimran se navíc Lamborghini pokoušelo proniknout na nové trhy. Kromě motocyklů se tak automobilka pokoušela prosadit i na trhu s SUV a loděmi.
Nás však budou tentokrát zajímat motocykly, konkrétně model Lamborghini Design 90. Nedělejte si ale žádné velké iluze o speciálním oddělení pro jednostopé stroje, na stavbu motocyklů si Lamborghini najalo společnost Boxer Bikes (dnes známou pod názvem Boxer Design), která do motocyklů instalovala motory od Kawasaki (tradiční V12 byla nejspíš moc velká).
Ačkoliv se tedy nejednalo o pravověrné Lamborghini, svou technikou ani designem se neměla motorka zač stydět. Díky použití hliníkového rámu a laminátové karoserie promyšlených tvarů se podařilo dosáhnout nízké váhy (okolo 181 kg) a nízkého odporu vzduchu.
Lamborghini si objednalo celkem 50 kusů Design 90, přičemž jeden měl vyjít na 13500 dolarů (279 000 Kč) - ovšem nezapomínejme, že se bavíme o roce 1986. Kvůli prodeji automobilky Lamborghini pod křídla Chrysleru (v roce 1987) však místo 50 kusů vzniklo pouhých 6 a všechny okamžitě skončily zavřeny kdesi ve skladu.
Jeden z těchto motocyklů se pak objevil v aukci, kterou pořádalo anglické muzeum motocyklů - nikdo ho však nekoupil. Cena začínala na částce 58 800 dolarů ( 1,2 mil. Kč) a aukční společnost H&H předpokládala, že finální cena se bude pohybovat v rozmezí 117,700 až 124,600 dolarů (2,4 až 2,5 mil. Kč). Příhozy však nedosáhly minima a tak motocykl nikdo nezískal.
Tento červený stroj, poháněný motorem Kawasaki o objemu 997 cm3 o výkonu 130 koňských sil, je přitom podle označení rámu "BoxerL002" teprve druhým vyrobeným exemplářem. Navíc zřejmě sloužil i k častému testování, neboť na jeho tachometru svítí 7200 najetých kilometrů.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.