Osmdesátá léta byla pro automobilku díky modelům jako Countach doslova zlatou érou. Pod vedením francouzského obchodníka jménem Patrick Mimran se navíc Lamborghini pokoušelo proniknout na nové trhy. Kromě motocyklů se tak automobilka pokoušela prosadit i na trhu s SUV a loděmi.
Nás však budou tentokrát zajímat motocykly, konkrétně model Lamborghini Design 90. Nedělejte si ale žádné velké iluze o speciálním oddělení pro jednostopé stroje, na stavbu motocyklů si Lamborghini najalo společnost Boxer Bikes (dnes známou pod názvem Boxer Design), která do motocyklů instalovala motory od Kawasaki (tradiční V12 byla nejspíš moc velká).
Ačkoliv se tedy nejednalo o pravověrné Lamborghini, svou technikou ani designem se neměla motorka zač stydět. Díky použití hliníkového rámu a laminátové karoserie promyšlených tvarů se podařilo dosáhnout nízké váhy (okolo 181 kg) a nízkého odporu vzduchu.
Lamborghini si objednalo celkem 50 kusů Design 90, přičemž jeden měl vyjít na 13500 dolarů (279 000 Kč) - ovšem nezapomínejme, že se bavíme o roce 1986. Kvůli prodeji automobilky Lamborghini pod křídla Chrysleru (v roce 1987) však místo 50 kusů vzniklo pouhých 6 a všechny okamžitě skončily zavřeny kdesi ve skladu.
Jeden z těchto motocyklů se pak objevil v aukci, kterou pořádalo anglické muzeum motocyklů - nikdo ho však nekoupil. Cena začínala na částce 58 800 dolarů ( 1,2 mil. Kč) a aukční společnost H&H předpokládala, že finální cena se bude pohybovat v rozmezí 117,700 až 124,600 dolarů (2,4 až 2,5 mil. Kč). Příhozy však nedosáhly minima a tak motocykl nikdo nezískal.
Tento červený stroj, poháněný motorem Kawasaki o objemu 997 cm3 o výkonu 130 koňských sil, je přitom podle označení rámu "BoxerL002" teprve druhým vyrobeným exemplářem. Navíc zřejmě sloužil i k častému testování, neboť na jeho tachometru svítí 7200 najetých kilometrů.