Vzácné Lamborghini, které určitě neznáte. Je jedinečné, přesto ho nikdo nechce

Lamborghini Design 90
Lamborghini Design 90, foto: H&H Auctioneers
Antonín Marek , AutoRoad.cz 11. března 2018 15:05
Sdílej:

Lamborghini má většina z nás spojené hlavně s výrobou nádherných a hlavně výkonných sportovních automobilů, které svým vzhledem i zvukem boří zavedené konvence. Před pár desítkami let se však automobilka pokusila prosadit i na trhu s motocykly, což se sice nepovedlo, ovšem vzniklo díky tomu alespoň pár kusů dnes raritního motocyklu Lamborghini Design 90.

Osmdesátá léta byla pro automobilku díky modelům jako Countach doslova zlatou érou. Pod vedením francouzského obchodníka jménem Patrick Mimran se navíc Lamborghini pokoušelo proniknout na nové trhy. Kromě motocyklů se tak automobilka pokoušela prosadit i na trhu s SUV a loděmi.

Nás však budou tentokrát zajímat motocykly, konkrétně model Lamborghini Design 90. Nedělejte si ale žádné velké iluze o speciálním oddělení pro jednostopé stroje, na stavbu motocyklů si Lamborghini najalo společnost Boxer Bikes (dnes známou pod názvem Boxer Design), která do motocyklů instalovala motory od Kawasaki (tradiční V12 byla nejspíš moc velká).

Ačkoliv se tedy nejednalo o pravověrné Lamborghini, svou technikou ani designem se neměla motorka zač stydět. Díky použití hliníkového rámu a laminátové karoserie promyšlených tvarů se podařilo dosáhnout nízké váhy (okolo 181 kg) a nízkého odporu vzduchu.

Lamborghini si objednalo celkem 50 kusů Design 90, přičemž jeden měl vyjít na 13500 dolarů (279 000 Kč) - ovšem nezapomínejme, že se bavíme o roce 1986. Kvůli prodeji automobilky Lamborghini pod křídla Chrysleru (v roce 1987) však místo 50 kusů vzniklo pouhých 6 a všechny okamžitě skončily zavřeny kdesi ve skladu.

Jeden z těchto motocyklů se pak objevil v aukci, kterou pořádalo anglické muzeum motocyklů - nikdo ho však nekoupil. Cena začínala na částce 58 800 dolarů ( 1,2 mil. Kč) a aukční společnost H&H předpokládala, že finální cena se bude pohybovat v rozmezí 117,700 až 124,600 dolarů (2,4 až 2,5 mil. Kč). Příhozy však nedosáhly minima a tak motocykl nikdo nezískal.

Tento červený stroj, poháněný motorem Kawasaki o objemu 997 cm3 o výkonu 130 koňských sil, je přitom podle označení rámu "BoxerL002" teprve druhým vyrobeným exemplářem. Navíc zřejmě sloužil i k častému testování, neboť na jeho tachometru svítí 7200 najetých kilometrů.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.