Volvo vystavilo ikonické kupé 1800 S, vozil se v něm James Bond i jeho protivník

Volvo 1800 S
Volvo 1800 S, foto: Volvo
Antonín Marek , AutoRoad.cz 2. března 2018 16:25
Sdílej:

Ačkoliv je filmový James Bond nejčastěji spojován s vozy Aston Martin, speciálně s modelem DB 5, Roger Moore se za jeho volant v této filmové sérii nikdy nedostal. Ještě před kariérou agenta jejího veličenstva se však objevil v televizní sérii "The Saint", kde řídil bílé kupé Volvo 1800 S. A právě tento vůz si Moore nakonec tak zamiloval, že ho po natáčení odkoupil. Poté ale vůz čekal další zajímavý majitel.

První vozy této konstrukce se mezi lety 1961-1962 překvapivě vyráběly v Británii. Pod označením P1800 je vyráběla automobilka Jensen ve spolupráci se společností Pressed Steel, která dodávala karoserie. Volvo však nebylo spokojeno s kvalitou téměř 6 000 vyrobených vozů a tak se výroba přesunula zpět do Skandinávie. 

Od roku 1962 se tak Volvo pustilo do výroby nového modelu s označením 1800 S, kde písmeno S označovalo místo původu - Švédsko. Sportovní kupé o výkonu 115 koní poháněl čtyřválec o objemu 1,8 litru, díky čemuž se dal vůz označit spíše za živý, než vyloženě sportovní.

Detektiv Simon Templar, kterého Moore v seriálu "The Saint" ztvárnil, usedal za volant bílého Volvo 1800 S vyrobeného v roce 1966. Producenti seriálu chtěli původně Jaguar E-Type, ovšem z toho nakonec sešlo. Bílé Volvo bylo v sériovém stavu, pouze na předním nárazníku mělo dvojici přídavných světlometů Hella.

Moore si však vůz tak oblíbil, že kromě natáčení za jeho volant usedal i v soukromém životě. Jediné, co pro to musel udělat, bylo vyměnit registrační značku a místo filmové "ST1" (podle jména hlavní postavy- Simon Templar) nasadit svou londýnskou registrační značku.

V roce 1969, kdy skončilo natáčení další série, prodal Moore své Volvo hereckému kolegovi jménem Martin Benson. Že vám to jméno nic neříká? Přitom se jedná o dalšího herce z Bondovek! V díle Goldfinger se objevil v roli gangstera jménem Solo, který jako jediný odmítne plán na vyloupení pevnosti Fort Knox a neskončil příliš slavně.

Od té doby vystřídalo volvo ještě celou řadu majitelů, než se nakonec s řádnou patinou dostalo zpět do vlastnictví automobilky, kde začátkem nového tisíciletí podstoupilo výraznou renovaci. V nedávných letech se pak objevilo například v show Jay Leno's Gerage" a brzy bude vystaveno na výstavě "Techno Classica", která se uskuteční v německém Essenu. Jedná se přitom o vůbec první příležitost spatřit tento vůz v zrenovovaném stavu v Evropě.

Stalo se
Pit Lane
Peugeot 9X8 verze Evolution 2024

1812 km Kataru: Tým Peugeot TotalEnergies zahajuje sezónu 2025

Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW posouvá hranice: Revoluční 800voltová technologie pro Neue Klasse slibuje rychlejší nabíjení i delší dojezd

BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.

Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.