Ačkoliv je filmový James Bond nejčastěji spojován s vozy Aston Martin, speciálně s modelem DB 5, Roger Moore se za jeho volant v této filmové sérii nikdy nedostal. Ještě před kariérou agenta jejího veličenstva se však objevil v televizní sérii "The Saint", kde řídil bílé kupé Volvo 1800 S. A právě tento vůz si Moore nakonec tak zamiloval, že ho po natáčení odkoupil. Poté ale vůz čekal další zajímavý majitel.
První vozy této konstrukce se mezi lety 1961-1962 překvapivě vyráběly v Británii. Pod označením P1800 je vyráběla automobilka Jensen ve spolupráci se společností Pressed Steel, která dodávala karoserie. Volvo však nebylo spokojeno s kvalitou téměř 6 000 vyrobených vozů a tak se výroba přesunula zpět do Skandinávie.
Od roku 1962 se tak Volvo pustilo do výroby nového modelu s označením 1800 S, kde písmeno S označovalo místo původu - Švédsko. Sportovní kupé o výkonu 115 koní poháněl čtyřválec o objemu 1,8 litru, díky čemuž se dal vůz označit spíše za živý, než vyloženě sportovní.
Detektiv Simon Templar, kterého Moore v seriálu "The Saint" ztvárnil, usedal za volant bílého Volvo 1800 S vyrobeného v roce 1966. Producenti seriálu chtěli původně Jaguar E-Type, ovšem z toho nakonec sešlo. Bílé Volvo bylo v sériovém stavu, pouze na předním nárazníku mělo dvojici přídavných světlometů Hella.
Moore si však vůz tak oblíbil, že kromě natáčení za jeho volant usedal i v soukromém životě. Jediné, co pro to musel udělat, bylo vyměnit registrační značku a místo filmové "ST1" (podle jména hlavní postavy- Simon Templar) nasadit svou londýnskou registrační značku.
V roce 1969, kdy skončilo natáčení další série, prodal Moore své Volvo hereckému kolegovi jménem Martin Benson. Že vám to jméno nic neříká? Přitom se jedná o dalšího herce z Bondovek! V díle Goldfinger se objevil v roli gangstera jménem Solo, který jako jediný odmítne plán na vyloupení pevnosti Fort Knox a neskončil příliš slavně.
Od té doby vystřídalo volvo ještě celou řadu majitelů, než se nakonec s řádnou patinou dostalo zpět do vlastnictví automobilky, kde začátkem nového tisíciletí podstoupilo výraznou renovaci. V nedávných letech se pak objevilo například v show Jay Leno's Gerage" a brzy bude vystaveno na výstavě "Techno Classica", která se uskuteční v německém Essenu. Jedná se přitom o vůbec první příležitost spatřit tento vůz v zrenovovaném stavu v Evropě.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.