Ačkoliv je filmový James Bond nejčastěji spojován s vozy Aston Martin, speciálně s modelem DB 5, Roger Moore se za jeho volant v této filmové sérii nikdy nedostal. Ještě před kariérou agenta jejího veličenstva se však objevil v televizní sérii "The Saint", kde řídil bílé kupé Volvo 1800 S. A právě tento vůz si Moore nakonec tak zamiloval, že ho po natáčení odkoupil. Poté ale vůz čekal další zajímavý majitel.
První vozy této konstrukce se mezi lety 1961-1962 překvapivě vyráběly v Británii. Pod označením P1800 je vyráběla automobilka Jensen ve spolupráci se společností Pressed Steel, která dodávala karoserie. Volvo však nebylo spokojeno s kvalitou téměř 6 000 vyrobených vozů a tak se výroba přesunula zpět do Skandinávie.
Od roku 1962 se tak Volvo pustilo do výroby nového modelu s označením 1800 S, kde písmeno S označovalo místo původu - Švédsko. Sportovní kupé o výkonu 115 koní poháněl čtyřválec o objemu 1,8 litru, díky čemuž se dal vůz označit spíše za živý, než vyloženě sportovní.
Detektiv Simon Templar, kterého Moore v seriálu "The Saint" ztvárnil, usedal za volant bílého Volvo 1800 S vyrobeného v roce 1966. Producenti seriálu chtěli původně Jaguar E-Type, ovšem z toho nakonec sešlo. Bílé Volvo bylo v sériovém stavu, pouze na předním nárazníku mělo dvojici přídavných světlometů Hella.
Moore si však vůz tak oblíbil, že kromě natáčení za jeho volant usedal i v soukromém životě. Jediné, co pro to musel udělat, bylo vyměnit registrační značku a místo filmové "ST1" (podle jména hlavní postavy- Simon Templar) nasadit svou londýnskou registrační značku.
V roce 1969, kdy skončilo natáčení další série, prodal Moore své Volvo hereckému kolegovi jménem Martin Benson. Že vám to jméno nic neříká? Přitom se jedná o dalšího herce z Bondovek! V díle Goldfinger se objevil v roli gangstera jménem Solo, který jako jediný odmítne plán na vyloupení pevnosti Fort Knox a neskončil příliš slavně.
Od té doby vystřídalo volvo ještě celou řadu majitelů, než se nakonec s řádnou patinou dostalo zpět do vlastnictví automobilky, kde začátkem nového tisíciletí podstoupilo výraznou renovaci. V nedávných letech se pak objevilo například v show Jay Leno's Gerage" a brzy bude vystaveno na výstavě "Techno Classica", která se uskuteční v německém Essenu. Jedná se přitom o vůbec první příležitost spatřit tento vůz v zrenovovaném stavu v Evropě.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?