Ačkoliv je filmový James Bond nejčastěji spojován s vozy Aston Martin, speciálně s modelem DB 5, Roger Moore se za jeho volant v této filmové sérii nikdy nedostal. Ještě před kariérou agenta jejího veličenstva se však objevil v televizní sérii "The Saint", kde řídil bílé kupé Volvo 1800 S. A právě tento vůz si Moore nakonec tak zamiloval, že ho po natáčení odkoupil. Poté ale vůz čekal další zajímavý majitel.
První vozy této konstrukce se mezi lety 1961-1962 překvapivě vyráběly v Británii. Pod označením P1800 je vyráběla automobilka Jensen ve spolupráci se společností Pressed Steel, která dodávala karoserie. Volvo však nebylo spokojeno s kvalitou téměř 6 000 vyrobených vozů a tak se výroba přesunula zpět do Skandinávie.
Od roku 1962 se tak Volvo pustilo do výroby nového modelu s označením 1800 S, kde písmeno S označovalo místo původu - Švédsko. Sportovní kupé o výkonu 115 koní poháněl čtyřválec o objemu 1,8 litru, díky čemuž se dal vůz označit spíše za živý, než vyloženě sportovní.
Detektiv Simon Templar, kterého Moore v seriálu "The Saint" ztvárnil, usedal za volant bílého Volvo 1800 S vyrobeného v roce 1966. Producenti seriálu chtěli původně Jaguar E-Type, ovšem z toho nakonec sešlo. Bílé Volvo bylo v sériovém stavu, pouze na předním nárazníku mělo dvojici přídavných světlometů Hella.
Moore si však vůz tak oblíbil, že kromě natáčení za jeho volant usedal i v soukromém životě. Jediné, co pro to musel udělat, bylo vyměnit registrační značku a místo filmové "ST1" (podle jména hlavní postavy- Simon Templar) nasadit svou londýnskou registrační značku.
V roce 1969, kdy skončilo natáčení další série, prodal Moore své Volvo hereckému kolegovi jménem Martin Benson. Že vám to jméno nic neříká? Přitom se jedná o dalšího herce z Bondovek! V díle Goldfinger se objevil v roli gangstera jménem Solo, který jako jediný odmítne plán na vyloupení pevnosti Fort Knox a neskončil příliš slavně.
Od té doby vystřídalo volvo ještě celou řadu majitelů, než se nakonec s řádnou patinou dostalo zpět do vlastnictví automobilky, kde začátkem nového tisíciletí podstoupilo výraznou renovaci. V nedávných letech se pak objevilo například v show Jay Leno's Gerage" a brzy bude vystaveno na výstavě "Techno Classica", která se uskuteční v německém Essenu. Jedná se přitom o vůbec první příležitost spatřit tento vůz v zrenovovaném stavu v Evropě.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?