Automobilka Mercedes-Benz má s výrobou luxusních automobilů skutečně bohaté zkušenosti, takže vybrat pět nejluxusnějších modelů z její historie by bylo skutečně náročné. Tradiční automobilka ze Stuttgartu nám to však usnadnila a pět svých nejluxusnějších vozů vybrala sama. A jaké to tedy jsou?
Je takřka nemožné najít ve světě automobilku, která by měla tak obsáhlou historii, jako právě Mercedes-Benz. Během téměř století zde vzniklo pod vedením výjimečných konstruktérů mnoho automobilů, jež vozily největší hvězdy i významné osobnosti. Mercedes nám sestavil žebříček 5 nejluxusnějších modelů z jeho historie.
Na pátém mstě se objevil model 540 K, který se vyráběl mezi lety 1935 až 1940 a poprvé byl představen na autosalonu v Paříži. Co dělalo model 540 K skutečně speciálním, bylo právě ono písmenko na konci. Označovalo totiž odlehčené šasi a výkonnější 5.4 litrový řadový osmiválec, který byl doplněn kompresorem.
Na čtvrtém místě skončil možná trochu překvapivě Mercedes-Maybach G650 Landaulet, který v sobě kombinuje hned několik jinak vylučujících se faktorů. Jedná se totiž o extrémně výkonný off-road s ohromující světlou výškou, luxusně zpracovaným interiérem a stahovací střechou nad zadními sedadly.
I třetí místo skončilo překvapením, ovšem v tomto případě jsme čekali, že klasický Mercedes-Benz 600 se objeví na samotném vrcholu. Tenhle model se stal na dvě desetiletí symbolem luxusu, který uchvátil i ty nejmocnější muže světa. Od roku 1981, kdy jeho výroba skončila, zůstal bez náhrady až do roku 2002, kdy se začaly objevovat vozy Mercedes-Maybach 57 a 62. I ty už ale skončily a tak tenhle král limuzín čeká na další generaci následovníků.
Krasojízda Maybachu pokračuje i na druhém místě, kde se trochu překvapivě objevil opět moderní stroj, konkrétně Mercedes-Maybach S 650 Cabriolet. Mohutný kabriolet má ale vše, co byste od luxusního vozidla mohli očekávat. Tuny nadstandardní výbavy, 6.0 litrový motor V12, prémiově čalouněný interiér, výrazná kola a jeho předností je i jedinečnost. Vyrobilo se totiž pouhých 300 kusů, takže by byla velká náhoda, abyste na semaforech potkali dva stejné vedle sebe.
Nejluxusnějším vozidlem z portfolia Mercedesu překvapivě není žádná nadstandardně vybavená limuzína, ale sportovní model 300 SLR, který nabídl prostor pouze pro dvě osoby. Jedná se však o skutečně nádherný a výkonný vůz, který je navíc extrémně vzácný. Se silniční homologací totiž vznikly pouhé dva kusy, přičemž každý z nich dokáže vyvinout maximální rychlost až 290 km/h. Automobilka upozorňuje, že ani jeden rozhodně není na prodej, ale kdyby byl, stal by se pravděpodobně nejdražším automobilem na světě. Takové tvrzení je sice odvážné, ovšem pokud by se jednalo o nejdražší automobil značky Mercedes-Benz, nejspíš není důvod nesouhlasit.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?