Automobilka Mercedes-Benz má s výrobou luxusních automobilů skutečně bohaté zkušenosti, takže vybrat pět nejluxusnějších modelů z její historie by bylo skutečně náročné. Tradiční automobilka ze Stuttgartu nám to však usnadnila a pět svých nejluxusnějších vozů vybrala sama. A jaké to tedy jsou?
Je takřka nemožné najít ve světě automobilku, která by měla tak obsáhlou historii, jako právě Mercedes-Benz. Během téměř století zde vzniklo pod vedením výjimečných konstruktérů mnoho automobilů, jež vozily největší hvězdy i významné osobnosti. Mercedes nám sestavil žebříček 5 nejluxusnějších modelů z jeho historie.
Na pátém mstě se objevil model 540 K, který se vyráběl mezi lety 1935 až 1940 a poprvé byl představen na autosalonu v Paříži. Co dělalo model 540 K skutečně speciálním, bylo právě ono písmenko na konci. Označovalo totiž odlehčené šasi a výkonnější 5.4 litrový řadový osmiválec, který byl doplněn kompresorem.
Na čtvrtém místě skončil možná trochu překvapivě Mercedes-Maybach G650 Landaulet, který v sobě kombinuje hned několik jinak vylučujících se faktorů. Jedná se totiž o extrémně výkonný off-road s ohromující světlou výškou, luxusně zpracovaným interiérem a stahovací střechou nad zadními sedadly.
I třetí místo skončilo překvapením, ovšem v tomto případě jsme čekali, že klasický Mercedes-Benz 600 se objeví na samotném vrcholu. Tenhle model se stal na dvě desetiletí symbolem luxusu, který uchvátil i ty nejmocnější muže světa. Od roku 1981, kdy jeho výroba skončila, zůstal bez náhrady až do roku 2002, kdy se začaly objevovat vozy Mercedes-Maybach 57 a 62. I ty už ale skončily a tak tenhle král limuzín čeká na další generaci následovníků.
Krasojízda Maybachu pokračuje i na druhém místě, kde se trochu překvapivě objevil opět moderní stroj, konkrétně Mercedes-Maybach S 650 Cabriolet. Mohutný kabriolet má ale vše, co byste od luxusního vozidla mohli očekávat. Tuny nadstandardní výbavy, 6.0 litrový motor V12, prémiově čalouněný interiér, výrazná kola a jeho předností je i jedinečnost. Vyrobilo se totiž pouhých 300 kusů, takže by byla velká náhoda, abyste na semaforech potkali dva stejné vedle sebe.
Nejluxusnějším vozidlem z portfolia Mercedesu překvapivě není žádná nadstandardně vybavená limuzína, ale sportovní model 300 SLR, který nabídl prostor pouze pro dvě osoby. Jedná se však o skutečně nádherný a výkonný vůz, který je navíc extrémně vzácný. Se silniční homologací totiž vznikly pouhé dva kusy, přičemž každý z nich dokáže vyvinout maximální rychlost až 290 km/h. Automobilka upozorňuje, že ani jeden rozhodně není na prodej, ale kdyby byl, stal by se pravděpodobně nejdražším automobilem na světě. Takové tvrzení je sice odvážné, ovšem pokud by se jednalo o nejdražší automobil značky Mercedes-Benz, nejspíš není důvod nesouhlasit.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?