Automobilka Mercedes-Benz má s výrobou luxusních automobilů skutečně bohaté zkušenosti, takže vybrat pět nejluxusnějších modelů z její historie by bylo skutečně náročné. Tradiční automobilka ze Stuttgartu nám to však usnadnila a pět svých nejluxusnějších vozů vybrala sama. A jaké to tedy jsou?
Je takřka nemožné najít ve světě automobilku, která by měla tak obsáhlou historii, jako právě Mercedes-Benz. Během téměř století zde vzniklo pod vedením výjimečných konstruktérů mnoho automobilů, jež vozily největší hvězdy i významné osobnosti. Mercedes nám sestavil žebříček 5 nejluxusnějších modelů z jeho historie.
Na pátém mstě se objevil model 540 K, který se vyráběl mezi lety 1935 až 1940 a poprvé byl představen na autosalonu v Paříži. Co dělalo model 540 K skutečně speciálním, bylo právě ono písmenko na konci. Označovalo totiž odlehčené šasi a výkonnější 5.4 litrový řadový osmiválec, který byl doplněn kompresorem.
Na čtvrtém místě skončil možná trochu překvapivě Mercedes-Maybach G650 Landaulet, který v sobě kombinuje hned několik jinak vylučujících se faktorů. Jedná se totiž o extrémně výkonný off-road s ohromující světlou výškou, luxusně zpracovaným interiérem a stahovací střechou nad zadními sedadly.
I třetí místo skončilo překvapením, ovšem v tomto případě jsme čekali, že klasický Mercedes-Benz 600 se objeví na samotném vrcholu. Tenhle model se stal na dvě desetiletí symbolem luxusu, který uchvátil i ty nejmocnější muže světa. Od roku 1981, kdy jeho výroba skončila, zůstal bez náhrady až do roku 2002, kdy se začaly objevovat vozy Mercedes-Maybach 57 a 62. I ty už ale skončily a tak tenhle král limuzín čeká na další generaci následovníků.
Krasojízda Maybachu pokračuje i na druhém místě, kde se trochu překvapivě objevil opět moderní stroj, konkrétně Mercedes-Maybach S 650 Cabriolet. Mohutný kabriolet má ale vše, co byste od luxusního vozidla mohli očekávat. Tuny nadstandardní výbavy, 6.0 litrový motor V12, prémiově čalouněný interiér, výrazná kola a jeho předností je i jedinečnost. Vyrobilo se totiž pouhých 300 kusů, takže by byla velká náhoda, abyste na semaforech potkali dva stejné vedle sebe.
Nejluxusnějším vozidlem z portfolia Mercedesu překvapivě není žádná nadstandardně vybavená limuzína, ale sportovní model 300 SLR, který nabídl prostor pouze pro dvě osoby. Jedná se však o skutečně nádherný a výkonný vůz, který je navíc extrémně vzácný. Se silniční homologací totiž vznikly pouhé dva kusy, přičemž každý z nich dokáže vyvinout maximální rychlost až 290 km/h. Automobilka upozorňuje, že ani jeden rozhodně není na prodej, ale kdyby byl, stal by se pravděpodobně nejdražším automobilem na světě. Takové tvrzení je sice odvážné, ovšem pokud by se jednalo o nejdražší automobil značky Mercedes-Benz, nejspíš není důvod nesouhlasit.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?