Automobilka Lamborghini byla založena v roce 1963 a poměrně rychle se vypracovala na pozici jednoho z nejznámějších a nejuznávanějších výrobců sportovních vozů. Napadlo vás ale někdy, kolik jedinečných modelů vlastně opustilo brány jejích závodů? Pokud si tipujete nějakých 10 nebo 15 modelů, máme pro vás překvapení.
Mezi lety 1963 až 2018 totiž automobilka představila celkem 21 různých modelů Lamborghini, ovšem do tohoto čísla nezapočítáváme speciální edice, které vznikaly k různým výročím automobilky, nebo edice pojmenované po slavných zkušebních jezdcích, čímž narážíme na Gallardo Valentino Balboni.
Historii automobilky Lamborghini se vcelku podrobně věnuje video umístěné na YouTube kanálu "CarsEvolution" a které samozřejmě najdete na konci článku. Jeho autoři se snažili nejen o zmapování všech modelů, ale také přidali zajímavosti, údaje o výkonu, váze a také ceně. Největší perličkou je pak zvuk jednotlivých modelů, který se ozývá na pozadí a člověku z něj div neběhá mráz po zádech.
Video začíná u modelu 350 GT, prvního produkčního modelu inspirovaného závodním strojem, který pod kapotou ukrýval motor V12 i nezávislé zavěšení a dohromady se vyrobilo jen 120 kusů. Dále se objevují známé modely jako Miura, Diablo, Murcielago nebo nejnovější kousky v podobě Aventadoru či Huracanu.
Mnohé ale nejspíš překvapí hlavně starší kusy, jako například Jarama, Jalpa, Urraco či Espada, které se nikdy nedočkaly takového věhlasu. I tyto vozy si však zaslouží pozornost, neboť například Jarama byla posledním modelem s vpředu instalovaným motorem V12 a naopak Jalpa byla posledním Lamborghini s motorem V8.
Kromě monitorování historie se však tvůrci videa zaměřili i na různé technické detaily a specifika. Že Diablo využívalo u svého faceliftovaného modelu Diablo světla z vozů Nissan 300ZX už je poměrně známé, nicméně věděli jste, že Miura používala ten samý olej pro motor i převodovku? A podobných zajímavostí je na konci videa plno.
Pokud vás tedy zajímá historie jedné z nejhlasitějších automobilek světa, rozhodně doporučujeme video shlédnout a poslechnout si zvuky všech skvostů ve sluchátkách.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?