Automobilka Lamborghini byla založena v roce 1963 a poměrně rychle se vypracovala na pozici jednoho z nejznámějších a nejuznávanějších výrobců sportovních vozů. Napadlo vás ale někdy, kolik jedinečných modelů vlastně opustilo brány jejích závodů? Pokud si tipujete nějakých 10 nebo 15 modelů, máme pro vás překvapení.
Mezi lety 1963 až 2018 totiž automobilka představila celkem 21 různých modelů Lamborghini, ovšem do tohoto čísla nezapočítáváme speciální edice, které vznikaly k různým výročím automobilky, nebo edice pojmenované po slavných zkušebních jezdcích, čímž narážíme na Gallardo Valentino Balboni.
Historii automobilky Lamborghini se vcelku podrobně věnuje video umístěné na YouTube kanálu "CarsEvolution" a které samozřejmě najdete na konci článku. Jeho autoři se snažili nejen o zmapování všech modelů, ale také přidali zajímavosti, údaje o výkonu, váze a také ceně. Největší perličkou je pak zvuk jednotlivých modelů, který se ozývá na pozadí a člověku z něj div neběhá mráz po zádech.
Video začíná u modelu 350 GT, prvního produkčního modelu inspirovaného závodním strojem, který pod kapotou ukrýval motor V12 i nezávislé zavěšení a dohromady se vyrobilo jen 120 kusů. Dále se objevují známé modely jako Miura, Diablo, Murcielago nebo nejnovější kousky v podobě Aventadoru či Huracanu.
Mnohé ale nejspíš překvapí hlavně starší kusy, jako například Jarama, Jalpa, Urraco či Espada, které se nikdy nedočkaly takového věhlasu. I tyto vozy si však zaslouží pozornost, neboť například Jarama byla posledním modelem s vpředu instalovaným motorem V12 a naopak Jalpa byla posledním Lamborghini s motorem V8.
Kromě monitorování historie se však tvůrci videa zaměřili i na různé technické detaily a specifika. Že Diablo využívalo u svého faceliftovaného modelu Diablo světla z vozů Nissan 300ZX už je poměrně známé, nicméně věděli jste, že Miura používala ten samý olej pro motor i převodovku? A podobných zajímavostí je na konci videa plno.
Pokud vás tedy zajímá historie jedné z nejhlasitějších automobilek světa, rozhodně doporučujeme video shlédnout a poslechnout si zvuky všech skvostů ve sluchátkách.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?