Když se řekne Mercedes-Benz třídy G, řada z nás s představí jeden z posledních pravověrných off-roadů, jehož schopnosti dalece převyšují vše, na co jsme od dnešních SUV zvyklí. Tento vůz však bývá také velice často spojován s divizí AMG, která posunula drsný off-road do segmentu luxusních automobilů. Začátky to však nebyly jednoduché.
To ostatně potvrzují i tyto fotografie prvního prototypu Mercedesu-Benz třídy G v úpravě AMG, kterými se pochlubila sama automobilka na jedné ze svých tiskových konferencí ve Stuttgartu.
Prototyp, o jehož eleganci bychom se mohli dohadovat několik hodin, vznikl v roce 1979, během prvního roku provozu společného závodu"Steyr-Daimler-Puch", a jeho hlavním smyslem byla propagace poměrně nového oddělení AMG. Tou dobou se totiž divize AMG zaměřovala zejména na čistě okruhové speciály, případně na unikátní stroje, jakým byl například Mercedes-Benz 300SL AMG z roku 1974.
A aby se AMG prezentovalo jak se patří, dělalo u Gčka prakticky všechno stejně, jako u ostatních svých produktů. Nejlépe je to vidět pod kapotou, kam lidé z AMG nastěhovali 5.6 litrový motor V8 z modelu třídy S, který byl v sedmdesátých letech druhým největším použitelným motorem.
Samotnou kapitolou je exteriér, který působí trochu jako slepenina všeho, co se válelo v dílně. Nenechte se ale zmást, jednalo se o tzv. "Tovární tuning" a vše bylo od Mercedesu posvěceno. Včetně extravagantní zlacené masky z modelu W123 a hranatých světel z modelu W116. Kromě "prazvláštní" přídě však Gčko lákalo pohledy a kdekdo se za ním otočil. Spekulace z webu Motor1 dokonce naznačují, že pro jisté prominentní klienty ze Středního východu byla vyrobena limitovaná série těchto vozů.
Pokud se však odpoutáme od minulosti a nahlédneme do blízké budoucnosti, pak nás už na jaře příštího roku čeká premiéra nové generace třídy G, která sebou jsitě přinese i nové modely AMG. Pod jejich kapotami by se měl objevit 4.0 litrový dvakrát přeplňovaný osmiválec (602k a 850 Nm), hybridní třílitr a 2.9 litrový šestiválcový nafťák.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.