To ostatně potvrzují i tyto fotografie prvního prototypu Mercedesu-Benz třídy G v úpravě AMG, kterými se pochlubila sama automobilka na jedné ze svých tiskových konferencí ve Stuttgartu.
Prototyp, o jehož eleganci bychom se mohli dohadovat několik hodin, vznikl v roce 1979, během prvního roku provozu společného závodu"Steyr-Daimler-Puch", a jeho hlavním smyslem byla propagace poměrně nového oddělení AMG. Tou dobou se totiž divize AMG zaměřovala zejména na čistě okruhové speciály, případně na unikátní stroje, jakým byl například Mercedes-Benz 300SL AMG z roku 1974.
A aby se AMG prezentovalo jak se patří, dělalo u Gčka prakticky všechno stejně, jako u ostatních svých produktů. Nejlépe je to vidět pod kapotou, kam lidé z AMG nastěhovali 5.6 litrový motor V8 z modelu třídy S, který byl v sedmdesátých letech druhým největším použitelným motorem.
Samotnou kapitolou je exteriér, který působí trochu jako slepenina všeho, co se válelo v dílně. Nenechte se ale zmást, jednalo se o tzv. "Tovární tuning" a vše bylo od Mercedesu posvěceno. Včetně extravagantní zlacené masky z modelu W123 a hranatých světel z modelu W116. Kromě "prazvláštní" přídě však Gčko lákalo pohledy a kdekdo se za ním otočil. Spekulace z webu Motor1 dokonce naznačují, že pro jisté prominentní klienty ze Středního východu byla vyrobena limitovaná série těchto vozů.
Pokud se však odpoutáme od minulosti a nahlédneme do blízké budoucnosti, pak nás už na jaře příštího roku čeká premiéra nové generace třídy G, která sebou jsitě přinese i nové modely AMG. Pod jejich kapotami by se měl objevit 4.0 litrový dvakrát přeplňovaný osmiválec (602k a 850 Nm), hybridní třílitr a 2.9 litrový šestiválcový nafťák.