Napadlo vás někdy, kdy se vlastně automobil poprvé objevil v pornografii? Nás sice ne, ale kolegy ze zámoří ano. Ačkoliv nemáme tušení jak dlouho jim toho bezpochyby zajímavé pátrání trvalo, výsledek je následující: Automobil se poprvé objevil už v nejstarším dochovaném pornografickém snímku z roku 1915.
Na americkém webu Jalopnik se v nedávné době objevil zajímavý objev: V pravděpodobně nejstarším dochovaném pornofilmu si zahrál i automobil!
Lechtivý snímek z roku 1915 s názvem "A Free Ride", což se dá volně přeložit jako "Jízda zdarma/Jízda zadarmo/Volná jízda", má sice klasicky slabší zápletku, ovšem bez automobilu by pravděpodobně neměl žádnou.
A jak tedy zápletka pravděpodobně nejstaršího pornofilmu vypadá? Dvě slečny kráčí po liduprázdné prašné cestě, když tu se najednou objeví slušně vypadající muž v elegantním automobilu a nabízí slečnám svezení. Slečny se sice zprvu brání, ovšem nakonec rády nastupují.
Zde volně přístupná ukázka filmu, kterou si můžete prohlédnout níže, končí. Pokud byste chtěli vidět film celý, můžete si ho snadno najít mezi soubory na wikimedia. Tedy za předpokladu, že je vám 18 let a více.
Protože jsme ale motoristický web, pojďme se podívat na hlavního motorového aktéra. Tím je podle webu Jalopnik vůz Haynes 50-60 Model Y Touring Car z roku 1912. Automobilka Haynes, sídlící v Indianě, byla mezi lety 1905 až 1924 poměrně významnou automobilkou, neboť se jí povedlo zaujmout zákazníky v prvním velkém automobilovém boomu na území USA.
Na tomto konkrétním automobilu je však zajímavá ještě jedna věc - volant na pravé straně. Když totiž Ford v roce 1908 začal s masovou výrobou modelu T, umístil volant na levou stranu. Ostatní automobilky se pak tímto vzorem řídily. Náš konkrétní Haynes z roku 1912 je však jednou z mála výjimek.
Ačkoliv nemáme žádné informace o technice použité v tomto voze, známe alespoň jeho cenu: Model Y stál v roce 1912 asi 3,000 dolarů (69,000 Kč), v převodu na současnou měnu by to však odpovídalo částce zhruba 73,000 dolarů (1,6 milionu Kč). Pro většinu lidí se tak jednalo o naprosto nedostupnou věc. Vidět jí pak v podobném typu filmu muselo být také zajímavé.
Úsměvnou perlou na závěr by mohl být fakt, že zakladatel automobilky, pan Elwood Haynes, byl silně pobožný muž, který dokonce obhajoval i prohibici. Skutečnost, že vůz nesoucí jeho jméno si zahrál v pornofilmu, by mu pak asi příliš velkou radost neudělala.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?