Napadlo vás někdy, kdy se vlastně automobil poprvé objevil v pornografii? Nás sice ne, ale kolegy ze zámoří ano. Ačkoliv nemáme tušení jak dlouho jim toho bezpochyby zajímavé pátrání trvalo, výsledek je následující: Automobil se poprvé objevil už v nejstarším dochovaném pornografickém snímku z roku 1915.
Na americkém webu Jalopnik se v nedávné době objevil zajímavý objev: V pravděpodobně nejstarším dochovaném pornofilmu si zahrál i automobil!
Lechtivý snímek z roku 1915 s názvem "A Free Ride", což se dá volně přeložit jako "Jízda zdarma/Jízda zadarmo/Volná jízda", má sice klasicky slabší zápletku, ovšem bez automobilu by pravděpodobně neměl žádnou.
A jak tedy zápletka pravděpodobně nejstaršího pornofilmu vypadá? Dvě slečny kráčí po liduprázdné prašné cestě, když tu se najednou objeví slušně vypadající muž v elegantním automobilu a nabízí slečnám svezení. Slečny se sice zprvu brání, ovšem nakonec rády nastupují.
Zde volně přístupná ukázka filmu, kterou si můžete prohlédnout níže, končí. Pokud byste chtěli vidět film celý, můžete si ho snadno najít mezi soubory na wikimedia. Tedy za předpokladu, že je vám 18 let a více.
Protože jsme ale motoristický web, pojďme se podívat na hlavního motorového aktéra. Tím je podle webu Jalopnik vůz Haynes 50-60 Model Y Touring Car z roku 1912. Automobilka Haynes, sídlící v Indianě, byla mezi lety 1905 až 1924 poměrně významnou automobilkou, neboť se jí povedlo zaujmout zákazníky v prvním velkém automobilovém boomu na území USA.
Na tomto konkrétním automobilu je však zajímavá ještě jedna věc - volant na pravé straně. Když totiž Ford v roce 1908 začal s masovou výrobou modelu T, umístil volant na levou stranu. Ostatní automobilky se pak tímto vzorem řídily. Náš konkrétní Haynes z roku 1912 je však jednou z mála výjimek.
Ačkoliv nemáme žádné informace o technice použité v tomto voze, známe alespoň jeho cenu: Model Y stál v roce 1912 asi 3,000 dolarů (69,000 Kč), v převodu na současnou měnu by to však odpovídalo částce zhruba 73,000 dolarů (1,6 milionu Kč). Pro většinu lidí se tak jednalo o naprosto nedostupnou věc. Vidět jí pak v podobném typu filmu muselo být také zajímavé.
Úsměvnou perlou na závěr by mohl být fakt, že zakladatel automobilky, pan Elwood Haynes, byl silně pobožný muž, který dokonce obhajoval i prohibici. Skutečnost, že vůz nesoucí jeho jméno si zahrál v pornofilmu, by mu pak asi příliš velkou radost neudělala.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.