Porsche 911 GT2 Evo z roku 1996 přišlo svého nového majitele během aukce na neuvěřitelnou sumu 1,450,000 dolarů. Jedná se totiž o jeden z pouhých 11 vyrobených kusů, navíc je ve výborném stavu
Automobilka Porsche vyrobila během devadesátých let pouze 11 homologačních modelů Porsche 911 GT2 EVO, které vycházejí ze série 933. Jeden z těchto vozů se nedávno prodal během aukce v USA za neuvěřitelnou sumu 1,450,000 dolarů, což je v přepočtu cca 34,2 milionu korun.
Během devadesátých let se automobilka Porsche účastnila desítek soutěží s vozy kategorie GT2 série 933, ovšem neměla žádný vůz, který by mohla nasadit do závodů kategorie GT1. A tak se zrodil vůz Porsche 911 GT2 EVO. Aby bylo možné vůz pro závody homologovat, bylo potřeba vyrobit i několik vozidel, které budou moci legálně na silnice. Těch celkem vzniklo pouhých 11 exemplářů, neboť sérii 933 brzy nahradila série 966 s modelem 911 GT1.
Homologační vozy 911 GT2 Evo jsou prakticky shodné s těmi závodními. Nabízejí stejný výkon 600 koní, který produkuje vzduchem chlazený šestiválec o objemu 3,6 litru, který přeplňují dvě turba. Takový výkon je neskutečný i na dnešní dobu, zvlášť pokud si uvědomíte, že motor je chlazený vzduchem.
Tyto vozy se také vyznačovaly unikátním body-kitem, který vozu přidával pár centimetrů do šířky a zahrnoval i nárazníky s masivními otvory, které zajišťovaly přísun studeného vzduchu k oleji a brzdám. Naz standardním zadním křídlem se objevilo ještě jedno, menší, díky kterému bylo možné zajistit lepší přítlak.
Pohled do interiéru jen podtrhuje zaměření celého vozu. V rámci odlehčení bylo odstraněno vše, co nebylo nezbytně nutné. Tento konkrétní vůz měl od devadesátých let pouze jednoho majitele, který s ním najel pouze 7,000 kilometrů, než se rozhodl prodat.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.