Porsche 911 GT2 Evo z roku 1996 přišlo svého nového majitele během aukce na neuvěřitelnou sumu 1,450,000 dolarů. Jedná se totiž o jeden z pouhých 11 vyrobených kusů, navíc je ve výborném stavu
Automobilka Porsche vyrobila během devadesátých let pouze 11 homologačních modelů Porsche 911 GT2 EVO, které vycházejí ze série 933. Jeden z těchto vozů se nedávno prodal během aukce v USA za neuvěřitelnou sumu 1,450,000 dolarů, což je v přepočtu cca 34,2 milionu korun.
Během devadesátých let se automobilka Porsche účastnila desítek soutěží s vozy kategorie GT2 série 933, ovšem neměla žádný vůz, který by mohla nasadit do závodů kategorie GT1. A tak se zrodil vůz Porsche 911 GT2 EVO. Aby bylo možné vůz pro závody homologovat, bylo potřeba vyrobit i několik vozidel, které budou moci legálně na silnice. Těch celkem vzniklo pouhých 11 exemplářů, neboť sérii 933 brzy nahradila série 966 s modelem 911 GT1.
Homologační vozy 911 GT2 Evo jsou prakticky shodné s těmi závodními. Nabízejí stejný výkon 600 koní, který produkuje vzduchem chlazený šestiválec o objemu 3,6 litru, který přeplňují dvě turba. Takový výkon je neskutečný i na dnešní dobu, zvlášť pokud si uvědomíte, že motor je chlazený vzduchem.
Tyto vozy se také vyznačovaly unikátním body-kitem, který vozu přidával pár centimetrů do šířky a zahrnoval i nárazníky s masivními otvory, které zajišťovaly přísun studeného vzduchu k oleji a brzdám. Naz standardním zadním křídlem se objevilo ještě jedno, menší, díky kterému bylo možné zajistit lepší přítlak.
Pohled do interiéru jen podtrhuje zaměření celého vozu. V rámci odlehčení bylo odstraněno vše, co nebylo nezbytně nutné. Tento konkrétní vůz měl od devadesátých let pouze jednoho majitele, který s ním najel pouze 7,000 kilometrů, než se rozhodl prodat.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.