Porsche 911 GT2 Evo z roku 1996 přišlo svého nového majitele během aukce na neuvěřitelnou sumu 1,450,000 dolarů. Jedná se totiž o jeden z pouhých 11 vyrobených kusů, navíc je ve výborném stavu
Automobilka Porsche vyrobila během devadesátých let pouze 11 homologačních modelů Porsche 911 GT2 EVO, které vycházejí ze série 933. Jeden z těchto vozů se nedávno prodal během aukce v USA za neuvěřitelnou sumu 1,450,000 dolarů, což je v přepočtu cca 34,2 milionu korun.
Během devadesátých let se automobilka Porsche účastnila desítek soutěží s vozy kategorie GT2 série 933, ovšem neměla žádný vůz, který by mohla nasadit do závodů kategorie GT1. A tak se zrodil vůz Porsche 911 GT2 EVO. Aby bylo možné vůz pro závody homologovat, bylo potřeba vyrobit i několik vozidel, které budou moci legálně na silnice. Těch celkem vzniklo pouhých 11 exemplářů, neboť sérii 933 brzy nahradila série 966 s modelem 911 GT1.
Homologační vozy 911 GT2 Evo jsou prakticky shodné s těmi závodními. Nabízejí stejný výkon 600 koní, který produkuje vzduchem chlazený šestiválec o objemu 3,6 litru, který přeplňují dvě turba. Takový výkon je neskutečný i na dnešní dobu, zvlášť pokud si uvědomíte, že motor je chlazený vzduchem.
Tyto vozy se také vyznačovaly unikátním body-kitem, který vozu přidával pár centimetrů do šířky a zahrnoval i nárazníky s masivními otvory, které zajišťovaly přísun studeného vzduchu k oleji a brzdám. Naz standardním zadním křídlem se objevilo ještě jedno, menší, díky kterému bylo možné zajistit lepší přítlak.
Pohled do interiéru jen podtrhuje zaměření celého vozu. V rámci odlehčení bylo odstraněno vše, co nebylo nezbytně nutné. Tento konkrétní vůz měl od devadesátých let pouze jednoho majitele, který s ním najel pouze 7,000 kilometrů, než se rozhodl prodat.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.