Porsche 911 GT2 Evo z roku 1996 přišlo svého nového majitele během aukce na neuvěřitelnou sumu 1,450,000 dolarů. Jedná se totiž o jeden z pouhých 11 vyrobených kusů, navíc je ve výborném stavu
Automobilka Porsche vyrobila během devadesátých let pouze 11 homologačních modelů Porsche 911 GT2 EVO, které vycházejí ze série 933. Jeden z těchto vozů se nedávno prodal během aukce v USA za neuvěřitelnou sumu 1,450,000 dolarů, což je v přepočtu cca 34,2 milionu korun.
Během devadesátých let se automobilka Porsche účastnila desítek soutěží s vozy kategorie GT2 série 933, ovšem neměla žádný vůz, který by mohla nasadit do závodů kategorie GT1. A tak se zrodil vůz Porsche 911 GT2 EVO. Aby bylo možné vůz pro závody homologovat, bylo potřeba vyrobit i několik vozidel, které budou moci legálně na silnice. Těch celkem vzniklo pouhých 11 exemplářů, neboť sérii 933 brzy nahradila série 966 s modelem 911 GT1.
Homologační vozy 911 GT2 Evo jsou prakticky shodné s těmi závodními. Nabízejí stejný výkon 600 koní, který produkuje vzduchem chlazený šestiválec o objemu 3,6 litru, který přeplňují dvě turba. Takový výkon je neskutečný i na dnešní dobu, zvlášť pokud si uvědomíte, že motor je chlazený vzduchem.
Tyto vozy se také vyznačovaly unikátním body-kitem, který vozu přidával pár centimetrů do šířky a zahrnoval i nárazníky s masivními otvory, které zajišťovaly přísun studeného vzduchu k oleji a brzdám. Naz standardním zadním křídlem se objevilo ještě jedno, menší, díky kterému bylo možné zajistit lepší přítlak.
Pohled do interiéru jen podtrhuje zaměření celého vozu. V rámci odlehčení bylo odstraněno vše, co nebylo nezbytně nutné. Tento konkrétní vůz měl od devadesátých let pouze jednoho majitele, který s ním najel pouze 7,000 kilometrů, než se rozhodl prodat.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?