Na světě existuje celá řada šílených přestaveb klasického Fordu Mustang. Ovšem Ford Mustang Cabrio s pohonem 4x4 je opravdovou raritou. Zvlášť když si uvědomíte, že tenhle Mustang vyjel s touto úpravou přímo z továrny.
Tahle zvláštnost nese název Ford Mustang FF Convertible a jedná se o jeden z pouhých tří kusů, které byly vyrobeny. Kabriolet je ale jediný svého druhu, zbylé dva modely nesly karoserii kupé. A pokud předpokládáte, že podobná vzácnost se nachází na území USA, máme pro vás další novinku. Námi zmiňovaný kousek byl nalezen v Dánsku a nyní je na prodej na Classics.nl. Před pár dny na něj upozornil server Barn Finds.
V karoserii kupé se tyto vozy dají ještě pochopit. Ostatně kdo by si nechtěl vyrazit na zasněžené vrcholky hor ve svém stylovém Mustangu. Ovšem proč byl pohon 4x4 implantován do karoserie kabrioletu zůstává obestřeno tajemstvím. Majitel toho ale se svým vozem moc nenajel, na tachometru má totiž pouhých 32.641 kilometrů. Ostatně jak byste v Holandsku chtěli využít kabriolet s pohonem 4x4?
Co se ukrývá pod kapotou bohužel netušíme. Ze zaprášeného loga na boku karoserie se ale dá předpokládat, že půjde o motor 351 spojený s automatickou převodovkou. Motory 351 mají objem 5,8 litru a jejich výkon se pod kapotou Mustangu pohyboval od 250 do 300 koní. O pohon 4x4 se stará velice vzácný systém Ferguson, který byl použit u sportovního vozu Jensen FF - prvního sportovního vozu s pohonem všech kol.
Pokud jsme text přeložili správně, zdá se, že majitel má vůz v rodině již 27 let a prodává ho pro nedostatek času. Zda motor a pohon 4x4 stále fungují je ale nejisté. Ačkoliv bude vůz potřebovat hodně času, péče a financí, jeho nákup se majiteli rozhodně vyplatí. Jde totiž o naprostý unikát. Cena bude rozhodně vysoká, ovšem po opravách už bude pouze růst.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?