Na světě existuje celá řada šílených přestaveb klasického Fordu Mustang. Ovšem Ford Mustang Cabrio s pohonem 4x4 je opravdovou raritou. Zvlášť když si uvědomíte, že tenhle Mustang vyjel s touto úpravou přímo z továrny.
Tahle zvláštnost nese název Ford Mustang FF Convertible a jedná se o jeden z pouhých tří kusů, které byly vyrobeny. Kabriolet je ale jediný svého druhu, zbylé dva modely nesly karoserii kupé. A pokud předpokládáte, že podobná vzácnost se nachází na území USA, máme pro vás další novinku. Námi zmiňovaný kousek byl nalezen v Dánsku a nyní je na prodej na Classics.nl. Před pár dny na něj upozornil server Barn Finds.
V karoserii kupé se tyto vozy dají ještě pochopit. Ostatně kdo by si nechtěl vyrazit na zasněžené vrcholky hor ve svém stylovém Mustangu. Ovšem proč byl pohon 4x4 implantován do karoserie kabrioletu zůstává obestřeno tajemstvím. Majitel toho ale se svým vozem moc nenajel, na tachometru má totiž pouhých 32.641 kilometrů. Ostatně jak byste v Holandsku chtěli využít kabriolet s pohonem 4x4?
Co se ukrývá pod kapotou bohužel netušíme. Ze zaprášeného loga na boku karoserie se ale dá předpokládat, že půjde o motor 351 spojený s automatickou převodovkou. Motory 351 mají objem 5,8 litru a jejich výkon se pod kapotou Mustangu pohyboval od 250 do 300 koní. O pohon 4x4 se stará velice vzácný systém Ferguson, který byl použit u sportovního vozu Jensen FF - prvního sportovního vozu s pohonem všech kol.
Pokud jsme text přeložili správně, zdá se, že majitel má vůz v rodině již 27 let a prodává ho pro nedostatek času. Zda motor a pohon 4x4 stále fungují je ale nejisté. Ačkoliv bude vůz potřebovat hodně času, péče a financí, jeho nákup se majiteli rozhodně vyplatí. Jde totiž o naprostý unikát. Cena bude rozhodně vysoká, ovšem po opravách už bude pouze růst.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?