V Říjnu roku 2002 se stala tahle krásná Fabia Paris již druhým konceptem mladoboleslavského okřídleného šípu toho roku. Lidé ještě možná nestačili zpracovat ženevské červené luxusní kupé Tudor, a ve městě nad Seinou už mohli oči nechat na sportovně laděném překvapivě pro rodiny koncipovaném vozidle.
Pro nejednoho návštěvníka přehlídky automobilové krásy byla Fabia Paris překvapením. I když ještě nebyly tolik rozšířené předčasné úniky, stejně by si na již druhý, do výroby těžko realizovatelný, koncept Škody během jednoho roku vsadil málokdo. A čím praktická Fabia tolik nadchla?
Byl to zvenku zcela jednoznačně optický bodykit karosérie, složený z obou nárazníků, nástavců prahů a střešního spoileru. V předním nárazníku měly speciální místo projektorové mlhovky. Auru výjimečnosti dodala vozu 17palcová kola s nízkoprofilovými pneumatikami, která našla své místo v rozšířených blatnících. Nutno podotknout, že většina designových prvků si do sériové výroby cestu nenašla. Totéž se dá bohužel říci i o modré metalíze Santorin.
Více než na karosérii se designéři vyřádili na interiéru. V něm sice zůstaly základní „fabiovské“ linie, ale třeba sedadla jsou čalouněna světlou kůží po stranách a černou děrovanou látkou uprostřed. Vůbec nejzajímavější je však přístrojová, potažmo celá palubní deska. Místo klasických budíků je tu centrální otáčkoměr, do nějž je zabudovaný digitální rychloměr. Po stranách jsou vedle obligátních kontrolek teploměry oleje a chladicí kapaliny.
Bez povšimnutí nezůstal ani tříramenný sportovní volant se stříbrným zdvojeným spodním ramenem. Místo klasických výdechů ventilace zaujala trojice budíků, mezi nimiž nechyběly analogové hodiny a palivoměr. O čalounění sedadel již byla řeč, upraveno bylo nicméně i jejich tvarování, které lépe obepínalo tělo. Stejnou kůrou prošla také dvojice zadních krajních míst, přesto byla Fabia i nadále pětimístná.
Velice originálním se stal ochranný rám za zadními sedadly, připomínající sportovní roadstery. Jeho využití není jen vizuální, ale i praktické, protože drží modrou ochrannou síť nad zavazadlovým prostorem. Stejnou barvu mají mimochodem i bezpečnostní pásy. Pod kapotou se bohužel žádná revoluce neodehrála, Škodovka totiž použila standardní dvoulitrový čtyřválec o výkonu 116 koní, pohánějící přední kola pravděpodobně přes manuální převodovku s unikátně tvarovaným voličem. Alespoň náznak sportovních ambicí přináší snížený podvozek s tvrdším naladěním pružin a tlumičů.
Po premiéře na pařížském autosalonu se auto ukázalo také návštěvníkům brněnského autosalonu v roce 2003. Pak jej však Škoda zavřela do nepřístupných sbírek a dodnes není přesně jasné, co se s atraktivním kombíkem stalo. Jisté však je, že šlo pouze o designérské cvičení, které mělo částečně vliv na styling budoucí Fabie RS. Praktičtějšího provedení výhradně naftového sportovního hatchbacku jsme se však nikdy nedočkali…
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.