První novodobá Škoda Superb z roku 2001 by nikdy nevznikla bez Volkswagenu Passat, z jehož výrazně upravené páté generace si vypůjčila mnoho technických řešení. Možná se proto budete divit, že v Číně dostal první Superb opět logo Volkswagenu a také jméno Passat.
Abychom byli konkrétní, tak celé jméno auta zní Passat Lingyu, jeho tvůrcem je joint venture Shanghai-VW a poprvé jsme ho mohli vidět v roce 2005. Na první pohled byste v něm díky jednodílné masce chladiče, připomínající Singleframe od Audi, a upraveným světlometům na obou koncích auta českou limuzínu asi nepoznali, při zaměření se na profil nebo „skryté“ detaily už ale Superb vystupuje do popředí docela razantním způsobem. Designovou konverzi má mimochodem na svědomí studio SVW Design Center.
Ještě víc je tuzemský původ patrný v interiéru, který sice dostal hodnější dřevěné dekory pro větší procento portfolia nebo kožené čalounění pro všechny verze, bez větších investic do úprav ale „plebejský“ původ prostě nezakryjete. A pak je tu taky ohromný prostor pro nohy zadních cestujících, jemuž se ale při délce 4789 mm a rozvoru 2803 mm nelze moc divit.
Také nabídka motorů prozradila, že máte tu čest se Superbem. Passat Lingyu totiž převzal kompletní benzínovou paletu, obsahující dvoulitrový čtyřválec o výkonu 115 koní, přeplňovanou osmnáctistovku o výkonu 150 koní a 2.8litrový šestiválec o výkonu 190 koní. Nejslabší motor byl určen pro výbavovou linii Standard a spolupracoval s pětistupňovým manuálem nebo čtyřstupňovým automatem, osmnáctistovka byla vyhrazena stupňům Luxury a VIP, přičemž na přední kola přenášel výkon pětistupňový manuál nebo automat Tiptronic, a konečně šestiválec se objevil v útrobách verze Flagship a spolupracoval výhradně s automatem Tiptronic.
Ačkoliv se v posledních měsících dost spekuluje, že třetí Superb přijede s plug-in hybridním ústrojím, zelená dokázala být už první generace… Opět to ale bylo v kabátku Volkswagenu, když se do útrob pro experimentální účely nastěhovaly palivové články, s nimiž limuzína ujela 234 kilometrů s maximální rychlostí 145 km/h. Celkem takových aut v Číně vyrobili šestnáct a najezdili s nimi na 80 tisíc kilometrů. V roce 2009 se pak flotila dostala do amerického Sacramenta, kde probíhal další výzkum a vývoj.
Běžný Passat Lingyu podstoupil v roce 2009, tedy rok po premiéře druhého vydání Superbu, výraznou plastiku, při níž se úprav dočkala přední i zadní část a například zrcátka byla vypůjčena z Passatu CC. V útrobách auta ale k mnoha změnám nedošlo, jedinou vážnější bylo posílení přeplňované osmnáctistovky na 163 koní.
Základní cena se po faceliftu pohybovala na úrovni 169 800 juanů (podle kurzu z roku 2009 asi 431 000 korun, dnes asi 638 000 korun), nejluxusnější provedení s DVD přehrávačem, navigací, automatickou klimatizací, čtyřmi airbagy, tempomatem, vyhřívanými sedačkami vpředu i vzadu nebo rádiem přišlo před šesti lety na 303 800 juanů (podle tehdejšího kurzu asi 772 000 korun, dnes asi 1,14 milionu korun). Výroba Passatu Lingyu už skončila, přesto je pořád zajímavou a u nás v podstatě neznámou kapitolou v historii mladoboleslavské automobilky.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?