První novodobá Škoda Superb z roku 2001 by nikdy nevznikla bez Volkswagenu Passat, z jehož výrazně upravené páté generace si vypůjčila mnoho technických řešení. Možná se proto budete divit, že v Číně dostal první Superb opět logo Volkswagenu a také jméno Passat.
Abychom byli konkrétní, tak celé jméno auta zní Passat Lingyu, jeho tvůrcem je joint venture Shanghai-VW a poprvé jsme ho mohli vidět v roce 2005. Na první pohled byste v něm díky jednodílné masce chladiče, připomínající Singleframe od Audi, a upraveným světlometům na obou koncích auta českou limuzínu asi nepoznali, při zaměření se na profil nebo „skryté“ detaily už ale Superb vystupuje do popředí docela razantním způsobem. Designovou konverzi má mimochodem na svědomí studio SVW Design Center.
Ještě víc je tuzemský původ patrný v interiéru, který sice dostal hodnější dřevěné dekory pro větší procento portfolia nebo kožené čalounění pro všechny verze, bez větších investic do úprav ale „plebejský“ původ prostě nezakryjete. A pak je tu taky ohromný prostor pro nohy zadních cestujících, jemuž se ale při délce 4789 mm a rozvoru 2803 mm nelze moc divit.
Také nabídka motorů prozradila, že máte tu čest se Superbem. Passat Lingyu totiž převzal kompletní benzínovou paletu, obsahující dvoulitrový čtyřválec o výkonu 115 koní, přeplňovanou osmnáctistovku o výkonu 150 koní a 2.8litrový šestiválec o výkonu 190 koní. Nejslabší motor byl určen pro výbavovou linii Standard a spolupracoval s pětistupňovým manuálem nebo čtyřstupňovým automatem, osmnáctistovka byla vyhrazena stupňům Luxury a VIP, přičemž na přední kola přenášel výkon pětistupňový manuál nebo automat Tiptronic, a konečně šestiválec se objevil v útrobách verze Flagship a spolupracoval výhradně s automatem Tiptronic.
Ačkoliv se v posledních měsících dost spekuluje, že třetí Superb přijede s plug-in hybridním ústrojím, zelená dokázala být už první generace… Opět to ale bylo v kabátku Volkswagenu, když se do útrob pro experimentální účely nastěhovaly palivové články, s nimiž limuzína ujela 234 kilometrů s maximální rychlostí 145 km/h. Celkem takových aut v Číně vyrobili šestnáct a najezdili s nimi na 80 tisíc kilometrů. V roce 2009 se pak flotila dostala do amerického Sacramenta, kde probíhal další výzkum a vývoj.
Běžný Passat Lingyu podstoupil v roce 2009, tedy rok po premiéře druhého vydání Superbu, výraznou plastiku, při níž se úprav dočkala přední i zadní část a například zrcátka byla vypůjčena z Passatu CC. V útrobách auta ale k mnoha změnám nedošlo, jedinou vážnější bylo posílení přeplňované osmnáctistovky na 163 koní.
Základní cena se po faceliftu pohybovala na úrovni 169 800 juanů (podle kurzu z roku 2009 asi 431 000 korun, dnes asi 638 000 korun), nejluxusnější provedení s DVD přehrávačem, navigací, automatickou klimatizací, čtyřmi airbagy, tempomatem, vyhřívanými sedačkami vpředu i vzadu nebo rádiem přišlo před šesti lety na 303 800 juanů (podle tehdejšího kurzu asi 772 000 korun, dnes asi 1,14 milionu korun). Výroba Passatu Lingyu už skončila, přesto je pořád zajímavou a u nás v podstatě neznámou kapitolou v historii mladoboleslavské automobilky.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).