První novodobá Škoda Superb z roku 2001 by nikdy nevznikla bez Volkswagenu Passat, z jehož výrazně upravené páté generace si vypůjčila mnoho technických řešení. Možná se proto budete divit, že v Číně dostal první Superb opět logo Volkswagenu a také jméno Passat.
Abychom byli konkrétní, tak celé jméno auta zní Passat Lingyu, jeho tvůrcem je joint venture Shanghai-VW a poprvé jsme ho mohli vidět v roce 2005. Na první pohled byste v něm díky jednodílné masce chladiče, připomínající Singleframe od Audi, a upraveným světlometům na obou koncích auta českou limuzínu asi nepoznali, při zaměření se na profil nebo „skryté“ detaily už ale Superb vystupuje do popředí docela razantním způsobem. Designovou konverzi má mimochodem na svědomí studio SVW Design Center.
Ještě víc je tuzemský původ patrný v interiéru, který sice dostal hodnější dřevěné dekory pro větší procento portfolia nebo kožené čalounění pro všechny verze, bez větších investic do úprav ale „plebejský“ původ prostě nezakryjete. A pak je tu taky ohromný prostor pro nohy zadních cestujících, jemuž se ale při délce 4789 mm a rozvoru 2803 mm nelze moc divit.
Také nabídka motorů prozradila, že máte tu čest se Superbem. Passat Lingyu totiž převzal kompletní benzínovou paletu, obsahující dvoulitrový čtyřválec o výkonu 115 koní, přeplňovanou osmnáctistovku o výkonu 150 koní a 2.8litrový šestiválec o výkonu 190 koní. Nejslabší motor byl určen pro výbavovou linii Standard a spolupracoval s pětistupňovým manuálem nebo čtyřstupňovým automatem, osmnáctistovka byla vyhrazena stupňům Luxury a VIP, přičemž na přední kola přenášel výkon pětistupňový manuál nebo automat Tiptronic, a konečně šestiválec se objevil v útrobách verze Flagship a spolupracoval výhradně s automatem Tiptronic.
Ačkoliv se v posledních měsících dost spekuluje, že třetí Superb přijede s plug-in hybridním ústrojím, zelená dokázala být už první generace… Opět to ale bylo v kabátku Volkswagenu, když se do útrob pro experimentální účely nastěhovaly palivové články, s nimiž limuzína ujela 234 kilometrů s maximální rychlostí 145 km/h. Celkem takových aut v Číně vyrobili šestnáct a najezdili s nimi na 80 tisíc kilometrů. V roce 2009 se pak flotila dostala do amerického Sacramenta, kde probíhal další výzkum a vývoj.
Běžný Passat Lingyu podstoupil v roce 2009, tedy rok po premiéře druhého vydání Superbu, výraznou plastiku, při níž se úprav dočkala přední i zadní část a například zrcátka byla vypůjčena z Passatu CC. V útrobách auta ale k mnoha změnám nedošlo, jedinou vážnější bylo posílení přeplňované osmnáctistovky na 163 koní.
Základní cena se po faceliftu pohybovala na úrovni 169 800 juanů (podle kurzu z roku 2009 asi 431 000 korun, dnes asi 638 000 korun), nejluxusnější provedení s DVD přehrávačem, navigací, automatickou klimatizací, čtyřmi airbagy, tempomatem, vyhřívanými sedačkami vpředu i vzadu nebo rádiem přišlo před šesti lety na 303 800 juanů (podle tehdejšího kurzu asi 772 000 korun, dnes asi 1,14 milionu korun). Výroba Passatu Lingyu už skončila, přesto je pořád zajímavou a u nás v podstatě neznámou kapitolou v historii mladoboleslavské automobilky.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.