Lada 4x4 Swagman - Sovětská ocel po australsku

AutoRoad.cz, 14. dubna 2017, 08:04 Google+

HISTORIE - Nebýt nedávno představeného sedanu Vesta, je nejdiskutovanější Ladou posledních měsíců určitě 4x4 Urban, a to nejen proto, že si ji můžete koupit také v Česku. Díky ní se totiž do jinak čistě pracovního stroje dostaly prvky jako klimatizace, airbagy nebo parkovací senzory. Jak tomu ale většinou bývá, i Urban má svého „předchůdce“. Tím je australská varianta s pro dnešní dobu příznačným jménem Swagman, která ale nikdy nepřekročila prototypovou fázi.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Lada už koncem 90. let přišla s luxusnější verzí Nivy, Lada 4x4 Swagman.

Lada už koncem 90. let přišla s luxusnější verzí Nivy, Lada 4x4 Swagman. | foto: Lada Australia

Sdílejte článek

4x4 Swagman se poprvé, a nejspíše také naposledy, představila světu na autosalonu v Melbourne v roce 1997. Off-road, který většina světa znala jako Ladu Niva, dostal s touto verzí pořádně divoký kabátek. Začít můžeme už u masky chladiče, lakované v barvě karosérie, ale především se dvěma velkými nasávacími otvory. Chromované nárazníky na obou koncích nahradil mohutný kus černě lakovaného plastu (díky tomu došlo k prodloužení na 3740 mm), s nímž korespondují rovněž nástavce prahů. Tiskový materiál, vydaný australským zastoupením značky, tyto prvky vznosně označuje jako aerodynamický bodykit.

Víko pátých dveří zdobí střešní spoiler, kapotu naopak laminátová lišta s výrazným jménem modelu. To díky grafice zdobí rovněž jediný pár bočních dveří. 17palcová kola dostala sportovní design a pneumatiky o rozměru 235/45, což podle všeho lépe koresponduje s přitvrzeným sníženým podvozkem, jež má ale pořád slušnou světlou výšku 235 mm. Se zbytkem karosérie tak trochu neladí malinká zrcátka sériových tvarů, jejichž původ nezakryje ani lakování černou barvou.

Uvnitř Swagmana čeká dřevěné obložení palubní desky, klimatizace, rádio s CD přehrávačem, elektrické stahování oken, dálkově ovládané centrální zamykání nebo bezpečnostní systém. Přední sedadla i zadní lavici jde navíc úplně sklopit. Že měl zelený off-road nakonec zamířit do sériové výroby dokazuje seznam příplatků, zahrnující kožené čalounění nebo střešní okno, respektive záruka na 3 roky nebo 100 000 kilometrů, kterou najdeme poznačenou v propagačních materiálech.

Cílem Australanů bylo podle všeho přetvořit Nivu na „skutečný sportovní model.“ Kromě již zmíněného podvozku na tom měla mít svůj podíl i zážehová sedmnáctistovka o výkonu 113 koní při 5500 ot./min s točivým momentem 142 Nm při 3200 ot./min. Přes pětistupňovou manuální převodovku s redukcí byla poháněna všechna kola, nechyběla ani uzávěrka diferenciálu. Bohužel chybí jakákoliv zmínka o dynamice Lady, spokojit se tak musíme s informací, že o zastavení se staraly kotoučové brzdy vpředu a bubnové vzadu.

Co se s autem stalo po prezentaci v Melbourne, lze jen těžko odhadovat. Jisté ale je, že podobně silničně zaměřených variant pravověrného ruského off-roadu po celém světě příliš mnoho nevzniklo.

Vytisknout

Diskuze: Lada 4x4 Swagman - Sovětská ocel po australsku

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Toyota FT-4X

Tenhle prcek se nebojí žádného dobrodružství. Podívejte se na nový koncept…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud