Když zakladatelé firmy Škoda Václav Laurin a Václav Klement začali na sklonku roku 1895 v Mladé Boleslavi montovat jízdní kola,...
V 50. letech nebylo mnoho příležitostí měřit síly se zahraniční konkurencí. Když se to ale přece jen podařilo, nevedla si značka špatně: v srpnu 1955 skončila Škoda 445 na soutěži Liége - Řím - Liége desátá ze 145 startujícíh, v Austrálii se v roce 1958 zúčastnilo šest škodovek soutěže Mobilgas Trial, dlouhé 16 000 km. Spartak získal první cenu v kategorii zámořských automobilů. V roce 1961 se výborně umístila Škoda Octavie na Rallye Monte Carlo, když Gjolberg s Martinsenem skončili celkově na 6. místě. Mezinárodního úspěchu dosáhla Škoda v závodech na okruzích, kde se začala angažovat se svými vozy s motorem vzadu a pohonem zadních kol. V roce 1970 obsadila v seriálu závodů mistrovství Evropy na okruzích celkově 2. místo. Největšího poválečného úspěchu dosáhla v roce 1981 s vynikající třináctisovkou Škoda 130 RS. Jezdci Vojtěch - Enge - Šenkýř získali pro značku titul Mistra Evropy před BMW. Také v soutěžích prokázaly vozy s motorem vzadu skvělé jízdní vlastnosti. Na Rallye Monte Carlo 1977 vyhrála posádka Blahna - Hlávka nejen svoji třídu do 1300 cm³, ale skončila celkově na 12. místě. Na Rallye Akropolis, rovněž soutěži seriálu MS, se Zapadlo - Moptal dostali mezi nejlepších deset posádek, když skončili se Škodou 130 na 9. místě. Automobilka se pravidelně účastnila velkých soutěží tam, kde měla obchodní zájmy - tedy na RAC Rallye, v Norsku a Finsku, kde neměla ve své třídě vážnějšího soupeře. Současná účast značky Škoda v mistrovství světa v automobilových soutěžích naznačuje, že kdysi lokální zájmy se dnes staly zájmy globálními. Z historie je zřejmé, že je na co navazovat. Zdroj a foto: Škoda Auto
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.