Rok 1884, to bylo ještě období páry. Ottův motor získával svá zdokonalení, která mu umožnila provoz i na benzín, teprve na kreslících papírech a prototypech. Oproti tomu parní stroj již mohl být dostatečně malý k tomu, aby jej bylo možné zabudovat do aut. Tehdy tedy ještě spíše kočárů. Nešlo o úplně vzácnou koncepci, parních vozidel se v historii vyrobilo poměrně hodně.
Jedním z výrobců byl i De Dion, jehož parní vozítko je nyní nejstarším plně provozuschopným vozem na světě. Vyrobil jich dvacítku a dochovala se hned sedmice, ovšem jen jeden z nich je schopen provozu. A nyní je na prodej.
Parovůz není také žádný šnek, je možné jej rozjet až na 60 km/h, což bylo v době koňských povozů závratné číslo. Pára však vystačí jen na 30 kilometrů, poté je třeba doplnit vodu.
Zdroj: RM Auctions