Pierce-Arrow Silver Arrow, 1. stříbrný šíp

Pavel Stavebník, 5. října 2007, 10:33 Google+

Stříbrnými šípy se označovaly závodní vozy Mercedes, které byly ve své době neporazitelné a lakovány v tradiční stříbrné barvě. Málo se už ví, že první skutečný stříbrný šíp byl postaven v Chicagu v roce 1932. Přirozeně byl také stříbrný.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Silver Arrow

Silver Arrow | foto: conceptcarz.com

Sdílejte článek

V počátcích automobilového průmyslu ve Spojených státech amerických se velké prestiži těšila značka Pierce-Arrow, jež se v roce 1933 prezentovala na lednovém autosalonu v Chicagu originálním a na svou dobu nesmírně revolučním automobilem Silver Arrow.

Ve třicátých letech minulého století byl automobilový průmysl na počátku svého prudkého rozvoje a tehdejší nabízené drahé luxusní vozy byly přibližně ve stejné pozici, jako dnešní koncepty. Jednalo se o kusovou výrobu na objednávku.

Takovým byl i Silver Arrow, kterému dali konstruktéři jako jednomu z vůbec prvních modelů aerodynamický tvar, a to především v zadní části vozu. Přední si ponechala charakteristický mohutný chladič s kapotou motoru a odlišené blatníky. Vůz lze proto charakterizovat jako čtyřmístné kupé.

Nejen tvarem byl ale Silver Arrow originální, výborné bylo i dílenské zpracování a uměleckořemeslný detail hrál u tohoto vozu stejně důležitou roli, jako jeho hnací ústrojí.

Srdcem byl vpředu umístěný vodou chlazený sedmilitrový dvanáctiválec s dvouventilovou technikou. Hnaná byla zadní náprava, řazení tří rychlostí zajišťovala manuální převodovka.

Váha vozu, ale i výkony a cena byly impozantní. 2,3 tuny těžký vůz dosahoval rychlosti 185 km/h, motor produkoval 129 kW výkonu, kroutící moment byl 237 Nm.

Celkem bylo postaveno deset těchto modelů, přičemž jen tři se dochovaly do dnešních dnů. Pro porovnání se současností, jediný exemplář stavělo třicet zkušených lidí tři měsíce!

 

Vytisknout

Diskuze: Pierce-Arrow Silver Arrow, 1. stříbrný šíp

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Impreza

Subaru zveřejnilo cenu nové Imprezy

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud