Stříbrnými šípy se označovaly závodní vozy Mercedes, které byly ve své době neporazitelné a lakovány v tradiční stříbrné barvě. Málo se už ví, že první skutečný stříbrný šíp byl postaven v Chicagu v roce 1932. Přirozeně byl také stříbrný.
V počátcích automobilového průmyslu ve Spojených státech amerických se velké prestiži těšila značka Pierce-Arrow, jež se v roce 1933 prezentovala na lednovém autosalonu v Chicagu originálním a na svou dobu nesmírně revolučním automobilem Silver Arrow.
Ve třicátých letech minulého století byl automobilový průmysl na počátku svého prudkého rozvoje a tehdejší nabízené drahé luxusní vozy byly přibližně ve stejné pozici, jako dnešní koncepty. Jednalo se o kusovou výrobu na objednávku.
Takovým byl i Silver Arrow, kterému dali konstruktéři jako jednomu z vůbec prvních modelů aerodynamický tvar, a to především v zadní části vozu. Přední si ponechala charakteristický mohutný chladič s kapotou motoru a odlišené blatníky. Vůz lze proto charakterizovat jako čtyřmístné kupé.
Nejen tvarem byl ale Silver Arrow originální, výborné bylo i dílenské zpracování a uměleckořemeslný detail hrál u tohoto vozu stejně důležitou roli, jako jeho hnací ústrojí.
Srdcem byl vpředu umístěný vodou chlazený sedmilitrový dvanáctiválec s dvouventilovou technikou. Hnaná byla zadní náprava, řazení tří rychlostí zajišťovala manuální převodovka.
Váha vozu, ale i výkony a cena byly impozantní. 2,3 tuny těžký vůz dosahoval rychlosti 185 km/h, motor produkoval 129 kW výkonu, kroutící moment byl 237 Nm.
Celkem bylo postaveno deset těchto modelů, přičemž jen tři se dochovaly do dnešních dnů. Pro porovnání se současností, jediný exemplář stavělo třicet zkušených lidí tři měsíce!
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.