Společnost Audi, přesněji její firemní znak – čtyři kruhy – slaví narozeniny. Znak symbolizuje spojení čtyř automobilek (Audi, DKW, Horch a Wanderer) do koncernu Auto Union AG. Stalo se tak v létě roku 1932.
Na konci třicátých let nový znak koncernu Auto Union neslo každé jedno ze čtyř aut, které v Německu sjelo z výrobních linek. Přímý pokračovatel tradice, společnost Audi AG, dodnes nosí symbol čtyř kruhů na maskách chladičů svých automobilů. „Tyto čtyři kruhy i dnes ztělesňují jednoho z největších světových výrobců luxusních automobilů a jsou viditelným vyjádřením silného vnímání naší identity a kvality našich výrobků – stejně jako tomu bylo v minulosti, je tomu teď a bude i v budoucnu,“ uvedl pan Thomas Frank, vedoucí historického oddělení Audi Tradition.
Audi se samozřejmě chystá 75. výročí svého znaku pořádně oslavit. Oslavy pod patronátem Audi Tradition se budou konat po celý rok 2007 na vybraných velkých, zajímavých akcích. Audi Tradition se například zúčastní srazů historických automobilů nebo rallye jako jsou například Concours d'Elegance de Bergerac, Mille Miglia, Donau Classic, Sachsen Classic, Chronoswiss Classic či Gran Premio Nuvolari s mnoha různými klasickými automobily historických značek Audi, DKW, Horch a Wanderer. Ve Zwickau, Chemnitzu a Ingolstadtu mohou zájemci navštívit výstavy přibližující historii společnosti Auto Union AG.
Vraťme se v čase až do poloviny dvacátých let minulého století – k samotnému spojení čtyř německých automobilek Audi, DKW, Horch a Wanderer. Na německé výrobce automobilů začal být zpoza oceánu vyvíjen tlak. Výrobci aut na americkém kontinentu totiž naplno využili výhody masové automobilové produkce pomocí mechanických kompletačních linek. Potíže námi sledovaných čtyř saských společností se ještě více prohloubily v roce 1929, kdy svět zažil velkou hospodářskou krizi.
Jako východisko ze špatné situace navrhla Saská banka spojení čtyřlístku společností pod jednu vlajku. Tak se i později stalo a vznikl tak nový výrobce automobilů, Auto Union AG. Obchodní značky Audi, DKW, Horch a Wanderer zůstaly zachovány, ale aby si výrobci v rámci společenství zbytečně nekonkurovali, rozdělili si jasně úkoly: motocykly a malá auta pro DKW, střední automobily pro Wanderera, střední luxusnější segment pro Audi a exkluzivní, luxusní automobily pro značku Horch. Dále byla centralizována administrativa, vývoj, testovací centrum, prodejní a marketingová pracoviště a vedení společnosti do města Chemnitz. Společnými silami byl prováděn výzkum a vývoj nových komponent a materiálů, který byl pro automobilový průmysl přínosem a to v celosvětovém měřítku. Dnešní společnost Audi pokračuje ve šlépějích Auto Union. Že se jí to daří velmi dobře značí i to, že její prodeje rok od roku výrazně rostou a značka Audi se znovu napevno zabydlela ve velmi konkurenčním prémiovém segmentu – tam, kde se již v předválečné době nacházela a kam právem náleží. Audi
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.