POHLEDY DO HISTORIE; Delahaye 175 MS Saoutchik z roku 1949 je skutečně ojedinělou designérskou perlou, která vznikla ve spolupráci amerického automobilového výrobce Delahaye a exruského aerodynamika a designéra Jacquese Saoutchika pro příležitost prezentace na pařížském autosalonu.
Automobilka Delahaye vznikla v roce 1894 ve stejném roce s významnými představiteli francouzského automobilového průmyslu Peugeotem a Renaultem. Americký Delahaye byl dlouho znám jako výrobce masivních, odolných a současně praktických vozů. Až ve třicátých letech se zaměření přesunulo na luxusně sportovní vozy. Bohatou klientelu zásoboval až do II. světové války.
Na pole automobilové výroby se Delahaye vrátil v roce 1946 právě s modelem 175, jehož podvozek použil pro vlastní karosérii ruský emigrant a věhlasný pařížský výrobce nábytku a designových záležitostí Jacques Saoutchik.
Stěžejním rysem vozu je maximálně aerodynamický tvar. Profil kapky, ideálního aerodynamického tvaru, použil Saoutchik na přední i zadní blatníky, které plně zakrývají kola vozu a způsobují skutečnou iluzi ladně plujícího tělesa vzduchem. Dalším charakteristickým prvkem je dynamičnost. Přestože je vůz v klidu, působí jako by byl v pohybu.
Dlouhá karosérie se splývavou zádí má tvary velkoryse akcentované chromem a je jedním z nejtypičtějších zástupců barokního stylu v automobilovém průmyslu.
Bezmála třímetrový rozvor náprav dával k dispozici až neuvěřitelné množství prostoru, přesto se jedná jen o dvoudveřový vůz pro dvě až tři osoby, zato s veškerým luxusem a pompézností. Interiér je čalouněn modrou a bílou kůží v kombinaci se všudypřítomným chromem.
Čtyřválcový benzínový motor 2147 ccm je umístěn vpředu, rozvod OHC, motor produkoval výkon 55 koňských sil. Převodovka je manuální čtyřstupňová a poháněna jsou zadní kola.
Foto: conceptcarz.comDo dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?