POHLEDY DO HISTORIE; Delahaye 175 MS Saoutchik z roku 1949 je skutečně ojedinělou designérskou perlou, která vznikla ve spolupráci amerického automobilového výrobce Delahaye a exruského aerodynamika a designéra Jacquese Saoutchika pro příležitost prezentace na pařížském autosalonu.
Automobilka Delahaye vznikla v roce 1894 ve stejném roce s významnými představiteli francouzského automobilového průmyslu Peugeotem a Renaultem. Americký Delahaye byl dlouho znám jako výrobce masivních, odolných a současně praktických vozů. Až ve třicátých letech se zaměření přesunulo na luxusně sportovní vozy. Bohatou klientelu zásoboval až do II. světové války.
Na pole automobilové výroby se Delahaye vrátil v roce 1946 právě s modelem 175, jehož podvozek použil pro vlastní karosérii ruský emigrant a věhlasný pařížský výrobce nábytku a designových záležitostí Jacques Saoutchik.
Stěžejním rysem vozu je maximálně aerodynamický tvar. Profil kapky, ideálního aerodynamického tvaru, použil Saoutchik na přední i zadní blatníky, které plně zakrývají kola vozu a způsobují skutečnou iluzi ladně plujícího tělesa vzduchem. Dalším charakteristickým prvkem je dynamičnost. Přestože je vůz v klidu, působí jako by byl v pohybu.
Dlouhá karosérie se splývavou zádí má tvary velkoryse akcentované chromem a je jedním z nejtypičtějších zástupců barokního stylu v automobilovém průmyslu.
Bezmála třímetrový rozvor náprav dával k dispozici až neuvěřitelné množství prostoru, přesto se jedná jen o dvoudveřový vůz pro dvě až tři osoby, zato s veškerým luxusem a pompézností. Interiér je čalouněn modrou a bílou kůží v kombinaci se všudypřítomným chromem.
Čtyřválcový benzínový motor 2147 ccm je umístěn vpředu, rozvod OHC, motor produkoval výkon 55 koňských sil. Převodovka je manuální čtyřstupňová a poháněna jsou zadní kola.
Foto: conceptcarz.comMladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.