Slyšeli jste někdy o Porsche pro mladé? A tušili jste, že Porsche se začalo zabývat koncem 80. let vývojem rodinného vozu? Nyní budete mít možnost nahlédnout těmto a dalším special kouskům pod kapotu.
Porsche je známo hlavně díky modelu 911. A aby ne, když si již několik desetiletí zachovává své charakteristické rysy. Připravovaná výstava „Project: Secret!“ nám představí méně známé a úplně neznámé vozy, jejichž vývojem se v historii Porsche zabývalo.
Mezi lety 1984 a 1987 Porsche vyvíjelo model 984, který byl zaměřen na mladou klientelu. Sportovní a dynamické jízdy se u tohoto modelu snažili docílit jeho lehkostí, raději než velkým motorem. Vůz měl být poháněn čtyřválcovým, vzduchem chlazeným motorem boxer o objemu 2 litry a výkonu 125-150 koní.
Z důvodu ekonomické krize Porsche začalo na konci 80. let pracovat na rodinném sportovním autě. Tento prototyp nesl označení 989 a měl být uveden na trh v roce 1995. Jednalo se o sedan s motorem V8. Projekt byl zastaven v roce 1991, jelikož náklady na výrobu jednoho vozu byly příliš vysoké. Některé nápady z toho modelu byly později uplatněny v budoucnu u modelů 996 a 911.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?