Slyšeli jste někdy o Porsche pro mladé? A tušili jste, že Porsche se začalo zabývat koncem 80. let vývojem rodinného vozu? Nyní budete mít možnost nahlédnout těmto a dalším special kouskům pod kapotu.
Porsche je známo hlavně díky modelu 911. A aby ne, když si již několik desetiletí zachovává své charakteristické rysy. Připravovaná výstava „Project: Secret!“ nám představí méně známé a úplně neznámé vozy, jejichž vývojem se v historii Porsche zabývalo.
Mezi lety 1984 a 1987 Porsche vyvíjelo model 984, který byl zaměřen na mladou klientelu. Sportovní a dynamické jízdy se u tohoto modelu snažili docílit jeho lehkostí, raději než velkým motorem. Vůz měl být poháněn čtyřválcovým, vzduchem chlazeným motorem boxer o objemu 2 litry a výkonu 125-150 koní.
Z důvodu ekonomické krize Porsche začalo na konci 80. let pracovat na rodinném sportovním autě. Tento prototyp nesl označení 989 a měl být uveden na trh v roce 1995. Jednalo se o sedan s motorem V8. Projekt byl zastaven v roce 1991, jelikož náklady na výrobu jednoho vozu byly příliš vysoké. Některé nápady z toho modelu byly později uplatněny v budoucnu u modelů 996 a 911.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.